تحقیق امداد رساني و كمكهاي اوليه 21 ص 💯

دانلود تحقیق امداد رساني و كمكهاي اوليه 21 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق امداد رساني و كمكهاي اوليه 21 ص

تحقیق-امداد-رساني-و-كمكهاي-اوليه-21-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ 2
‏امداد رساني و كمكهاي اوليه
‏تاريخچه
Henry Dunant
‏در 24 ژوين 1984 نام شهر كوچكي به ‏اسم Solferino ‏در استان Mantoue ‏واقع در شمال ايتاليا در تاريخ براي هميشه ثبت شد. ‏اين در زماني بود كه ارتش franco-pemontaise ‏به سركردگي ناپليون سوم اطريشيان را ‏شكست داد. اين جنگ خونين هزاران مجروح داشت كه معالجه نكردن انان منجر به مرگشان ‏شد.
‏يك سويسي به نام Henry Dunant ‏كه شاهد اين تراژدي بود به كمك افراد محلي در ‏صدد كمك به مجروهان برامد. او بدون تعصب و تبعيض به ياري مجروهان هر دو سپاه شتافت. ‏اولين داوطلبين اين كمك به مجروهين جنگي فرياد ميزدند Tutti fratelli ‏يعني ما همگي ‏برادريم.
Henry Dunant ‏در بازگشت اولين خبر جنگي خود را به نام خاطره اي از ‏سولفرينو نوشت و در ان نفرت انگيز بودن جنگ را خاطر نشان كرد.
‏از ان زمان به بعد ‏هزارن فرد سرباز يا غير سرباز و زندانيان حق اين را يافتند تا براي اينكه لحظات ‏ازمايشهاي سخت و دردها كمتر ظالمانه باشند از اين حركت برادرانه يا كمك برخوردار ‏شوند.
‏ايده Henry Dunant ‏منجر به تشكيل كميته اي 5 نفره در سويس براي بررسي ‏امكانات اجراي عمليات كمك رساني به مجروحين جنگي شد.
‏يك كنفرانس بين امللي در ‏ژنو انجام شد و 16 كشور كه يكي از انها كشور فرانسه بود در اين كنفرانس حضور ‏يافتند. انان تصمصم گرفتند كه در هر كشور كميته هاي كمك رساني تشكيل دهند و يك نشان ‏و علامت نيز براي اين كميته ها انتخاب كردند : صليبي سرخ بر زمينه اي سفيد.
‏اين ‏دولتها همچنين قوانيني بين المللي در مورد اسراي جنگي كه در جنگ شركت نمي كنند وضع ‏كردند كه تحت عنوان كنوانسيون ژنو كه اولين انها در 22 اوت 1864وضع شد ‏معروفند.
‏جايزه صلح نيز توسط كارخانه دار سويدي (1833-1896) Alfred Bernhard Nobel ‏ايجاد شد و در قوانين ان قيد شده بود كه اين جايزه ميبايست هر سال به افرادي
‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ 3
‏كه در برادري بين ملت ها سهم بسزايي داشته و تلاش كرده اند اهدا شود.
‏تنها جايزه ‏صلح نوبل در زمان جنگ جهاني اول در سال 1917 به كميته بين المللي صليب سرخ اهدا شد ‏و همچنين در سال 1944 اين كميته به خاطر تلاش بي وقفه در طول جنگ جهاني دوم باري ‏ديگر جايزه صلح نوبل را دريافت كرد.
‏در سال 1963 يا صدمين سال تاسيس صليب سرخ ‏جايزه صلح نوبل به كميته بين المللي صليب سرخ و مجمع متحد صليب سرخ و هلال احمر كه ‏امروزه فدراسيون بين المللي مجتمع صليب سرخ و هلال احمر ميباشد تعلق گرفت.
‏دربرخورد با فرد سرمازده

                
‏ ‏ ‏یك متخصص طب اورژانس، از سرمازدگی به عنوان یكی از اورژانس‌های پزشكی یاد كرد و افزود: علائم سرمازدگی (عضو سرمازده) مشابه سوختگی است.‏ ‏
دكتر حمیدرضا حاتم آبادی، از انگشتان دست و پا، گوش و بینی به عنوان اندام‌های در معرض خطر سرمازدگی یاد كرد و افزود: فاكتورهای خطری چون بی پناهی، زندگی در ارتفاعات، بی تحركی، پوست مرطوب و سوء تغذیه از عوامل خطر برای ابتلا به سرمازدگی است.‏ ‏
وی، با بیان این كه وزش باد در كاهش میزان درجه حرارت محیطی موثر است، یادآور شد: به عنوان مثال در این صورت، درجه حرارت محیطی با ‏۱/۱- ‏درجه سانتی گراد و وزش بادی با سرعت ‏۲۴‏ كیلومتر در ساعت به ‏۸/۸- ‏می‌رسد.‏ ‏
دكتر حاتم آبادی، پوشش مناسب دستكش، جوراب، لباس چند لایه و نچسب و پرهیز از مصرف الكل و استعمال دخانیات را در جلوگیری از بروز سرمازدگی موثر عنوان كرد و یادآور شد: علایم سرمازدگی نظیر سوختگی به درجات IV, III , I , II‏ قابل تقسیم است. در درجه I‏ سرمازدگی پوست اندكی متورم و قرمز، در درجه II‏ سرمازدگی سطح پوست تاول زده، ادماتو و كبود می‌شود، در درجه III‏ تاول‌های سیاه رنگ تظاهر و در نهایت اسكار بروز می‌یابد و بالاخره در درجه IV‏ سرمازدگی به استخوان، ‌تاندون و عروق نفوذ كرده و سبب نكروتیك شدن اندام می‌شود.‏ ‏
این متخصص طب اورژانس، نخستین اقدام در برخورد با فرد سرمازده را باز كردن راه‌هایی هوایی برقراری تنفس و جریان خون عنوان كرد و افزود: در ابتدا باید لباس‌های خیس فرد تعویض و به محیط گرم منتقل شود و از ماساژ با برف به عضو سرمازده جدا خودداری شود.‏ ‏
وی، مالش عضو یخ‌زده را عاملی برای تخریب بافت عنوان كرد و یادآور شد: دوباره گرم كردن عضو سرمازده هم خطرناك است.‏ ‏
دكتر حاتم آبادی، با بیان این كه مبتلایان به سرمازدگی به درد دچار می‌شوند در ادامه بر ضرورت تجویز مسكن مناسب (استامینوفن) تاكید كرد و افزود: عضو یخ زده را می‌توان در آب گرمی با درجه حرارت
‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ 3
‏۴۳‏ درجه سانتی گراد غوطه ور كرد.‏ ‏
متخصص طب اورژانس، با تاكید بر پرهیز از قرار دادن عضو یخ زده در برابر آتش و گرمای خشك گفت: باید مایعات گرم به مصدوم خورانده شود و با مراجعه به مركز درمانی مناسب، مصدوم از سایر خدمات درمانی از قبیل دریافت آنتی بیوتیك، واكسن كزاز و تتابولین بهره‌مند شود.
‏انچه كه صليب سرخ به هنگام بروز حادثه توصيه ميكند :
‏بخش اول
1- ‏به هنگام بروز حادثه
‏پيشگيري از بروز حادثه اي ‏جديد در محل از كارهاي مهم ميباشد.
‏به هنگام بروز حادثه در خيابان يا جاده محل ‏حادثه را همانند تصوير زير با گذاشتن باليز محدود كنيد.
‏اگر حادثه برق گرفتگي ‏ميباشد بلافاصله برق را قطع كنيد.
‏حادثه را به پليس و يا اتش نشاني و پزشك اطلاع ‏دهيد. هميشه شماره تلفن ارگانيزمهاي اينچنين و سرويس اورژانس بيمارستانها و يا ‏امبولانس را در نزديكي تلفن و يا در كيف خود داشته باشيد.
‏به انان ادرس دقيق ‏محل وقوع حادثه و تعداد نفرات و وضعيت انان و كمكهاي اوليه اي را كه انجام داده ايد ‏را اطلاع داده و فراموش نكنيد كه شماره تلفن خود را نيز بدهيد.
2 – ‏امداد و كمكهاي ‏اوليه :
‏در صورت بروز خونريزي فرد را به حالت خوابيده نگاهداشته و با قدرت ‏هر چه تمامتر با كف دست به روي محل خونريزي تا رسيدن كمك فشار دهيد. فراموش نكنيد
‏……………………‏………………………………………..‏………‏…………. &‏ 4
‏كه براي اينكار از دستكش پلاستيكي يا كيسه پلاستيكي در صورت نداشتن دستكش و يانظاير ‏ان استفاده كنيد . اين براي پيشگري از سرايت احتمالي بعضي بيماريها توسط خون مبتلا ‏به ان بيماري ميباشد. دراز كردن فرد براي جلوگيري از بيهوشي و اغما به دليل از دست ‏دادن زياد خون ميباشد.
‏سه چيز را هميشه به خاطر داشته باشيد :
-‏هرگز ‏مصدوم را ايستاده نگاه نداريد
-‏هرگز سعي نكنيد تا جسمي خارجي را كه در داخل ‏جراحت ميباشد خارج كنيد
-‏هرگز ولو مصدوم از شما تقاضا كرد به او اب و غذا ندهيد
‏بخش دوم
‏نارسايي و ناراحتي قلبي
‏چگونه ‏متوجه ناراحتي قلبي بشويم؟
‏فردي كه دچار ناراحتي قلبي ميشود شكايت از دردهاي ‏شديدي در قفسه سينه خواهد كرد كه همانند منگنه اي او را ميفشرد. مضطرب است. همچنين ‏ممكن است دردي در بازو يا در پشت قفسه سينه يا فك يا شكم داشته باشد.
‏چه ‏بايد كرد؟
‏بايد به او پيشنهاد داد كه دراز بكشد مگر اينكه خود او حالت ديگري را ‏ترجيح بدهد.
‏سپس بايد از او پرسيد كه از چه زماني دردش اغاز شده است و ايا اولين ‏بار است كه چنين دردي را دارد يا خير. در صورتيكه قبلا هم دچار اين درد گشته ايا ‏دارويي استفاده ميكرده است؟ ايا تحت مداوا و زير نظر پزشك ميباشد؟ ايا تا به حال در ‏بيمارستان بستري شده است؟ جواب اين سوالها ميتواند براي توضيح دقيق به پزشك اورژانس ‏و كمك بهتر و سريعتر موثر باشد.
‏تا رسيدن پزشك يا انتقال بيمار به بيمارستان در ‏صورتيكه براي اينگونه دردها دارويي ميخورده است ان دارو را به اندازه اي كه توسط ‏پزشك تجويز شده به اوبدهيد ولي بهيچوجه سعي نكنيد كه سرخودي خود دارويي براي رفع ‏دردها به او بدهيد. تا رسيدن پزشك و يا امبولانس در كنار او بمانيد.
‏از كار ‏ايستادن قلب :
‏شخصي كه دچار سكته قلبي شده در حالت بيخودي فرو ميرود و عكس ‏العملي نشان نميدهد و هرگاه از او سوال كنيد جواب نداده و نفس هم نمي كشد

 

دانلود فایل