تحقیق بخش های اصلی کامپيوترهای شخصی 💯

دانلود تحقیق بخش های اصلی کامپيوترهای شخصی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بخش های اصلی کامپيوترهای شخصی

تحقیق-بخش-های-اصلی-کامپيوترهای-شخصیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏بخش های اصلی کامپيوترهای شخصی
◄ ‏پردازشگر مرکزی (CPU)
‏ريزپردازنده بمنزله ” مغز”‏ ‏ کامپيوتربوده‏ ‏ و ‏مسئوليت انجام تمامی عمليات ( مستفيم يا غير مستقيم ) را برعهده دارد. هر چيزی را ‏که کامپيوتر انجام می دهد با توجه به وجود ” ريز پردازنده ” است .
‏◄‏ حافظه
‏ ‏اين نوع از حافظه ها با سرعت بالا، امکان ذخيره سازی اطلاعات را فراهم می نمايند. سرعت حافظه های فوق می بايست بالا باشد چراکه آنها مستقيما” با ريزپردازنده مرتبط می باشند. در کامپيوتر از چندين نوع حافظه استفاده می گردد:
‏ ●‏ ‏( Random-Access Memory‏(RAM‏ از اين نوع حافظه ‏،‏ بمنظور ذخيره سازی موقت اطلاعاتی که کامپيوتر در حال کار با آنان است‏،‏ استفاده می گردد.
‏ ●‏ ( Read Only Memory‏ (ROM‏ ‏ يک حافظه دائم که از آن برای ذخيره سازی اطلاعات مهم ‏ ‏در کامپيوتر استفاده می گردد. ‏ ‏
‏ ●‏ (Basic‏ Input/Output System‏ (BIOS‏ ‏  ‏يک نوع حافظه ROM‏ ‏،‏ که از اطلاعات آن در هر بار راه اندازی سيستم استفاده می گردد.
‏ ●‏ Caching‏ ‏ ‏حافظه ای سريع که از آن برای ذخيره سازی اطلاعاتی که فرکانس بازيابی آنان بالا باشد‏،‏ ‏ استفاده می گردد. ‏ ‏
‏ ●‏ Virtual Memory‏ فضای موجود بر روی هارد ديسک که از آن برای ذخيره سازی موقت اطلاعات استفاده و در زمان نياز عمليات جايگزينی در حافظه RAM‏ انجام خواهد شد‏ .
‏◄‏ برد اصلی (MotherBoard‏). برد اصلی کامپوتر بوده که تمام عناصر داخلی به آن متصل خواهند شد. پردازشگر و حافظه بر روی برد اصلی نصب‏ ‏ خواهند شد.برخی از عناصر سخت افزاری ممکن است مستقيما” و يا بصورت غير مستقيم به برد اصلی متصل گردنند. مثلا” يک کارت صدا می تواند همراه برد اصلی طراحی شده باشد و يا بصورت يک برد مجزا بوده که از طريق يک اسلات به برد اصلی متصل می گردد
◄ ‏منبع تغذيه (Power Supply) ‏يک دستگاه الکتريکی که مسئول تامين و نتظيم جريان الکتريکی مورد ‏نياز در کامپيوتر است .
◄ ‏هارد ديسک (Hard Disk) ‏يک حافظه با ظرفيت بالا و دائم که از آن برای نگهداری اطلاعات و ‏برنامه ها استفاده می گردد.
◄ ‏کنترل کننده (Integrated Drive Electronics(IDE . ‏اينترفيس اوليه ‏برای هارد ‏، CD-ROM ‏و فلاپی ديسک ‏است .
‏◄‏ گذرگاه Peripheral Component Interconnect‏)PCI‏) ‏ ‏. رايج ترين روش اتصال يک عنصر سخت افزاری اضافه به کامپيوتر است .PCI‏ از مجموعه ای اسلات که بر روی برد اصلی سيستم موجود می باشد،‏ ‏ استفاده و کارت های PCI‏ از طريق اسلات های‏ ‏ فوق به برد اصلی متصل خواهند شد.
◄ ‏اينترفيس Small Computer System Interface)SCSI) ‏روشی برای اضافه ‏کردن دستگاه های اضافه در سيستم نظير : هارد و اسکنر است .
◄ ‏پورت Accelerated Graphics Port)AGP) ‏يک ‏اتصال با سرعت بسيار بالا بمنظور ارتباط کارت های گرافيک با کامپيوتر است .
‏◄‏کارت صدا‏ ‏(Sound‏ Card‏) مسئول ضبط و پخش صوت از طريق تبديل سيگنال های آنالوگ صوتی به اطلاعات ديجيتال و بر عکس‏ ‏ است
◄‏کارت گرافيک (Graphic Cards) ‏مسئول تبديل اطلاعات موجود در کامپيوتر بگونه ای که قابليت نمايش بر ‏روی مانيتور را داشته باشند.
‏دستگاه های ورودی و خروجی
◄‏مانيتور (Monitor) . ‏رايج ترين دستگاه نمايش اطلاعات در کامپيوتر است .
◄‏صفحه کليد (KeyBoard)  ‏رايج ترين دستگاه برای ورود اطلاعات است .
◄‏موس (Mouse) . ‏رايج ترين ‏دستگاه برای انتخاب موارد ارائه شده توسط يک نرم افزار و ايجاد ارتباط متقابل با ‏کامپيوتر است .
◄‏رسانه های ذخيره سازی قابل حمل (Removable storage) . ‏با استفاده از اين نوع رسانه ها می توان بسادگی اطلاعاتی را به ‏کامپيوتر خود اضافه و يا اطلاعات مورد نياز خود را بر روی آنها ذخيره و در محل ديگر ‏استفاده کرد.
‏ ‏ ‏●‏ ‏ ‏فلاپی ديسک (Floppy Disk‏) . رايج ترين رسانه ذخيره سازی قابل حمل است . ‏ 
‏ ‏ ‏●‏ CD-ROM‏ . ديسک های فشرده رايج ترين رسانه ذخيره سازی برای انتقال وجابجائی نرم افزار ها و … می باشند. ‏
‏ ‏ ‏●‏ Flash‏ Memory‏ يک نوع خاص از حافظه Rom‏ است(EEPROM‏). اين نوع رسانه ها امکان ذخيره سازی سريع و دائم را بوجود می آورند. کارت های PCMCIA‏ نمونه ای از اين رسانه ها می باشند.
‏ ‏ ‏●‏ Digital‏ Versatile Disc,Read Only Disk‏) DVD-ROM‏ )‏ ‏اين نوع رسانه ذخيره سازی مشابه CD-ROM‏ بوده با اين تفاوت مهم که ‏ ‏ميزان ذخيره سازی آنان بسيار بالا است .
‏پورت ها
◄‏موازی (Parallel) . ‏از اين نوع پورت ها اغلب برای اتصال چاپگر استفاده می گردد.
◄‏سريال (Serial) . ‏از اين ‏نوع پورت ها اغلب برای اتصال دستگاههائی نظير يک مودم خارجی‏، ‏استفاده می ‏گردد.
◄‏پورت ( Uuniversal Serial Bus(USB . ‏از پورت ها ی فوق بمنظور اتصال ‏دستگاههای جانبی نظير اسکنر و يا دوربين های وب استفاده‏ ‏ می گردد.
‏اتصالات شبکه و اينترنت
◄‏مودم (Modem) ‏دستگاهی ‏برای برقرای ارتباط با يک شبکه و يا سيستم ديگر است . رايج ترين
‏روش ارتباط با ‏اينترنت استفاده از مودم است .
◄‏کارت شبکه (Lan Card) . ‏يک نوع برد سخت افزاری که از آن بمنظور بر پاسازی شبکه بين چندين دستگاه کامپيوتر ‏در يک سازمان استفاده می شود.
◄‏مودم کابلی (Modem Cable) . ‏امروزه در برخی از نقاط دنيا جهت استفاده و ارتباط با اينترنت از ‏سيستم تلويزيون کابلی استفاده می گردد.
◄‏مودم های  DSL)Digital Subscriber Line)  . ‏يک خط ارتباطی با سرعت بالا که از ‏طريق خطوط تلفن کار می کند.
◄‏مودم های VDSL)Very high bit-rate DSL)  .‏يک رويکرد جديد از DSL ‏بوده که لازم است خطوط تلفن از زير ساخت مناسب ‏، ‏فيبر ‏نوری استفاده نمايند.
‏پردازنده 
‏کامپيوتری که هم اکنون بکمک ‏آن در حال مشاهده و مطالعه اين صفحه هستيد ‏، دارای يک ريزپردازنده است . ريزپردازنده بمنزله مغز در ‏کامپيوتر است. تمام کامپيوترها اعم از کامپيوترهای شخصی ، کامپيوترهای دستی و … ‏دارای ريزپردازنده می باشند. نوع‏ ‏ ريزپردازنده استفاده شده در يک کامپيوتر می تواند ‏متفاوت باشد ولی تمام آنها عمليات يکسانی را انجام خواهند داد.
   
‏تاريخچه ريزپردازنده ها
 ‏ريزپردازنده که CPU ‏هم ‏ناميده می گردد، پتانسيل های اساسی برای انجام محاسبات و عمليات مورد‏ ‏نظر در يک ‏کامپيوتر را فراهم‏ ‏ می نمايد. ريزپردازنده‏ ‏ از لحاظ فيزيکی‏ ‏ يک تراشه است . اولين

 

دانلود فایل