تحقیق انرژی هسته ای و سلاحهای اتمی 20 ص 💯

دانلود تحقیق انرژی هسته ای و سلاحهای اتمی 20 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق انرژی هسته ای و سلاحهای اتمی 20 ص

تحقیق-انرژی-هسته-ای-و-سلاحهای-اتمی-20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏بسم ا… الرحمن الرحیم
‏موضوع:
‏انرژی هسته ای و سلاحهای اتمی
‏انرژی هسته ای حق مسلم ماست
‏عنوان: ‏ ‏ ‏صفحه‏ ‏ ‏
‏انرژی هسته ای ‏ ‏ ‏3-1‏ ‏
‏اورانیوم ‏ ‏ ‏ ‏10-3
‏بمب اتم ‏ ‏ ‏ ‏11-10
‏بمب هسته ای ‏ ‏ ‏ ‏15-12
‏بمب هیدروژنی ‏ ‏ ‏ ‏18‏-‏15
2
‏انرژی هسته ای
‏دید کلی
‏وقتی که صحبت از مفهوم ‏انرژی ‏به میان ‏می‌آید، نمونه‌های آشنای انرژی مثل ‏انرژی گرمایی ‏، ‏نور ‏و یا ‏انرژی ‏مکانیکی ‏و ‏الکتریکی ‏در شهودمان مرور می‌شود. اگر ما انرژی هسته‌ای و امکاناتی که این انرژی در اختیارش ‏قرار می‌دهد، آشنا ‌شویم، شیفته آن خواهیم شد.
3
‏آیا می‌دانید که
‏انرژی گرمایی تولید شده از ‏واکنشهای ‏هسته‌ای ‏در مقایسه با گرمای حاصل از سوختن ‏زغال ‏سنگ ‏در چه مرتبه بزرگی قرار دارد؟
‏منابع تولید انرژی هسته‌ای که بر اثر سیلابها و رودخانه از صخره شسته شده و به ‏بستر ‏دریا ‏می‌رود، چقدر ‏برق ‏می‌تواند تولید ‏کند؟
‏کشورهایی که بیشترین استفاده را از انرژی هسته‌ای را می‌برند، کدامند؟ و … .
‏نحوه آزاد شدن انرژی هسته‌ای
‏می‌دانیم که ‏هسته ‏از ‏پروتون (‏با ‏بار مثبت) و ‏نوترون (‏بدون بار الکتریکی) تشکیل شده است. بنابراین ‏بار ‏الکتریکی ‏آن مثبت است. اگر بتوانیم هسته را به طریقی به دو تکه تقسیم کنیم، ‏تکه‌ها در اثر ‏نیروی ‏دافعه الکتریکی ‏خیلی سریع از هم فاصله گرفته و ‏انرژی ‏جنبشی ‏فوق العاده‌ای پیدا می‌کنند. در کنار این تکه‌ها ذرات دیگری مثل نوترون و ‏اشعه‌های ‏گاما ‏و ‏بتا ‏نیز ‏تولید می‌شود. انرژی جنبشی تکه‌ها و انرژی ذرات و پرتوهای بوجود آمده ، در اثر ‏برهمکنش ذرات با مواد اطراف ، سرانجام به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. مثلا در واکنش ‏هسته‌ای که در طی آن 235U ‏به ‏دو تکه تبدیل می‌شود، انرژی کلی معادل با 200MeV ‏را آزاد می‌کند. این مقدار انرژی ‏می‌تواند حدود 20 میلیارد کیلوگالری گرما را در ازای هر کیلوگرم ‏سوخت ‏تولید کند. این مقدار گرما 2800000 بار ‏برگتر از حدود 7000 کیلوگالری گرمایی است که از سوختن هر کیلوگرم زغال سنگ حاصل ‏می‌شود.
4
‏کاربرد ‏حرارتی انرژی هسته‌ای
‏گرمای حاصل از واکنش هسته‌ای در محیط ‏راکتور ‏هسته‌ای ‏تولید و پرداخته می‌شود. بعبارتی در طی مراحلی در راکتور این گرما پس ‏از مهارشدن انرژی آزاد شده واکنش هسته‌ای تولید و پس از خنک سازی کافی با آهنگ ‏مناسبی به خارج منتقل می‌شود. گرمای حاصله آبی را که در مرحله خنک سازی بعنوان خنک ‏کننده بکار می‌رود را به ‏بخار آب ‏تبدیل می‌کند. بخار آب تولید شده ، ‏همانند آنچه در تولید برق از زعال سنگ ، ‏نفت ‏یا ‏گاز ‏متداول است، بسوی ‏توربین ‏فرستاده می‌شود تا با راه اندازی ‏مولد ، ‏توان الکتریکی ‏مورد نیاز را تولید کند. در ‏واقع ، راکتور همراه با مولد بخار ، جانشین دیگ بخار در نیروگاه‌های معمولی شده ‏است.
‏سوخت راکتورهای هسته‌ای
‏ماده‌ای که به عنوان ‏سوخت ‏در راکتورهای هسته‌ای مورد استفاده ‏قرار می‌گیرد باید شکاف پذیر باشد یا به طریقی شکاف پذیر شود.235U ‏شکاف پذیر است ولی اکثر ‏هسته‌های ‏اورانیوم ‏در سوخت از انواع 238U ‏است. ‏این اورانیوم بر اثر واکنشهایی که به ترتیب با تولید ‏پرتوهای ‏گاما ‏و ‏بتا ‏به 239Pu ‏تبدیل می‌شود. ‏پلوتونیوم ‏هم مثل 235U ‏شکافت پذیر است. به علت ‏پلوتونیوم اضافی که در سطح جهان وجود دارد نخستین مخلوطهای مورد استفاده آنهایی ‏هستند که مصرف در آنها منحصر به پلوتونیوم است.
‏میزان اورانیومی که از ‏صخره‌ها شسته می‌شود و از طریق رودخانه‌ها به دریا حمل می‌شود، به اندازه‌ای است که ‏می‌تواند 25 برابر کل مصرف برق کنونی جهان را تأمین کند. با استفاده از این نوع ‏موضوع ، ‏راکتورهای زاینده‌ای ‏که بر اساس ‏استخراج اورانیوم از آب دریاها ‏راه اندازی ‏شوند قادر خواهند بود تمام انرژی مورد نیاز بشر را برای همیشه تأمین کنند، بی آنکه ‏قیمت برق به علت هزینه سوخت خام آن حتی به اندازه یک درصد هم افزایش یابد.
‏مزیتهای انرژی هسته‌ای بر سایر انرژیها

 

دانلود فایل