تحقیق انسان طبيعت و معماري 💯

دانلود تحقیق انسان طبيعت و معماري باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق انسان طبيعت و معماري

تحقیق-انسان-طبيعت-و-معماريلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 48 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏پیشگفتار
‏در گمان چینی‏‌‏های باستان، موقعیت و جهت پدیده‏‌‏ها در فضا حائز اهمیت والایی است. نحوه قرارگیری محل سکونت و کار و اشیا و سایر مایملک انسان که او را از هر سو احاطه کرده‏‌‏اند، قادر به تاثیر گذاشتن بر رفتار و روان اوست. در فرهنگ بومی و اسطوره‏‌‏های چینی، این تاثیرات شکل رفتار و شخصیت بیرونی انسان را در جهت مثبت یا منفی، دوستانه یا غیر دوستانه و بالاخره موزون یا ناموزون تعیین می‏‌‏کنند.
‏استقرار اشیاء به گونه‏‌‏ای که مردم(انسان)، محیط زیست(خاک) و روان(آسمان) با تشکیل وحدتی موزون، زمینه‏‌‏های پیشرفت انسان را ایجاد کنند. در سنت‏‌‏های جوامع غربی نیز نظریات مشابهی وجود دارد که جئومانسی یا پیشگویی از طریق تفسیر اشکال و خطوط محیط اطراف نامیده می‏‌‏شود.
‏اعتقاد دیگر چینی‏‌‏ها قدیم این بود که تعادل و توازون در زندگی شخصی ناشی از تاثیرات منابع داخلی ما قبل آسمان معنای ظرافت طبیعی انسان و خارجی ما بعد آسمانی به معنای اوضاع متغیر محیطی است و این تاثیرات می‏‌‌‏تواند باعث کاهش یا افزایش احتمال موفقیت فرد در زندگی شود
‏مقدمه
‏فنگ شویی را می‏‌‏توان هنر طراحی نظم موزون نامید و ریشه آن را باید در جهان بینی تائوسئیم و باورهای آن جستجو کرد. تائوئیسم در آغاز به عنومان یک فلسفه وجهانبینی بر موزون بین و محیط برای دست یابی به آرامش است. اما در طی قرون تحت تاثیر عوامل مختلف تبدیل به مذهب غالب چین شده است.
‏مردم چین مانند سایر تمدن‏‌‏های کهن، به ارواح و جادو اعتقاد راسخ داشتند. ترکیب این اعتقادات با جهان بینی تائوئسیم، و روربوسم با خدایانش از هند و چین و تاثیرات کنفوسیانسیم، مذهب تائوئسیم امروزی را با تشریفات و مراسم پیچیده‏‌‏ی آن به وجود آورد.
‏بنیان گذاری تائوئسیم را به لائوتسه‏ Lao Tzu
‏(حکیم پیر) نسبت می‏‌‏دهند که حدود 600 سال قبل از میلاد مسیح می‏‌‏زیسته و مولف کتاب تائو ته چنیگ‏ Tao Te ching
‏ به معنای قانون فضیلت و طریق آن شناخته می شود. این کتاب کلاً از پنج هزار واژه تشکیل شده و حاوی اندرزهایی کوتاه و مستقل است.
‏تائوئسیم در توسعه خود بر بسیاری از علوم فنون و هنرهای چین تاثیر گذارد. در پزشکی نظریات تائوئسیم منجر به تکامل طب سنتی چین و شکوفایی طب گیاهی و طب سوزنی به صورت امروزی‏‌‏اش شد.
‏مراقبه‏‌‏ها‏ Med ea tion
‏ و ورزشهای رزمی تحت تاثیر نظریات( خلا ذهنی و نیروی حیاتی) تائوتسیم شکل تازه‏‌‏ای به خود گرفت
‏در زمینه‏‌‏ی معماری و شهر سازی، تائوئسیم در ستاره شناسی و جغرافیایی چینی، هنر فنگ شویی را پدید آورد که به تعیین محل مناسب برای ایجاد شهرها، انتخاب مکان مناسب برای استقرار انبیه، نحوه‏‌‏ی قرارگیری فضای داخلی و حتی چیدمان اشیاء داخل منزل می‏‌‏پردازد.
‏کوین لینچ‏ Keviu lynch
‏ از معروف‏‌‏ترین شهر سازان معاصر جهان می‏‌‏گوید: ‏«‏الگوی چینی تاثیری شگرفی در شکل تقریباً تمام شهرهای عمده‏‌‏ی چین، کره، ژاپن و سایر مناطق آسیای جنوب شرقی به جای گذارده است. نمونه‏‌‏ی بارز آن شهر کین، در این الگو جهات دارای معانی و رنگ‏‌‏های خاص خود هستند. شمال سیاه و بدیمن تلقی می‏‌‏شود و از این رو سپری برای دفاع شهر در مقابل تاثیرات ساخته شده است.
‏تاثیر باورها تنها در زمینه شهرسازی، معماری و آرایش فضاهای داخلی تجلی نمی‏‌‏یابد.
‏اعتقاد به خواص پنهان از اشیا ساخته‏‌‏ی دست بشر، احجار کریمه، رنگ‏‌‏ها، اعداد، روزهای سال ، جهات جغرافیایی را که تقریباً در تمامی فرهنگ‏‌‏ها وجود دارند. می‏‌‏توان به راحتی به خرافات منسوب کرد.
‏اما تاثیرات شگرف و تاریخی باورها در توسعه تمدن‏‌‏ها وجود فراگیر آنها در ذهن انسان شاید نشان دهنده‏‌‏ی منشا غیر از خرافات محض در این موارد باشد.
‏موضوع کتاب فنگ شویی فضاهای داخلی است و انتخاب آن برای ترجمه با توجه به آشنایی کم خوانندگان ایرانی با بحث فنگ شویی بیش از هر چیز دلیل وضوح متن کتاب، اجتناب آن از بیان پیچیده رمز گونه در مورد فنگ شویی و موضوع ملموس آن بوده است.
‏هاله شناسی‏  
‏هاله شناسی بحث مهم و پایه ای در مباحث و مقولات متافیزیک می باشد.
‏هاله انرژی های لطیف و ظریفی است که پیرامون تمام موجودات را فرا گرفته که:
‏1‏-‏  ‏ از جنس انرژی است.
‏2‏-‏  ‏ انرژی هایی با فرکانس متفاوت از آنچه ما می شناسیم.
‏میدان ظریف اطراف انسان که مثل یک تخم مرغ انسان را در بر گرفته هاله نام دارد. این انرژی حیاتی تجلی چند بعدی انرژی درخشان کیهانی است که کالبد فیزیکی را در برگرفته و در آن نفوذ می کند و به آن حیات و معنا می بخشد.
‏هاله در برگیرنده آگاهی و تصویر کامل زندگی ماست. همه افکار و احساسات و آگاهی های ما از آن منشا میگیرد. هاله شامل تمام تجربیات زندگی ما از لحظه تولد تا لحظه مرگ است و همچنین شامل همه خاطرات گذشته زندگی ماست که از طریق سرنوشت ( کارما ) پیشاپیش معین شده است.
‏به عبارتی هاله انرژی هایی با طول موج و فرکانس و ارتعاشی خارج از حوزه ادراک ما متفاوت از انرژیهای معمول می باشد.
‏کاملترین نوع هاله را از نظر کمی و کیفی انسان دارد. این هاله از هاله کالبد های ما می آید.
‏هاله کالبد زنده و چند بعدی آگاهی ماست که افکار و احساسات واقعی را نشان می دهد، زیرا همواره به واقعیت درون ما پاسخ میدهد. در واقع وضعیت کالبدهای نامرئی ، لایه های هاله ای و چاکراها میتواند بواسطه تجربیات ما و نحوه پاسخ ما با آنها هر روز با روز پیش متفاوت باشد.
‏با مشاهده رنگهای هاله میتوانیم اطلاعات مهمی درباره سلامت جسمی و عاطفی و روحی فرد کسب کنیم. رنگها بازتاب سلامت کلی هاله هستند. یک هاله سالم دارای رنگهای شفاف و درخشان است. رنگهای کدر در هاله نشانه مشکل یا بیماری هستند. محل و شدت گرفتگی و عدم کارآیی انرژی میتواند شدت و مرحله بیماری را نشان دهد.
‏رنگها همچنان بازتاب وضعیت ذهنی و عاطفی ما هستند. مثلا” رنگ غالب زرد در هاله نشان دهنده تمایل به زندگی ، تجربه و تفکر است. همچنین هاله دارای هفت لایه مجزای انرژی است که به نحو بنیادی با آنچه سیستم چاکرا مینامیم و در طول نخاع قرار گرفته است در ارتباط است.

 

دانلود فایل