تحقیق انبارداري 57 ص 💯

دانلود تحقیق انبارداري 57 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق انبارداري 57 ص

تحقیق-انبارداري-57-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 64 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 


‏2
‏فصـل اول
‏مقـــدمــه
‏در اين فصل بيشتر به مسائلي به طور عموم در مورد تمامي انبارهاي اتحاديه فرهنگيان مي‌پردازيم، بحث خواهد شد همچنين روشها و سيستمهايي كه براي انبارداري توسط متخصصين حسابداري ارائه شده است را مورد مطالعه قرار خواهيم داد. در آخرسر با استفاده از بعضي روشها به مطالعه نحوه انبارداري و محاسبه سود و زيان خواهيم پرداخت. در بحث انبارداري اولين مورد قابل توضيح بحث موجوديها مي‌باشد.
‏موجوديهاي مواد و كالا شامل موجودهاي مواد اوليه، كالاي در جريان ساخت و كالاي ساخته شده است كه توسط واحد تجاري براي مدت كوتاهي قبل از اينكه از طريق فروش به پول تبديل گردند نگهداري مي‌شوند. موجوديها يكي از فعال‌ترين عناصر عملياتي واحد تجاري است كه در ترازنامه و صورت حساب سود و زيان ارائه مي‌گردد. موجوديها نه تنها از نظر مديريت بلكه از نظر صاحبان سهام كه نسبت به آگاهي از هرگونه تغيير عمده در وضعيت مالي علاقمند باشند نيز اهميت خاص دارد.
‏سرمايه‌گذاري يك واحد تجاري در موجوديهاي مواد و كالا بخش عمده‌اي از دارائيهاي جاري آن را تشكيل مي‌دهد ، بنابراين حفظ تعادل در سرمايه‌گذاري در موجوديها نياز به برنامه‌ريزي و كنترل دقيق دارد ، زيرا نگهداري موجوديهاي مازاد بر ميزان موردنياز موجب افزايش هزينه‌هاي نگهداري اين گونه اقلام از طريق ايجاد زيان ناشي از ضايعات، اشغال فضاي انبار و ركود بخشي از سرمايه واحد تجاري خواهد شد. از طرف ديگر، نبود يا كمبود موجوديهاي مواد و كالا به ميزان كافي ممكن است موجب ايجاد وقفه در توليد، افزايش هزينه‌هاي آماده‌سازي ماشين‌آلات و افزايش هزينه‌هاي سفارش گردد. ميزان سرمايه‌گذاري در موجوديها با توجه به شرايط موجود، نوع صنعت و ويژگي واحد تجاري متفاوت است. موجوديها به دو طربق بر سلامت مالي واحد تجاري تأثير مي‌گذارند. از يك طرف چون موجوديها جزء دارائيها محسوب مي‌شوند، بنابراين بعنوان ارزشهاي شده ارائه مي‌گردند كه بعد از فروش به درآمد و سود تبديل مي‌گردد.

‏2
‏از طرف ديگر موجوديها غالباً سرمايه‌گذاري عمده مي‌باشند و منابع موردنياز براي سرمايه‌گذاري در اين گونه اقلام از طريق ارزش ويژه يا ايجاد بدهي تامين مي‌گردد، بنابراين ميتوان
نتيجه گرفت كه:
‏ ميزان موجوديها تأثير مستقيم بر بازده سرمايه‌گذاري دارد. هنگامي كه سرمايه‌گذاري در موجوديها افزايش مي‌يابند بازده سرمايه‌گذاري به دليل افزايش هزينه‌هاي تأمين مالي كاهش مي‌يابد، بنابراين نگهداري موجوديها به ميزان بيش از سطوح موردنياز تأثير منفي مضاعف بر بازدهي و
سرمايه‌گذاري دارد.
‏مديريت و كنترل موجوديهاي مواد و كالا از اهميت ويژه‌اي برخورداردار است و براي دستيابي به اهداف زير ضروري است:
‏توليد با حداكثر كارائي.
‏تأمين نيازهاي مشتريان از نقطه نظر كيفيت كالا و تحويل به موقع.
‏نگهداري ميزان موجوديها در سطوح منطقي و اقتصادي بمنظور جلوگيري از ركود بخشي از سرمايه واحد تجاري در اين گونه دارائيها.

‏3
‏به حداقل رساندن هزينه‌هاي نگهداري موجوديها.
‏به حداكثر رساندن سود طي دوره مالي.

‏4
‏1) اصول كلي كنترل موجوديها
‏سيستم كلي موجوديها صرف‌نظر از اندازه واحد تجاري، تابع يك چرخه اصلي مشخص است. اين چرخه با تعيين نيازمنديهاي توليد آغاز و با تأمين تقاضاهاي مشتريان تكميل مي‌شود. اصول كلي كنترل موجوديها را مي‌توان به شرح زير خلاصه كرد:
‏درواحدهاي تجاري كد دايره خريد وجود دارد . هيچ يك از قسمتهاي واحد تجاري نبايد بدون اعطاء و اجازه دايره خريد، اقدام به خريد يا ايجاد تعهد براي واحد تجاري نمايد.
‏انبار بايد از قبول كالاهايي كه قبلاً سفارش نشده يا منطبق با سفارش خريد نيست،
خودداري كند .
‏بهاي كالاي خريداري شده بايد پس از حصول اطمينان از دريافت كالاي مربوطه توسط واحد تجاري و بر اساس نرخ و مبالغ توافق شده قبلي پرداخت شود.
‏كنترلهاي كافي نسبت به مقادير كالاهايي كه در انبار نگهداري مي‌شود از طريق سيستمهاي مناسب انبارداري اعمال گردد.
‏مقادير اقلامي كه توسط قسمتهاي مختلف واحد تجاري مصرف مي‌شود پيوسته كنترل شود.
‏تعادل مناسبي بين ميزان سرمايه‌گذاري در موجوديها و هزينه‌هاي سفارش كالا، نگهداري موجوديها و زيانهاي ناشي از توقف توليد يا از دست دادن فرصتهاي فروش، در نتيجه كمبود موجوديهاي مواد و كالا وجود داشته باشد.

 

دانلود فایل