تحقیق بررسی تطبیقی جرایم رایانه ای در حقوق ایران و ژاپن Copy 💯

دانلود تحقیق بررسی تطبیقی جرایم رایانه ای در حقوق ایران و ژاپن Copy باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بررسی تطبیقی جرایم رایانه ای در حقوق ایران و ژاپن Copy

تحقیق-بررسی-تطبیقی-جرایم-رایانه-ای-در-حقوق-ایران-و-ژاپن--copyلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 13 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏کد شناسایی پایان نامه :
‏……………………………………………………………
‏تاریخ تصویب‏ ‏:‏ …………………………………….
‏دانشگاه آزاد اسلامی
‏مرکز بین المللی بندر انزلی
‏درخواست تصويب ‏عنوان و روش تحقیق‏ پايان‏‌‏نامة‏ ‏كارشناسي ارشد
‏عنوان تحقيق به فارسي: ‏بررسی ‏تطبیقی جرایم رایانه ای در حقوق ایران و ژاپن
‏عنوان تحقیق به انگلیسی :
‏نام دانشجو‏: ‏ نام خانوادگی دانشجو:
‏گروه تخصصی: ‏سال ورود به دان‏شگاه :
‏رشته تحصيلي: گرايش:
‏نيمسال ورود به مقطع جاري: ‏نيمسال شروع به تحصيل :
‏نام و نام خانوادگی استاد (اساتيد) راهنما‏ ‏: نام و نام خانوادگی استاد (اساتيد) مشاور‏ ‏:
‏1- 1-
‏2- 2-
‏ ‏ ‏ تاريخ تصويب در شوراي گروه ‏تخصصي : ‏ / / 139

‏ ‏تائيد مدیر گروه :
‏ ‏ تاریخ تصویب در شورای ‏پژوهشی‏:

‏ ‏ تأييد دفتر امور پژوهشی :

‏ تأييد رئیس ‏مرکز‏ ‏:
2
‏باسمه تعالي
‏توجه : این فرم بایستی با مساعدت و ‏هدایت‏ استاد راهنما تکمیل شود و متن با فونت لوتوس با اندازه 14 نازک و عناوین با فونت لوتوس اندازه 14 بولد تایپ گردد .
‏1-‏ ‏اطلاعات مربوط به دانشجو
‏نام: نام خانو‏ادگي: ‏ شماره‏ دانشجويي‏:
‏رشته تحصيلي: گرايش: ‏ ‏مقطع‏ ‏:
‏دانشكده‏/ گروه ‏: ‏ ‏ ‏سال ورود:‏ ‏نیمسال ورود :
‏نشاني‏:‏ استان : شهرستان :‏ ‏ ‏ ‏خیابان اصلی :‏ ‏ خیابان فرعی : ‏ ‏کوچه :
‏پلاک : کد پستی :
‏تلفن:‏ ‏پیش شماره : ‏ ثابت :‏ ‏همراه :‏ ‏پست الکترونیک(Email) ‏ :
‏2‏- اطلاعات مربوط به استاد راهنما
‏ ‏تذكرات:
‏دا‏نشجويان دوره كارشناسي‏ ارشد‏ می‏‌‏توانند يك استاد ‏راهنما و حداكثر دو استاد مشاور‏انتخاب نمايند .
‏اولویت در انتخاب استاد راهنما و مشاور با اساتیدی است که با واحد همکاری دارند و انتخاب اساتید خارج از واحد با تایید مدیر گروه و‏ ‏رئیس واحد امکانپذیر است .
‏در صورتي كه اساتيد راهنما و مشاور ‏مدعو‏ ‏باشند، لازم است سوابق تحصيلي، آموزشي و پژوهشي كامل ايشان (رزومه كامل) شامل فهرست پایان‏‌‏نامه‏‌‏های کارشناسی ارشد و رساله‏‏‏هاي دكتري دفاع شده و يا در حال انجام كه اساتيد مدعو، راهنمايي و يا مشاوره آنرا بر عهده داشته‏‏‏اند، ‏به همراه مدارك مربوطه‏ و همچنين آخرين حكم كارگزيني (حكم هيأت علمي) ضميمه گردد‏ و پیش از طرح موضوع در شورا به واحد تحویل شود‏. ‏
‏اساتيد راهنما و مشاور موظف هستند قبل از پذيرش پروپوزال، به سقف ظرفيت پذيرش خود توجه نموده و در صورت تكميل بودن ظرفيت پذيرش، از ارسال آن به حوزه پژوهشي و يا در نوبت قراردادن و ايجاد وقفه در كار دانشجويان جداً پرهيز نمايند. بديهي است در صورت عدم رعايت موازين مربوطه، مسئوليت تأخير در ارائه پروپوزال و عواقب كار، به ترتیب متوجه اساتید راهنما، مشاور وگروه تخصصي خواهد بود.
‏نام: ‏ ‏ ‏ نام خانوادگي: ‏ ‏تخصص اصلي:
‏تخصص جنبي: ‏ ‏ آخرين مدرك تحصيلي:‏ ‏دانشگاهي‏ ‏ ‏ ‏حوزوي‏ ‏
‏رتبه دانشگاهي :‏ ‏ ‏پایه: ‏ ‏ ‏سمت:‏ ‏
‏کد شناسایی :
‏سنوات تد‏ر‏يس ‏در‏كارشناسي ارشد/دكترا‏ ‏:‏ ‏ ‏ ‏ ‏نحو‏ة‏ همكاري:‏ ‏تمام وقت‏ ‏ ‏نيمه وقت‏ ‏ ‏ مدعو
‏عضو هیات علمی دانشگاه واحد / مرکز :
‏نشاني:
‏ت‏لفن‏ ‏:‏ ثابت : همراه :‏ ‏پست الکترونیکی(Email)‏ ‏:
‏3-‏ ‏اطلاعات مربوط به استادان مشاور
‏استاد مشاور اول
‏نام :‏ ‏ ‏ ‏ ‏نام خانوادگي :‏ ‏ ‏ ‏تخصص اصلي‏ ‏:
‏رتبه دانشگاهي يا درجه تحصيلي‏ ‏:‏ ‏ ‏ ‏ پایه : ‏شغل‏ ‏: ‏ ‏ ‏
‏محل خدمت‏ ‏:‏ ‏ ‏کد شناس‏ایی‏: ‏ پست الکترونیکی :
‏آدرس منزل :‏ ‏شماره تلفن :‏ ‏پیش شماره :
‏آدرس محل کار: شماره تلفن : ‏ ‏پیش شماره :
‏همراه :
‏استاد مشاور‏ دوم
‏نام :‏ ‏ ‏ ‏ نام خانوادگي :‏ ‏ ‏ ‏تخصص اصلي ‏:
‏رتبه دانشگاهي يا درجه تحصيلي : ‏ ‏ پایه : شغل : ‏ ‏ ‏
‏محل خدمت :‏ ‏ کد شناسایی: پست الکترونیکی :
‏ ‏آدرس منزل :‏ ‏شماره تلفن :‏ ‏پیش شماره :
‏آدرس محل کار: شماره تلفن : ‏ ‏پیش شماره :
‏همراه :‏
4

‏4-‏ ‏اطلاعات مربوط به پايان نامه‏‌
‏عنوان پايان نامه به فارسی:‏ ‏بررسی ‏تطبیقی جرایم رایانه ای در حقوق ایران و ژاپن
‏عنوان پایان نامه به انگلیسی:
‏زبان پایان نامه‏: ‏ ‏فارسي‏ ‏ ‏ غير فارسي‏
‏نوع تحقيق:‏ ‏ ‏بنيادي‏ ‏تحقيق بنيادي پژوهشي است كه به كشف ماهيت اشياء پديده‏‌‏ها و روابط بين متغيرها، اصول، قوانين و ساخت يا آزمايش تئوري‏‌‏ها و نظريه‏‌‏ها مي‏‌‏پردازد و به توسعة مرزهاي دانش رشتة علمي كمك مي‏‌‏نمايد.
‏ ‏ ‏ ‏نظري‏ ‏تحقيق نظري نوعي پژوهش بنيادي است و از روش‏‌‏هاي استدلال و تحليل عقلاني استفاده مي‏‌‏كند و بر پاية مطالعات كتابخانه‏‌‏اي انجام مي‏‌‏شود.
‏ ‏ ‏كاربردي‏ ‏تحقيق كاربردي پژوهشي است كه با استفاده از نتايج تحقيقات بنيادي به منظور بهبود و به كمال رساندن رفتارها، روش‏‌‏ها، ابزارها، وسايل.
‏ ‏ ‏علمي‏ ‏تحقيق علمي پژوهشي است كه با استفاده از نتايج تحقيقات بنيادي و با هدف رفع مسائل و مشكلات جوامع انساني انجام مي‏‌‏شود.

‏تعداد واحد پايان‏‌‏نامه:
‏5 ‏–‏ ‏م‏سأله تحقيق :‏ ‏(‏شامل تشريح مسأله و معرفي آن‏،‏ بيان جنبه‏‏‏هاي مجهول و مبهم، بيان متغيرهاي مربوطه و منظور از تحقيق)‏
‏فناوري ‏اطلاعات ‏، روش کارکرد مردم ، سازمانها و دولتها را دگرگون کرده و امور اقتصادی و اجتماعی و همچنین روش اندیشیدن مردم را نیز تحول بخشيده است. آموزش ، بهداشت ، صنعت و نوآوری ، بازرگانی ، بانکداری ، خدمات وهمچنین‏ شيوه گذران زمان فراغت و سرگرمی‏ نيزهمه تحت پیامدها و دگرگونيهاي این فناوري قرارگرفته اند . فناوري اطلاعات سبب افزایش پيشه هاي جدید و نوآوريهاي پیاپی گردیده و دگرگونيهاي شگرفي در روش زندگی پدید آورده است . نزدیکی روز افزون مردم دنیا به یکدیگر ، مبادله فرهنگها ، و … نمونه هایی از این پیامدهاست .‏(شیرکوند ،1382)
‏پدیده جرم امروزه به یکی از مشکلات اساسی جوامع بشری تبدیل شده است و این امردست اندرکاران حقوق و جرم شناسان را به تکاپو وادار نمود تا به جستجوی جانشین های نظام کیفری بپردازند و راه حلی برای این معضل پیدا نمایند‏.‏آنچه امروزه جرم رایانه‏اى،جرم اینترنتى،جرم سایبر یا حتى جرم علیه‏ فناورى اطلاعات و ارتباطات نام گرفته است،در واقع همگام با رشد و تکامل‏ عصر حاضر توسعه یافته و هر روز جلوه‏هاى نوین و متنوع‏ترى از آن مشاهده‏ می گردد.‏ ‏(طغری نگار، 1380)
‏فضاى تبادل اطلاعات،از چنان انعطاف‏پذیرى‏اى برخوردار است که تقریبا مى‏توان گفت در تمامى عرصه‏ها وارد شده و آنها را متحول کرده است.از طرف دیگر،قابلیت‏ها و امکاناتى که در اختیار نوع بشر قرار مى‏دهد،چنان‏ وسیع و گسترده است که روزبه‏روز بهره‏بردارى از آن وسیع‏تر مى‏شود و چهره‏هاى جدیدى به خود مى‏گیرد.
‏جرائم رایانه‏اى به عنوان جلوه‏اى نوین از بزهکارى،از کارکردهاى پیشگیرانهء مستقیم و غیرمستقیم ضمانت اجراهاى قهرآمیز مستثنى نیستند و به همین‏ خاطر،تمامى کشورها مى‏کوشند با تصویب قوانین کیفرى جدید یا اصلاح‏ قوانین جزایى خود،این طیف جدید از جرائم را نیز در قلمرو حقوق کیفرى‏ خود وارد کنند.‏ (غفاری ، 1388)
‏ج‏رائم رایانه‏اى در فضا و بسترى ارتکاب مى‏یابند که امکان شناسایى و مقابله با آنها بسیار دشوار است و از این لحاظ نسبت به نظایر فیزیکى‏شان،از رقم سیاه بالاترى‏ برخوردارند و به همین دلیل از لحاظ تجزیه و تحلیل علمى و جرم‏شناختى‏ این مشکل وجود دارد که نمى‏توان با استناد به آمار و ارقام به دست آمده‏ تصمیمات دقیقى اتخاذ کرد.هرچند مى‏توان با تکیه بر این نقطهء قوت که‏ شبکه‏هاى اطلاع‏رسانى رایانه‏اى به عنوان پل ارتباطى میان مجرمان و فضاى‏ تبادل اطلاعات عمل مى‏کنند،حداقل به یک سرى آمار و ارقام دست یافته‏ که البته نیاز به بهره‏گیرى از یک سرى ابزار و تجهیزات دارد که گفته شد با محدودیت‏هاى فنى و قانونى مواجه است.‏(گروبوسکی،2006)
‏موضوع قابل توجه دیگر در مورد تفاوت جرایم رایانه‏ای با اغلب‏ جرایم دیگر،این است که با توسعه فن‏آوری رایانه‏ای و رشد سیستمها و شبکه‏های رایانه‏ای امکان ارتکاب برخی از جرایم کلاسیک در قالبی‏ کاملا جدید پدید آمده است و حتی می‏توان مشاهده کرد که بعضا این‏ جرایم برخلاف سابق،از طریق سیستمهای ارتباطی و بدون حضور فیزیکی‏ در محل مشخصی،که قابل شناسایی و پیگیری باشد،وقوع می‏یابد.
4
‏از سویی دیگر در کشور ژاپن نیز به دلیل استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات و توسعه رایانه های شخصی در زندگی افراد ، تنوع و میزان جرایم رایانه ای رو به ازدیاد گذاشته است. با این وجود در کشور ژاپن مقررات و قوانین بازدارنده مختلفی در حوزه جرایم رایانه ای تنظیم و به اجرا گذاشته است. وجود قوانین مترقی پیشگیرانه در عرصه جرایم رایانه ای ژاپن ، امکان مقایسه و انجام مطالعات تطبیقی را برای کشورمان فر اهم ساخته است. لذا سوال اغازین و اصلی که در پژوهش حاضر مطرح می باشد این است که چه وجوه تفاوت و شباهتی بین قوانین جزایی کشورمان و ژاپن در حوزه جرایم رایانه ای وجود دارد؟
‏6 – ‏پرسش‏ یا پرسش های‏ اصلي تحقيق ‏:
‏7‏-‏ ‏اهمیت و ضرورت انجام تحقيق‏:
‏(شامل اختلاف نظرها و خلاءهاي تحقيقاتي موجود، ميزان نياز به موضوع، فوايد احتمالي نظري و عملي آن و همچنين مواد، روش و يا فرآيند تحقيقي احتمالاً جديدي كه در اين تحقيق مورد استفاده قرار مي‏‏‏گيرد:
‏پیرامون جرایم رایانه ای تاکنون قوانین مختلفی تدوین شده است. ب‏سیاری از کشورها با توجه به ضرورتهای موجود در جوامع و توافقهای‏ بین المللی،در زمینه مقابله با جرایم رایانه‏ای،‏ ‏نسبت به بازنگری در قوانین خود اقدام کرده‏اند.متناسب با موضوع‏ ‏،‏ ‏هر نوع جرایم رایانه‏ای در کشورهای مختلف‏ به‏گونه‏های متفاوتی عمل شده است؛به عنوان مثال،برخی کشورها به بازنگری‏ قوانین موجود خود،که به موضوعیت جرایم کلاسیک پرداخته‏اند،مبادرت‏ نموده و با توجه به اینکه یک جرم رایانه‏ای خاص شکل جدیدی از یک جرم‏ کلاسیک است،نسبت به افزودن مواد یا تبصره‏های جدید به قانون پیشین اقدام‏ کرده‏اند.در برخی دیگر از کشورها اصولا قوانین جدیدی برای مبارزه با جرایم‏ رایانه‏ای وضع شده است.
‏از آنجا که مبانی حقوقی وضع قوانین و رسیدگی به جرایم در کشورهای‏ مختلف،متفاوت می‏باشد،نحوه عمل آنها نیز با یکدیگر تفاوت دارد‏.‏ ‏ این موضوع در مورد کشور ژاپن نیز صادق می باشد. ‏به‏هرحال،با توجه به تفاوتهای موجود در میان مبانی سیستم حقوق‏ ‏جزایی کشورمان با ژاپن در زمینه جرایم رایانه ای ‏،‏ ‏به نظر می‏رسد که نیازمند به‏ بررسیها و مطالعاتی در زمینه حقوق داده‏ورزی(انفورماتیک)و بررسی تطبیقی‏ در این عرصه باشیم.توجه به این امر، بویژه از سوی مراجع ذی ربط مرتبط با قوای مقننه و قضاییه بسیار حائز اهمیت‏ است.البته عمده‏ ی‏ آنچه تاکنون در ایران انجام شده است،مربوط به مطالعات‏ حقوقی در شورای عالی داده‏ورزی(انفورماتیک)می‏باشد.هرچند که برخی‏ گزارشها حاکی از انجام مطالعات مشابهی در برخی کشورهای اسلامی و بر اساس حقوق اهل سنت است.‏ با توجه به جرایم رایانه ای که در ‏کشورمان و ژاپن‏ روی داده است و متاسفانه رو به ازدیاد نیز می باشد ، لازم است تا در قالب تحقیقی علمی و منسجم به مطالعه ان پرداخته شود. اهمیت و ضرورت انجام این تحقیق از انجا ناشی می شود که با بررسی های به عمل امده مشخص گردید تاکنون تحقیقات کمی پیرامون جرایم رایانه ای در ‏کشورمان و ژاپن‏ صورت گرفته است . از سوی دیگر می توان با انجام این تحقیق به شناسایی خلاها و نقاط ضعف قوانین فعلی کشورمان در زمینه جرایم رایانه ای در ‏مقایسه با کشور ژاپن‏ پرداخت و پیشنهادات کاربردی و اجرایی ارایه نمود.
‏8‏-‏ ‏فرضيه های تحقیق:
‏(هر فرضيه به صورت يك جملة خبري نوشته شود.)
‏9‏-‏ ‏مرور سوابق تحقیق :‏ (بيان مختصر پیشینه تحقيقات انجام شده در داخل و خارج کشور پيرامون موضوع تحقیق و نتايج

 

دانلود فایل