تحقیق با موضوع جنس های فریم دوچرخه با تمركز به روش های ساخت فیبر (الیاف)

تحقیق با موضوع جنس های فریم دوچرخه با تمركز به روش های ساخت فیبر (الیاف)

تحقیق با موضوع جنس های فریم دوچرخه با تمركز به روش های ساخت فیبر (الیاف)

تحقیق با موضوع جنس های فریم دوچرخه با تمركز به روش های ساخت فیبر (الیاف)

دسته بندی مکانیک
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات 30
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

توضیحات:

تحقیق با موضوع جنس های فریم دو چرخه با تمركز به روش های ساخت فیبر (الیاف )

30صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

مقدمه :
20 سال قبل انتخاب فریم دوچرخه جاده ایی ساده و محدود بود. برای سبكی وزن و راندن روان جنس هایی از قبیل (Cclumbus sL) فولاد ورق نازك استفاده می شد. دوچرخه سواران سنگین وزن كه استحكام بیشتری برای فریم دوچرخه طلب می كردند، سنگینی و سواری تنوانستند با در آمیختن لوله ها (‌در مثال های مورد نیاز از لوله های مستحكم ما بقی مكان ها لوله های سلبته را احساس دوچرخه سواری را متوازی كنند.
برای آلومینیوم انتخاب در بین (limber Alan) یا (Vitusc) یا یك (Klein) سفارش فوق سنگین و بسیار گران بود. چند ماده بیگانه مانند فیبر كربین (Graftek) و (tele dyne titanium) باعث سواری با شكوهی می شد حس كنجكاوری گران قیمت و زارای سابقاتی طولانی در شكستن فریم و فرمان پذیری ناموزون بودند.
3- اكتشاف مواد و بازار در حال رشد تكنولوژی پیشرفته برای محصولات دوچرخه سازی تكامل فریم های دوچرخه را در دهه 1980 شتاب داد. Cannondale وTrek اجازه همه گیرشدن فریم های آلومینیومی را به صنعت دادند كه تا حدی كم قیمت تراز تیتانیوم بود و فیبر كربن به معنوان جرقه ایی در موادر مهندس این دوره قلمداد گردید. لذا زندگان فولاد با آلیاژ های مقاوم تر و دارای عملیات حرارتی و اشكال پیچیده و قطرلوله های غیر استاندادر به عرص همبارزه بازگشتند تا بتوانند وزن را بر خلاف راحتی و بازده دهی كاهش دهند.
4- امرزوه قدرت انتخاب بیشتر طبیعتاً پیچیدگی و سرگیجه گی بیشتر وجود دارد. اگر كسی بخواهد بهترین ماده برای فریم دوچرخه را سوال كند، یك جواب حساب شده نیاز دارد زیرا چگونه استفاده كردن ماده داده شده می تواند مهمتر از نوع ماده استفاده شده باشد.

مقدمه :20 سال قبل انتخاب فریم دوچرخه جاده ایی ساده و محدود بود. برای سبكی وزن و راندن روان جنس هایی از قبیل (Cclumbus sL) فولاد ورق نازك استفاده می شد. دوچرخه سواران سنگین وزن كه استحكام بیشتری برای فریم دوچرخه طلب می كردند، سنگینی و سواری تنوانستند با در آمیختن لوله ها (‌در مثال های مورد نیاز از لوله های مستحكم ما بقی مكان ها لوله های سلبته را احساس دوچرخه سواری را متوازی كنند.برای آلومینیوم انتخاب در بین (limber Alan) یا (Vitusc) یا یك (Klein) سفارش فوق سنگین و بسیار گران بود. چند ماده بیگانه مانند فیبر كربین (Graftek) و (tele dyne titanium) باعث سواری با شكوهی می شد حس كنجكاوری گران قیمت و زارای سابقاتی طولانی در شكستن فریم و فرمان پذیری ناموزون بودند.3- اكتشاف مواد و بازار در حال رشد تكنولوژی پیشرفته برای محصولات دوچرخه سازی تكامل فریم های دوچرخه را در دهه 1980 شتاب داد. Cannondale وTrek اجازه همه گیرشدن فریم های آلومینیومی را به صنعت دادند كه تا حدی كم قیمت تراز تیتانیوم بود و فیبر كربن به معنوان جرقه ایی در موادر مهندس این دوره قلمداد گردید. لذا زندگان فولاد با آلیاژ های مقاوم تر و دارای عملیات حرارتی و اشكال پیچیده و قطرلوله های غیر استاندادر به عرص همبارزه بازگشتند تا بتوانند وزن را بر خلاف راحتی و بازده دهی كاهش دهند.4- امرزوه قدرت انتخاب بیشتر طبیعتاً پیچیدگی و سرگیجه گی بیشتر وجود دارد. اگر كسی بخواهد بهترین ماده برای فریم دوچرخه را سوال كند، یك جواب حساب شده نیاز دارد زیرا چگونه استفاده كردن ماده داده شده می تواند مهمتر از نوع ماده استفاده شده باشد.

فهرست برخی ازمطالب:

تاریخچه فریم های فیبر كربن

تكنولوژی هر چه بالاتر :

ساخت فریم یا كربن :

اهمیت طراحی قابل قبول :

تجربه آزمایشات مطابق واقعیت :