تحقیق بررسي وضعيت كودكان خياباني30 ص 💯

دانلود تحقیق بررسي وضعيت كودكان خياباني30 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بررسي وضعيت كودكان خياباني30 ص

تحقیق-بررسي-وضعيت-كودكان-خياباني30-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بررسي وضعيت كودكان خياباني
‏مقدمه
‏گسترش شهرنشيني، نرخ بالاي بيكاري جوانان و تورم، به تدريج فشارهايي را بر ضعيف‏‌‏ترين اعضاي جامعه يعني زنان و كودكان وارد مي‏‌‏آورد. در مورد پديده بچه‏‌‏هاي خياباني، كودكان معلول، فرزنداني كه سرپرست خانواده هستند، كار كودكان و كودك‏‌‏آزادي اطلاعات محدودي دست است. همانند ساير كشورها، معضل كودك آزاري، به تدريج مورد شناسايي قرار مي‏‌‏گيرد. قوانين ايران حداقل سن استخدام و شرايط استخدام افراد كم سن و سال را تعيين كرده است. در عمل، اما كودكاني كه بيرون از حيطه نظارت رسمي و در مشاغل سازمان نيافته بكار اشتغال دارند و اين به معني باز ماندن آنان از تحصيل است.
‏با توجه به مسير تجارت مواد مخدر كه از ايران مي‏‌‏گذرد، حمايت از كودكان در برابر استعمال غيرقانوني و خريد و فروش مواد مخدر به تدريج به صورت يك مساله درمي‏‌‏آيد. افزايش اعتياد به مواد مخدر ممكن است به افزايش ميزان ابتلاً به ويروس ايدز منجر و به يك معضل تبديل شود.
‏ايران قوانين جداگانه‏‌‏اي براي نوجوانان معارض ندارد. امكانات موجود براي اين نوجوانان معمولاً ناكافي به نظر مي‏‌‏رسند. به طور سنتي، اكثر موسسات تربيتي و اصلاحي، ‏‌‏ماهيتي تنبيهي داشته‏‌‏اند، اما در حال حاضر آگاهي بيشتري نسبت به نياز به اتخاذ روش انساني و مثبت در بازپروري كودكان مشاهده مي‏‌‏شود.
‏بررسي‏‌‏هاي جديد و روش‏‌‏هاي مشاركتي، بينش بهتري را در مورد مسائل و نظرات نوجوانان، كودكان مقيم مراكز بازپروري، بچه‏‌‏هاي خياباني و ساير كودكاني كه بايد از برنامه‏‌‏هاي مبتني بر حقوق كودك برخوردار شوند، فراهم مي‏‌‏آورند. برگزاري جلسات نظرخواهي با ساير ‏همكاران برنامه‏‌‏هاي توسعه و گروه‏‌‏هاي ذيربط منجر به ظهور نوعي تفاهم در مورد اولويت‏‌‏ها شده و وحدت نظر جديدي را پديد آورده است.
‏بيش از 97 درصد از كودكان بين 6 و 10 سال در مدارس ابتدايي ثبت‏‌‏نام مي‏‌‏كنند و بيش از 90 درصد از آنان دوره ابتدايي را به پايان مي‏‌‏رسانند. قرار است لايحه‏‌‏اي به مجلس تقديم ود كه به موجب آن آموزش ابتدايي ‏تا 9 سال تحصيلي اجباري گردد. با اينكه آموزش ابتدايي رايگان است، بسياري از خانواده‏‌‏ها بايد هزينه‏‌‏هاي گزافي را براي خريد لوازم التحرير، روپوش مدرسه، خوراك دانش‏‌‏آموزان و رفت و آمد به مدرسه تقبل كنند. اين امر يكي از دلايل اصلي نفرستادن كودكان و غالباً دختران به مدرسه تلقي مي‏‌‏شود.
‏فصل اول
‏طرح تحقيق
‏در گستره تاريخ از بدور تشكيل نخستين واحد اجتماعي، انحرافات اجتماعي به چشم مي‏‌‏خورد تا جايي كه مي‏‌‏توان چنين پنداشت كه آسيب‏‌‏هاي اجتماعي، با زندگي اجتماعي بشر عجين شده در پوشش تاريخي با توجه به شرايط و موقعيت‏‌‏هاي مكاني و زماني انواع مختلفي از رفتارهاي مجرمانه و بزهكارانه و حالات غيراخلاقي پديدار است.
‏اهميت و ضرورت تحقيق
‏افزايش رو به تزايد جمعيت در دو دهه گذشته، ساخت جمعيتي كشور ما را دگرگون نموده و اين امر آسيب‏‌‏پذيري هرچه بيشتر نوجوانان و جوانان ما را به لحاظ جمعيتي جوان چندين برابر نموده است. گسترش شهرنشيني، نرخ بالاي بيكاري جوانان و تورم به تدريج فشارهايي را بر ضعيف‏‌‏ترين اعضاي جامعه ي‏عني زنان‏ و كودكان وارد مي‏‌‏آورد.
‏نگراني و علاقه نسبت به مطالعه اين پديده و كشف علل و عوامل آن، شتاب فزاينده‏‌‏اي دارد و زيان‏‌‏هايي كه به جامعه وارد مي‏‌‏شود، اين مشكل را از ديرباز گريبانگير ما بوده، اما مسئولين در حل اين مشكل، توفيق كمي داشته‏‌‏اند. تحقيق حاضر با توجه به اهميت مساله و با درنظر گرفتن همه محدوديت‏‌‏ها، براي شناخت بيشتر عوامل اين پديده طرح‏‌‏ريزي شده است.
‏اهداف تحقيق
‏هدف از تحقيق، رسيدن به جواب مسائل و مشكلات از طريق علمي است. هدف اساسي اين تحقيق، شناخت ديدگاه‏‌‏هاي بچه‏‌‏هاي خياباني نسبت به عوامل زمينه‏‌‏ساز گرايش به انحرافات اخلاقي بزهكاري و …. و تهيه پرسشنامه به منظور شناسايي بيشتر اين كودكان، كشف عوامل و علل اين معضل و انعكاس عوامل مربوط به ادارات و نهادهاي مربوطه جهت استفاده از امكانات و توان آنها در رفع و تعديل اين معضلات و شناخت عوامل خانوادگي و … مي‏‌‏باشد.
‏ارائه فرضيه
‏فرضيه عبارت است از تصور، حدس منطقي يا احتمالاتي درباره نتايج تحقيق، تحقيق حاضر جهت پاسخ به اين پرسش طرح‏‌‏ريزي و اجرا شده است كه چه عواملي در ايجاد و گسترش اين معضل دخالت دارد كه در اين راستا چند فرضيه تنظيم و تدوين شده است:
‏آيا بين ويژگي‏‌‏هاي خانوادگي با معضل پديده كودكان خياباني رابطه وجود دارد؟
‏آيا بين عوامل شخصيتي و رواني كودكان و نوجوانان با بزهكاران اخلاقي رابطه وجود دارد؟
‏آيا بين عوامل محيطي و اجتماعي با اين معضل رابطه‏‌‏اي وجود دارد؟
‏آيا بين دختران و پسران، اين ميزان متفاوت است؟
‏عوامل موثر بر ايجاد اين پديده چه مي‏‌‏باشد؟
‏روش تحقيق
‏جهت كسب اطلاعات مورد نياز در اين تحقيق از روش‏‌‏هاي زير استفاده شده است:
‏روش كتابخانه‏‌‏اي؛
‏استفاده از منابع؛
‏گزارشها؛

 

دانلود فایل