تحقیق بازرسی به روش مغناطیس کردن 💯

دانلود تحقیق بازرسی به روش مغناطیس کردن باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق بازرسی به روش مغناطیس کردن

تحقیق-بازرسی-به-روش-مغناطیس-کردنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 46 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏ب‏ازرسی به روش مغناطیس کردن
‏ذرات
‏مقدمه
‏بازرسی به روش مغناطیسی کردن ذرات روشی حساس برای تعیین محل نقصهای سطحی و برخی نقصهای زیر سطحی در موارد فرو مغناطیس است. پارامترهای اصلی این روش مبتنی بر مفهومهای نسبتاً ساده است. در اصل، وقتی قطعه فرومغناطیس مغناطیده می شود، ناپیوستگیهای مغناطیسی (تقریباً) عمود برجهت میدان، ‏«‏میدان نشت‏»‏ قویی ر‏ا به وجود می آورند. این میدان نش‏ت در سطح و بالای قطعه مغناطیده قرار دارد، و آن را با استفاده از ذرات ریز مغناطیسی می توان مشاهده کرد. کاربرد ذرات خشک یا ذرات تر معلق در مایع بر روی سطح قطعه باعث تجمع ذرات مغناطیسی درمحل ناپیوستگی می شود. ‏«‏پل مغناطیسی‏»‏ که به این ترتیب تشکیل می شود، محل، اندازه و شکل ناپیوستگی را تعیین می کند.
‏خاصیت مغناطیس را در قطعه به وسیله آهنرباهای دائم، آهنرباهای الکتریکی، یا با گذراندن قوی از درون یا پیرامون آن می توان القا کرد. این شیوه به سبب امکان تولید میدانهای مغناطیسی شدید در درون قطعات، در عملیات کنترل کیفیت کاربرد گسترده ای دارد. این روش در تشخیص و آشکار سازی ترکها حساسیت خوبی دارد.
‏مغناطیدگی
‏جهت شارش جریان در هر مدار الکترومغناطیسی جهت میان مغناطیسی را تعیین می کند. خطوط نیروی مغناطیسی همیشه بر جهت شارش جریان در رسانا (سیم) عمود است. قاعده ساده دست راست، رابطه میدان/ جریان را بیان می کند.
‏3
‏جریان گذرنده از هر رسانای مستقیم، مانند سیم یا میله، میدان مغن‏اطیسی دایره یا در پیرامون رسانا‏ به وجود می آورد. وقتی رسانا، ماده ای فرو مغناطیسی است. عبور جریان سبب القای میدان مغناطیسی در درون رسانا و همچنین در فضای پیرامون آن می شود.
‏بنابراین قطعه ای که به این شیوه م‏غناطیده می شود، همچون‏ به صورت دایره ای مغناطیده شده است.
‏از جریان برق می توان برای ایجاد میدان مغناطیسی طولی در قطعات نیز استفاده کرد. وقتی جریان از میان پیچه ای که یک یا چند دور پیرامون ‏
‏قطعه ای پیچیده شده است، می گذرد، میدان مغناطیسی طول‏ی، به گونه ای که‏ دیده می شود، در قطعه کار به وجود می آید.
‏کارایی ترک یابی به موقعیت ترک نسبت به میدان مغناطیسی القایی بستگی دارد و موقعی که ترک عمود بر میدا‏ن‏ است، به حداکثر می رسد.
‏این موضوع ‏به طور شمایی دیده می شود.در این حالت، حتی اگر چنین نقصی نزدیک به سطح نیز قرار داشت، هم امتداد بودن آن با م‏ی‏دان مغناطیسی، آ‏شکار سازیش را نامحتمل می ساخت.
‏به طور کلی، برای نشان دادن همه ترکها، قطعه باید بیش از یک بار مغناطیده شود. این عمل را برای قطعاتی که شکل نسبتاً ساده ای دارند، نخست با القای مغاطیدگی ایره ای برای نشان دادن نقصهای طولی انجام می دهند. سپس قطعه را قبل از مغناطیده کردن دوباره در درون پیچه، برای القای مغناطیدگی طولی و تعیین محل نقصهای عرضی، مغناطیس زدایی می کنند. ضرورت اجرای مغناطیدگی دو مرحله ای با استفاده از روش
‏3
‏«‏میدان نوساندار‏»‏ از میان می رود. این روش شامل کاربرد جریان مغاطنده سه فاز است.
‏نتیجه آن برقراری یک میدان مغناطیسی نوساندار یا چرخاندن در درون قطعه است که سبب آشکار سازی نقصها در تمام جهتها، دریک مرحله مغناطیدگی می شود.
‏هنگامی که قطعه شکل پیچیده ای دارد، میدانهای مغناطیسی القا شده وامی پیچند و غالباً ترکیبی از هر دو نوع مغناطیدگی طولی و دایره ای به وجود خواهد آمد.
‏روشهای مغناطیدگی
‏مغناطش قطعه با استفاده از آهنرباهای دائم انجام می شود، اما معمولاً میدانهای مغناطیسی با گذرانیدن جریان قوی از درون قطعه، یا گذاشتن پیچه در پیرامون یا نزدیک قطعه مورد آزمون، و یا قرار دادن قطعه در یک مدار مغناطیسی، القا می شوند.
‏روش واقعی به کار رفته به اندازه شکل و پیچیدگی قطعات مورد بازرسی، و در مورد قطعاتی که در محل بازرسی می شوند، به میزان دسترسی به آنها بستگی دارد.
‏اتصال مستقیم برق به دو سر قطعه برای عبور جریان از تمام طول آن روش سریع و قابل اعتمادی است که برای بازرسی قطعات نسبتاً کوچک بسیار مناسب است. مغناطیدگی دایره ای با حساسیت خوبی در تمام قطعه کار به وجود می آید. این نوع بازرسی را عموماً با استفاده از تجهیزات مخصوص آزمون، درحالی که قطعه کار در حالت افقی بین گیره های قابل تنظیم و در ارتباط با ذرات مغناطیسی
‏4
‏«‏تر‏»‏ قرار دارد، انجام می دهند.
‏قطعات کوچک تا متوسط با بعد طولی غالب را می توان به آسانی با قرار دادن در درون پیچه در جهت طولی مغناطیده کرد. برای دستیابی به بهترین نتیجه، قطعه را باید در مرکز پیچه قرار داد. درعمل، این روش برای تعیین محل ترکهای عرضی در قطعاتی مانند محورها، میل لنگها ومیل بادامکها مفید است. ریختگیها یا قطعات آهنگری بزرگ را می توان با پیچیندن کابل نرمی به دور آنها در جهت طولی مغناطیده کرد.
‏برای بازرسی کامل قطعه پیچیده بزرگ، ممکن است لزوماً با قرار دادن پیچه در موقعیتهای مختلف ، این فرایند را چند بار تکرار کرد.
‏کابلهای نرم و با اتصالات تحریک کننده قلمی کاربرد گسترده ای در بازرسی قطعات ریختگی و آهنگری بزرگ دارند. اگر اتصالها را دو سر قطعه بزرگی قرار دهند، تمام قطعه مغناطیده می شود و بازرسی در زمان کوتاهی انجام می گیرد. اما در قطعه های بزرگ ممکن است به جریان بسیار قوی به شدت چند هزار آمپر برای رسیدن قطعه به درجه مغناطیدگی لازم برای آشکار سازی کامل نقصها نیاز باشد. این مورد با استفاده از تجهیزات برقی مقاوم و گران قیمت نیاز دار‏د. به جای آن،‏از اتصالات قلمی برای بازرسی سطح کوچکی از قطعه می توان استفاده کرد. این عمل را با قرار دان اتصالات به فاصله های نسبتاً نزدیک یکدیگر و تکرار آن در تمام سطح قطعه انجام می دهند. البته، ز‏م‏ان اجرای این نوع بازرسی در مقایسه با حالتی که تمام قطعه یکباره مغناطیده می شود، طولانی

 

دانلود فایل