تحقیق با بحث درباره چگونگي طراحي و ساخت موتور آغاز شد 💯

دانلود تحقیق با بحث درباره چگونگي طراحي و ساخت موتور آغاز شد باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق با بحث درباره چگونگي طراحي و ساخت موتور آغاز شد

تحقیق-با-بحث-درباره-چگونگي-طراحي-و-ساخت-موتور-آغاز-شدلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏با بحث درباره چگونگي طراحي و ساخت موتور آغاز شد
‏چالش دوباره درباره پروژه ال-90
‏ ‏گروه‏ ‏خودرو‏: ‏پروه‏ ‏ال‏ – 90 ‏در‏ ‏زمينه‏ ‏ساخت‏ ‏موتور‏ ‏در‏ ‏داخل‏ ‏كشور‏ ‏به‏ ‏چالش‏ ‏جديدي‏ ‏كشيده‏ ‏شد‏.
‏ ‏به‏ ‏گزارش‏ ‏خبرنگار‏ ‏دنياي‏ ‏اقتصاد‏ ‏به‏ ‏مديرعامل‏ ‏شركت‏ ‏تحقيقات،‏ ‏طراحي‏ ‏و‏ ‏توليد‏ ‏موتور‏ ‏ايران‏‌‏خودرو‏ ‏توليد‏ موتور مورد نياز پروژه ال – 90 را به منزله ساخت داخل ندانسته و آن را رد كرده است.
‏ ‏محمد‏ ‏زالي‏ ‏گفت‏: ‏توليد‏ ‏موتور‏ ‏به‏ ‏اين‏ ‏شكل‏ ‏نيروهاي‏ ‏متخصص‏ ‏ايراني‏ ‏را‏ ‏قادر‏ ‏نمي‏‌‏سازد كه به هيچ دانش فني جديد دست يابند.
‏ ‏مديرعامل‏ ‏شركت‏ ‏تحقيقات،‏ ‏طراحي‏ ‏و‏ ‏توليد‏ ‏موتور‏ ‏ايران‏ ‏خودرو‏ ‏گفت‏: ‏موتور‏ ‏ال‏-‏90 با مالكيت رنو به ايران سفارش داده شده و اجازه توليد موتور از سوي رنو به ايران امتياز نيست، بلكه زماني اين امتياز محسوب مي‌شود كه مالكيت براساس طراحي باشد.وي ادامه داد: درباره‌ موتور ال-90 تنها ما اطلاعات فني را به صورت متن فني رنو بررسي كرديم و آن را مورد ارزيابي عملي قرار نداده‌ايم كه اين يك نقص بزرگ براي پروژه است. وي تاكيد كرد: افتخار نيست كه موتور يا ميل‌لنگ ال-90 را داخل سازي كنيم، چون مالك آن شركت رنو است مهم اين است كه ما خود داراي طراحي يك موتور و مالك آن باشيم و به طور حتم براي خودروسازي بايد به سمت طراحي‌هاي بومي حركت كنيم.
3
‏ ‏وي‏ ‏توضيح‏ ‏داد‏: ‏در‏ ‏موتور‏ ‏ملي‏ ‏از‏ ‏طراحي‏ ‏تا‏ ‏دانش‏ ‏ساخت‏ ‏موتور‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏دست‏ ‏مي‏‌‏آوريم‏ ‏و‏ ‏قطعه‏‌‏سازان‏ ‏ما‏ ‏هم‏ ‏با‏ ‏كمك‏ ‏طرف‏ ‏آلماني‏ ‏پر‏وژه فعال مي‌شوند كه از اين نظر اين پروژه بسيار تكامل يافته‌تر از ال -90 است.
‏ ‏مدير‏ ‏مركز‏ ‏تحقيقات‏ ‏موتور‏ ‏ايران‏‌‏خودرو‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏ميل‏ ‏لنگ‏ ‏پژو‏ ‏گفت‏: ‏آنها‏ ‏بعد‏ ‏از‏ ‏چهار‏ ‏سال‏ ‏نقشه‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏ما‏ ‏مي‏‌‏دادند‏ ‏و‏ ‏ما‏ ‏توليد‏ ‏مي‏‌‏كرديم‏ ‏و‏ ‏آن‏ ‏هم‏ ‏با‏ ‏اجازه‏ ‏پژو‏ ‏كه‏ ‏اين‏ ‏كار‏ ‏حتي‏ ‏مهندسي‏ ‏معكوس‏ ‏هم‏ نيست چه برسد به انتقال دانش فني.
‏ ‏از‏ ‏سوي‏ ‏ديگر‏ ‏رضا‏ ‏دانش‏ ‏فهيم‏ ‏مديرعامل‏ ‏شركت‏ ‏توسعه‏ ‏صنايع‏ ‏ايران‏‌‏خودرو‏ ‏با‏ ‏رد‏ ‏سخنان‏ ‏زالي،‏ ‏آن‏ ‏را‏ ‏غيرمتعادل‏ ‏و‏ ‏عوام‏ ‏فريبانه‏ ‏خواند‏.
‏ ‏وي‏ ‏در‏ ‏دفاع‏ ‏از‏ ‏قرارداد‏ ‏ال‏ – 90 ‏اظهار‏ ‏داشت‏: ‏هر‏ ‏كس‏ ‏و‏ ‏يا‏ ‏هر‏ ‏شركتي‏ ‏بتواند‏ ‏مشابه‏ ‏اين‏ ‏قرارداد‏ ‏امضا‏ ‏كند‏ ‏همه‏ گونه مورد حمايت قرار خواهد گرفت.وي گفت: كساني كه ادعاهايي دارند بايد براي اثبات ادعاهاي خود اسناد و مدارك ارائه دهد.
‏ ‏رضا‏ ‏دانش‏‌‏فهيم‏ ‏گفت‏: ‏بايد‏ ‏ديد‏ ‏كه‏ ‏موتور‏ خودرو را به چه قيمتي مي‌خواهيم طراحي كنيم و چقدر هزينه براي كشور دارد و در نظر گرفتن هزينه‌هاي يك طراحي در اقتصاد به شدت رقابتي كنوني بسيار مهم است.‏ ‏وي با اشاره به اين كه زالي براي صحبت‌هاي خود در مورد موتور‏ ‏ ‏ال‏ – 90 ‏هيچ‏ ‏سند‏ ‏و‏ ‏مدرك‏ ‏و‏ ‏استدلالي‏ ‏ارائه‏ ‏نداده‏‌‏است، خاطرنشان كرد: ‌هيچ شركت بين‌المللي دانش طراحي را به ما منتقل‌ نمي‌كند، بلكه بايد در اين مورد هزينه كنيم و يا با شركتي براي انتقال دانش فني طراحي قرارداد ببنديم، مانند كاري كه در مورد سمند انجام شد. وي اظهارات مديرعامل ايپكو در موردميزان مصرف سوخت موتور ال – 90 را مردود دانست و گفت: موتور مورد ادعاي اين شركت از هيچ موسسه بين‌المللي تاييديه ندارد و ميزان آلايندگي و مصرف سوخت تنها در زمان نصب بر روي خودرو و انجام آزمايش مشخص مي‌شود.
3
‏ ‏وي‏ ‏در‏ ‏مورد‏ ‏امكان‏ ‏نصب‏ ‏اين‏ ‏موتور‏ ‏بر‏ ‏روي‏ ‏ال‏ – 90‏،‏ ‏گفت‏: ‏هيچ‏ ‏خودروسازي‏ ‏اجازه‏ نمي‌دهد موتور يك شركت ديگر بر روي خودروي آن نصب شود. وي با بيان اين كه در ال – 90 دانش فني توليد موتور خودرو به ايران منتقل مي‌شود، افزود: موتور اوليه ال – 90 بنزين سوز است، اما موتور پايه گازسوز آن در دست طراحي است كه قرار است دو سال بعد از توليد ال – 90 يعني در سال 2008 توليد شود.
‏ ‏مديرعامل‏ ‏شركت‏ ‏توسعه‏ ‏صنايع‏ ‏خودروي‏ ‏ايران‏ ‏با‏ ‏بيان‏ ‏اين‏‌‏كه‏ ‏براي‏ ‏پاسخگويي‏ ‏در‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏پروژه‏ ‏ال‏ – 90 ‏تاكنون‏ ‏چهار‏ ‏جلسه‏ ‏مشترك‏ ‏در‏ ‏مركز‏ ‏پژوهش‏‌‏هاي‏ ‏مجلس‏ ‏داشته‏‌‏ايم،‏ ‏گفت‏: ‏تمام‏ ‏سوالات‏ ‏اين‏ ‏مركز‏ ‏به‏ ‏صورت‏ ‏منطقي‏ ‏و‏ ‏قانوني‏ ‏پاسخ‏ ‏داده‏ ‏شده،‏ ‏اما‏ ‏از‏ ‏نت‏يجه اين جلسات مطلع نيستيم.
‏ ‏دانش‏‌‏فهيم‏ ‏در‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏اين‏ ‏كه‏ ‏بر‏ ‏اساس‏ ‏بررسي‏‌‏هاي‏ ‏صورت‏ ‏گرفته‏ ‏توسط‏ ‏مركز‏ ‏پژوهش‏‌‏هاي‏ ‏مجلس،‏ ‏دو‏ ‏شركت‏ ‏ايران‏ ‏خودرو‏ ‏و‏ ‏سايپا‏ ‏بالااجبار‏ ‏و‏ ‏بدون‏ ‏حق‏ ‏انتخاب‏ ‏در‏ ‏اين‏ ‏پروژه‏ ‏درگير‏ ‏مي‏‌‏شوند،‏ ‏گفت‏: ‏اين‏ ‏موضوع‏ ‏يك‏ ‏اتهام‏ ‏است،‏ ‏زيرا‏ ‏هيات‏ ‏مديره‏ ‏ايران‏ ‏خودرو‏ ‏و‏ سايپا اين قرارداد را تصويب كردند و به سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نمايندگي دادند كه اين قرارداد را امضا كند.
‏ ‏دانش‏‌‏فهيم‏ ‏با‏ ‏بيان‏ ‏اين‏ ‏كه‏ ‏ايران‏ ‏خودرو‏ ‏و‏ ‏سايپا‏ ‏هيچ‏ ‏كدام‏ ‏به‏ ‏اجبار‏ ‏در‏ ‏اين‏ ‏پروژه‏ ‏مشاركت‏ ‏داده‏ ‏نشده‏‌‏اند،‏ ‏افزود‏: ‏اين‏ ‏دو‏ ‏شركت‏ ‏حدود‏ 400 ‏صفحه‏ ‏مطالعات‏ فني و اقتصادي داشتند كه در هشت جلسه كارشناسي سنگين در مديريت قبلي ايران خودرو مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در نهايت به يك وفاق جمعي رسيديم كه بايد 14 بحث اساسي در يك پروژه مشترك در نظر گرفته شود و بر اين اساس پروژه پلت فرم مشترك و ال – 90 شكل گرفت.
4
‏ ‏وي‏ ‏در‏ ارتباط با احتمال پيشنهاد از سوي مركز پژوهش‌هاي مجلس براي خارج شدن ايران خودرو از مشاركت در پروژه ال – 90 و ادامه فعاليت‌هاي مربوط به طراحي و نوآوري در اين شركت، تصريح كرد: ايران خودرو در سال آينده توليد پيكان را متوقف مي‌كند و اين در حالي است كه پيكان، گاو شيرده ايران خودرو است كه وقتي آن را از او بگيري و بعد هم بگويي در پروژه ال – 90‏ ‏ ‏كه‏ ‏اقتصادي‏‌‏ترين‏ ‏پروژه‏ ‏براي‏ ‏ايران‏ ‏خودرو‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏مي‏‌‏تواند‏ ‏جايگزين‏ ‏پيكان‏ ‏شود‏ ‏مشاركت‏ ‏نكن،‏ ‏اين‏ ‏به‏ ‏معني‏ ‏از‏ ‏بين‏ ‏بردن‏ ‏ايران‏ ‏خودرو‏ ‏از‏ ‏روي‏ ‏عمد‏ ‏است‏.
‏ ‏دانش‏ ‏فهيم‏ ‏گفت‏: ‏ايران‏ ‏خودرو‏ ‏حداقل‏ 900 ‏هزار‏ ‏نفر‏ ‏سهامدار‏ ‏دارد‏ ‏و‏ ‏قرار‏ ‏نيست‏ ‏كه‏ ‏چون‏ ‏ما‏ ‏مي‏‌‏ ‏خواهيم‏ ‏كار‏ ‏طراحي‏ ‏انجام‏ ‏دهيم،‏ ‏بنابراين‏ ‏كاري‏ ‏كنيم‏ ‏كه‏ ‏اولين‏ ‏شركت‏ ‏بزرگ‏ ‏صنعتي‏ ‏كشور‏ ‏زيان‏ ‏ده‏ ‏شود‏.
‏ ‏دانش‏‌‏فهيم‏ ‏ا‏ز هر اقدامي براي توليد خودرويي در كلاس ال – 90 و با قيمت پايين‌تر از سوي هر فرد يا شركتي استقبال كرد و گفت:‌ نفي كردن، راحت‌ترين اقدام است و آقاياني كه ال – 90 را نفي مي‌كنند بهتر است پيشنهاد بهتري بدهند.
‏ ‏وي‏ ‏با‏ ‏طرح‏ ‏اين‏ ‏سوال‏ ‏كه‏ ‏آيا‏ ‏كسي‏ ‏در‏ ‏دنيا‏ ‏حاضر‏ ‏است‏ ‏با‏ همين شرايط و مشخصات ال – 90، قرارداد مشابهي را با ايران امضا كند؟ افزود: در سفري كه اخيرا به چين داشتم، امكان توليد يك خودروي 4 يا 5ميليوني را در ايران بررسي كردم و به اين نتيجه رسيدم كه اصلا چنين امكاني وجود ندارد.

 

دانلود فایل