تحقیق با موضوع اجرا و ارزشیابی یادگیری

تحقیق با موضوع اجرا و ارزشیابی یادگیری

تحقیق با موضوع اجرا و ارزشیابی یادگیری

تحقیق با موضوع اجرا و ارزشیابی یادگیری

دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات 67
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

توضیحات:

تحقیق با موضوع اجرا و ارزشیابی یادگیری
67صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع اجرا و ارزشیابی یادگیری

67صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

انتخاب و اجرای فعالیت های یادگیری

روش ها و تكنیك های مختلف ارائه آموزشی برای انتقال مواد آموزشی كه باید توسط مخاطب آموخته شود، در دسترس است. تكنیك ها روشهایی است كه آموزش دهنده (مربی) اطلاعات را برای آموزش گیرنده به منظور ارتقاء فرآیند یادگیری درونی سازماندهی و ارائه می كند. این تكنیك ها ارتباطی بین معلم و شاگرد و نیز بین شاگرد و آنچه می آموزد، فراهم می كند. این تكنیك ها عبارتند از: سخنرانی، بحث، وانمودسازی، تشریح و … همه آنها به یك اندازه در تسهیل یادگیری مؤثر هستند و هر یك مزایا، معایب و مصارف و محدودیتهای خود را دارند كه در جدول 1-12 خلاصه شده است. در تصمیم گیری برای استفاده از یك روش آموزشی كه می بایست مؤثرترین روش باشد، متخصصان می بایست به چندین عامل توجه كنند،‌از جمله: هدف آموزشی روش، سبك ترجیحی آموزش گیرندة نیازها، اندازه گروه، تسهیلات در دسترس، زمان در دسترس، هزینه و تجربه قبلی یا درجه موفقیت با تكنیك ها.

رژیم شناس می بایست بداند كه چیزی برای جمعیت های متفاوت مثل جمعیت های دارای فرهنگ متفاوت، گروههای قومی، گروههای اجتماعی، محیطی، سطوح سواد و گروههای سنی مثل نوجوانان، مؤثر است. تا بتواند به اهداف مطلوب دستیابی پیدا كند.

به علاوه، آزمودن اهداف عملكردی می تواند نشان دهد كه چه رویكردی مناسب تر است چون متدها و روشها برای حیطه های ادراكی،‌عاطفی و روان حركتی با وجود عوامل مشابه و یكسان متفاوت است. رژیم شناس می بایست تكنیكی را كه نیازمند بیشترین مشاركت فعال آموزش گیرنده است مشتمل بر استراتژی های موردنیاز جهت تغییرات رفتاری مؤثر را انتخاب كند.

چنانچه كنفیسوس گفت:

من می شنوم و فراموش می كنم.

می بینیم و به خاطر می سپارم.

انجام می دهم و می فهمم.

برانگیختن

بزرگسالان آموزش گیرنده های عمل گرایی هستند كه اطلاعات عملی كه منجر به دانش، یك مهارت و یا فهمیدن اینكه كاری را انجام دهند می شوند را خواستارند و نیازمند به كارگیری آنچه آموخته اند هستند. لازم است كه بزرگسالان بدانند كه اطلاعات برای آنها مهم است و برای اطلاعات ارزش قائل شوند. این امر انگیزه آنها برای یادگیری را افزایش می دهد.

فهرست برخی ازمطالب:

1- مزایا و معایب روشها و تكنیك های مختلف آموزشی را شرح دهید.

2- دربارة روشها و تكنیك های متناسب با حیطه های ادراكی، عاطفی و روان حركتی بحث كنید.

3- یك تجزیه و تحلیل وظایف (شرح وظایف) تألیف كنید.

4- روشهایی كه با آنها آموزش سازمان یافته و مداوم را فهرست كنید.

5- اهداف ارزشیابی آموزشی را شناسایی كنید.

6- انواع مختلف ارزشیابی را شرح دهید.

7- یك طرح درس تهیه كنید.

8- ارزشیابی كمی را با كیفی، ارزشیابی هنجار مرجع را با ارزشیابی معیار مرجع، روایی را با پایایی مقایسه نموده و تمایز دهید.

9- یك سخنرانی آموزشی برای یك گروه مخاطب خاص، طراحی، اجراء و ارزشیابی كنید.