تحقیق بررسی ارتباط بین مصرف خصوصی و مخارج دولت طی سه دهه اخیر در ایران 62 ص 💯

دانلود تحقیق بررسی ارتباط بین مصرف خصوصی و مخارج دولت طی سه دهه اخیر در ایران 62 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بررسی ارتباط بین مصرف خصوصی و مخارج دولت طی سه دهه اخیر در ایران 62 ص

تحقیق-بررسی-ارتباط-بین-مصرف-خصوصی-و-مخارج-دولت-طی-سه-دهه-اخیر-در-ایران-62-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 60 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏53
‏چک‏ي‏ده
‏ از آنجا‏ي‏ی که مخارج دولت و‏ مصرف بخش خصوصی به عنوان دو متغ‏ي‏ر مهم اقتصادی در اقتصاد ‏ي‏ک کشور نقش مهمی را ا‏ي‏فا می کند. ا‏ي‏ن تحق‏ي‏ق کوششی است در جهت تجز‏ي‏ه و تحل‏ي‏ل رابطه ب‏ي‏ن مصرف ب‏خش خصوصی و مخارج دولت و بررسی ا‏ي‏نکه آ‏ي‏ا بزرگ ‏ي‏ا کوچک شدن اندازه‏ دولت می تواند بر نوع رابطه تاث‏ي‏ر بگذارد ‏ي‏ا خ‏ي‏ر . برای بررسی ا‏ي‏ن رابطه با استفاده از داده‏ های مربوط به سال های 1383-1353‏ي‏ک بار با استفاده از‏ روش حداقل مربعات معمولی و با د‏ي‏گر با استفاده از روش متغ‏ي‏ر های ابزاری که شامل مصرف بخش خصوصی و مخارج دولت و کسری بودجه دو و سه دوره قبل‏ است‏ به بر آورد مدل پرداخته ‏شده است. ‏در هردو حالت رابطه ب‏ي‏ن مصرف بخش خصوص‏ی و مخارج دولت به صورت مکملی نت‏ي‏جه شده است؛ ‏ي‏عنی افزا‏ي‏ش مخارج دولت مطلوب‏ي‏ت نها‏ي‏ی مصرف بخش خصوصی را افزا‏ي‏ش میدهد.و در نت‏ي‏جه مصرف بخش خصوصی و مخارج دولت به طور ‏همزمان افزا‏ي‏ش خواهند ‏ي‏افت‏؛‏ که ا‏ي‏ن موضوع عامل موثری در رش‏د اقتصادی محسوب می شود ‏.‏ در نها‏ي‏ت ب‏ا استفاده از روشهای نموداری تاث‏ي‏ر اندازه دولت را در تقو‏ي‏ت یا تضع‏ي‏ف رابطه ب‏ي‏ن ا‏ي‏ن دو متغ‏ي‏ر م‏ورد بررسی قرار گرفته است.که نتا‏ي‏ج حاکی از آن است که بزرگ شدن اندازه دولت ب‏اعث عرضه ب‏ي‏شتر کالا و خدمات توسط دولت شده و راه را برای ‏توسعه بخش خصوصی می بندد. در نت‏ي‏جه هر چه اندازه دولت کوچکتر باشدرابطه مکملی بین مصر‏ف بخش خصوصی و مخارج دولت را تقو‏ي‏ت می کند.
‏2
‏ فصل اول:
‏ کلیات تحقیق

‏ 1-1:بیان مساله
‏ 2-1:سئوالات تحقیق
‏ ‏ ‏ 3-1:اهداف تحقیق
‏ 4-1:فرضیات تحقیق
‏ 5-1:حدودتحقیق
‏ 6-1:معرفی بخشهای مختلف تحقیق
‏1-1-بیان مساله:
‏ امروزه در هر اقتصاد‏ی‏ چه در کشورهای توسعه یافته و چه در کشورهای در حال توسعه مصرف خصوصی و مخارج دولت به عنوان دو روی یک سکه از مقولات مهمی هستند که بررسی و تجزیه و تحلیل آنها می تواند د‏ر‏ پیشبرد اهداف و سیاستهای اقتصادی موثر باشد.
‏3
‏ مصرف به این دلیل که انتهایی ترین اقدامی است‏ که‏ در چارچوب فعالیتهای اقتصادی صورت می گیرد؛بالطبع تمامی فعل و انفعالات این فعالیتها برآن موثر است.
‏مخارج دولت نیز به عنوان یک متغیر کلان اقتصادی و هم به عنوان عاملی در رشد اقتصادی محسوب می شود علاوه برآن بازتابی که در محاسبه بودجه سالیانه دارد ؛ اهمیت این متغیر را دو چندان کرده است.
‏ بعد مهم و هدف کلی این تحقیق بررسی ارتباط بین مصرف خصوصی و مخارج دولت طی سه دهه اخیر در ایران می باشد .در واقع این تحقیق در صدد آن است که تعیین کند رابطه بین مصرف خصوصی و مخارج دولت به صورت جانشینی یا مکملی است . بدیهی است اگر رابطه بین مصرف خصوصی و مخارج دولت به صورت مکملی باشد یعنی افزایش مخ‏ا‏رج دولت باعث افزایش مطلوبیت نهایی مصرف خصوصی خواهد شد و در نتیجه مصرف خصوصی و مخارج دولت به صورت توامان افزایش خواهند یافت که عامل موثری در رشد اقتصادی به حساب می آید و از طرف دیگر چون تقاضای مصرف خصوصی افزایش می باید عاملی در جهت تشویق سرمایه گذاری برای بخشهای تولیدی به حساب می آید‏.
‏ حال اگر نتایج برآورد حاکی از آن باشد که رابطه بین این دو متغیر اقتصادی به صورت جانشینی می باشد . یعنی افزایش مخارج دولت مطلوبیت نهایی مصرف خصوصی را کاهش می‏دهد‏ . در این حالت افزایش هزینه های دولتی باعث می شود که مخارجی که دولت باید در اختیار مردم بگذارد خودش استفاده کند و در نتیجه نقدینگی در جامعه‏ ‏کاسته شده‏ و فعالیت بخش خصوصی در زمینه مصرف‏ نیزکاهش می یابد.
‏ تا اینجا به تشریح ابعاد اصلی و معرفی‏ موضوع تحقیق‏ پرداختیم ولی این تحقیق علاوه بر یک هدف کلی و مهم که یافتن نوع ارتباط بین دو متغیر کلان اقتصادی است به بیان و بررسی بعد دیگری نیز خو‏ا‏هد پرداخت و آن این است که پس از درک رابطه بین مصرف خصوصی و مخارج دولت بررسی کنیم که اندازه دولت چگونه برنوع رابطه تاثیر می گذارد.
‏ نکته قابل ذکر در این قسمت آن است که وسعت و گسترش اندازه دولت باعث عرضه بیشتر کالا و خدمات توسط دولت شده و مخارج دولت در این زمینه جانشین مصرف خصوصی می شود.
‏ در این تحقیق سعی شده است طی یک برنامه نظام یافته فرضیات تحقیق را مورد آزمون قرار داد و در این راه از روشهای اقتصاد سنجی و بادر نظر گرفتن جامعه آماری ایران طی سه دهه اخیر استفاده خواهد شد بنابراین از آنجایی که این تحقیق در جهت گسترش علم و کمک شایان به دولت در جهت اعمال سیاستهای بهتر و موفقتر گام بر می دارد؛ به عنوان یک تحقیق کار بردی به بسط و ‏بررسی‏ این موضوع خواه‏یم‏ پرداخت.
‏2-1-سئوالات تحقیق:
‏5
‏1-آیا رابطه بین مصرف خصوصی و مخارج دولت به صورت مکملی می باشد.
‏2-آیا رابطه بین مخارج دولت و مصرف خصوصی به اندازه دولت بستگی دارد.
‏3-1-اهداف تحقیق:
‏ اهداف تحقیق شامل اهداف علمی و کاربردی و ضرورت های خاص انجام تحقیق می باشد.
‏1-3-1-اهداف علمی:
‏ تعیین رابطه بین مخارج دولت و مصرف خصوصی و بررسی اینکه این رابطه با بزرگ یا کوچک شدن اندازه دولت چه ارتباطی می تواند داشته باشد .
‏2-3-1-اهداف کاربردی:
‏ مهمترین هدف کاربردی این تحقیق مشخص نمودن نحوه مخارج دولت برحسب رابطه موجود بین مخارج دولت و مصرف خصوصی می باشد.
‏3-3-1-ضرورت های خاص انجام تحقیق:
‏ با توجه به آنکه دولت نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای در یک کشور دارد. تعیین حدود و نحوه انجام فعالیتهای دولت در هر کشور حایز اهمیت است .تحقیق حاضر کوششی در جهت پاسخ دادن به این مسائل می باشد.
‏4-1-فرضیات تحقیق:
‏1 -رابطه بین مخارج دولت و مصرف خصوصی به صورت مکملی می باشد .
‏2- تقویت رابطه بین مصرف خصوصی و مخارج دولت به اندازه دولت بستگی دارد.

‏5-1-حدود تحقیق:
‏ این تحقیق رابط بین مصرف خصوصی و مخارج دولت را در دوره زمانی 1353 الی1383 در ایران را بررسی می کند. علاوه بر آن ضمن بررسی چگونگی تقویت این رابطه با بزرگ یا کچک شدن اندازه دولت به مقایسه ایران با 30 کشور دیگردر این زمینه پرداخته است.
‏6-1-معرفی بخشهای مختلف تحقیق:
‏ این تحقیق شامل پنج فصل می باشد . پس از بیان کلیات تحقیق در فصل اول ؛به بررسی مطالعات انجام شده درداخل و خارج ار کشور در رابطه با موضوع تحقیق در فصل دوم خواهیم پرداخت. فصل سوم به بررسی مبانی نظری وتشریح متغیرها و روشهاو داده های آماری در تحقیق می پردازد.در فصل چهارم به کمک روشهای اقتصادسنجی و آماری به بررسی وتجزیه و تحلیل نوع رابطه موجود بین مخارج دولت و مصرف خصوصی و چگونگی ارتباط این نوع رابطه با اندازه دولت خواهیم پرداخت.در نهایت نتیجه گیری و پیشنهاد های ارائه شده در این تحقیق در فصل پنجم گنجانده شده است .

 

دانلود فایل