تحقیق اصول کنترل کيفيت جامع دمينگ 18ص 💯

دانلود تحقیق اصول کنترل کيفيت جامع دمينگ 18ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اصول کنترل کيفيت جامع دمينگ 18ص

تحقیق-اصول-کنترل-کيفيت-جامع-دمينگ-18صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 18 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏اصول کنترل کيفيت جامع (دمينگ)
‏2- ایجاد فضای مناسب برای هضم فلسفه جدید مدیریتی در سازمان- فضای مناسب برای برخورد مثبت و توجیهی با چالشهای ناشی از تغییرات تدریجی در اثر اجرای TQM‏ فراهم شود.
‏3- عدم اتکاء صرف به بازرسی نهایی برای نیل به کیفیت برتر- کنترل، پیشگیری و خودکنترلی در مراحل مختلف کار برای جلوگیری از بروز ضایعات و تولید محصول (خدمات یا نتیجه مطالعات) معیوب لازم است.
‏4- هزینه منابع (منابع انسانی و مواد اولیه) عامل تعیین کننده در انتخاب آنها نباشد- هدف مدیریت باید کاهش هزینه تمام شده از طریق کاهش هزینه ها در کل فرآیند و واحدهای تابعه باشد، منابع ارزان قیمت ممکن است خود باعث هزینه های بالاتر، ضایعات بیشتر و کار معیوب باشند.
‏5- بهسازی مستمر سیستم تولید (یا خدمات مطالعات و نظارتی)- تحقیقات مستمر در جهت بهبود کیفیت و بهره وری، کاهش هزینه ها و بهبود بخشی معیارها و استانداردها برای دستیابی به سطح بالاتری از کیفیت
‏6- انجام آموزشهای ضمن خدمت- داشتن برنامه مستمر آموزش ضمن خدمت برای بهره گیری از روشهای جدید
‏7- رهبری و هدایت فعالیتهای کارکنان با استفاده از تکنیکهای جدید- ایجاد انگیزش، آموزش، افزایش آگاهی و ارزیابی به منظور رشد مهارتهای کارکنان در استفاده از تجهیزات، تکنولوژی، سخت افزارها و نرم افزارهای جدید
‏2
‏8- از بین بردن ترس و نگرانی در محیط کار- به منظور رشد خلاقیت و آزادی ابراز پیشنهادات سازنده و مستدل و نهایتا ایجاد محیط کار پویا و شاداب لازم است.
‏9- حذف محدودیتها و موانع موجود در بین واحدها- پرسنل مختلف در واحدهای مختلف باید بتوانند بدون در نظر گرفتن خشکی و درجه رسمیت بالای ارتباطات سازمانی و با حفظ صمیمت و تفکر همکاری نسبت به گردهمایی و همفکری در جهت حل مشکلات و در راستای اهداف سازمان بصورت گروهی عمل کنند.
‏10- پرهیز از دادن شعارهای صوری و کم محتوا- شعارهای غیر قابل دسترسی مانند ((انجام کار بدون نقص)) ما را به جایی نمی رساند، به جای این شعارها باید به ریشه یابی نقص و اصلاح سیستم اقدام نمود تا در نتیجه این اقدامات، کار با کمترین نقص انجام شود
‏11- اکتفا نکردن به ثبات در استانداردها و اهداف مقداری- فرآیندها و فرآورده ها مستمرا باید در حال بهسازی بوده و همه آنها در جهت جلب رضایت و اعتماد مشتری باشند، به یک معیار ثابت نباید بسنده کرد و پس از رسیدن به آن استاندارد باید به دنبال استانداردهای بالاتر رفت.
‏12- حذف موانعی که بر سر راه ارتباطات بین کارکنان بوده و باعث اختلال درکار می شود- درجه رسمیت ارتباطات سازمانی نباید در حدی باشد که مانع از صمیمت و همکاری در جهت اهداف سازمانی گردد.
‏3
‏13- تهیه و اجرای برنامه ای جامع و توانمند در زمینه بازآموزی و بهنگام کردن دانش و مهارت پرسنل
‏14- اعلام حمایت دائمی مدیریت از هر گونه بهبود در کیفیت و بهره وری- تمام پرسنل بایستی از فلسفه مدیریت کیفیت جامع (TQM‏) آگاه و زمینه مشارکت آنها در بهبود مستمر کیفیت، نوآوری و شکوفایی استعدادها فراهم گردد.
‏اصول مدیریت کنترل کیفیت در قوانین GMP
‏آنچه مسلم است در یک نظام کیفی مبتنی بر اصول GMP‏ بخش اعظم بندهای استاندارد به سیستم کنترل کیفیت اختصاص دارد. در چنین وضعیتی دپارتمان کنترل کیفیت در یک سازمان همچون یک واحد تولیدی مستقل عمل می نماید که ” محصول ” آن نتایج آزمایش ها ، بررسی ها و یافته های مختلف دیگر می باشد. برای نیل به این هدف یک دپارتمان کنترل کیفیت نیاز به سه عنصر مهم دارد:
‏۱- ساختمان، پرسنل آموزش دیده و منابع مالی کافی
‏۲- تجهیزات و مواد اولیه مناسب
‏۳- یک برنامه تضمین کیفیت کارآمد و قوی
‏با وجود این عناصر مدیریت دپارتمان کنترل کیفیت قادر خواهد بود اهداف کیفی یک سازمان را در جهت برقراری استانداردهای تعریف شده پیش برد.
‏در همین راستا مدیر کنترل کیفیت بایدبا:
‏۱- ایجاد پست های سازمانی مدیریتی و فنی در جهت اطمینان از عملکرد مطابق با سیستم های کیفی
‏5
‏۲- ایجاد چارت سازمانی و ابلاغ شرح وظایف مکتوب
‏۳- نظارت و آموزش مستمر
‏در جهت خط مشی کیفی از پیش تعیین شده سازمان گام بردارد.
‏ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ کنترل و کنترل ک‏ی‏فت
‏ واژه ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ منشأ سردرگم‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ است، ز‏ی‏را‏ در صحبت‌ها‏ی‏ روزمره معمولاً بر برتر‏ی‏ دلالت دارد که البته بسته به قضاوت شخص‏ی‏ فرد ‏ی‏ا‏ گروه کوچک است. در ا‏ی‏ن‏‌‏صورت‏ واژه ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ دارا‏ی‏ نوع‏ی‏ ارزش ذهن‏ی‏ م‏ی‏‌‏شود‏ که تشر‏ی‏ح‏ آن به آسان‏ی‏ ممکن ن‏ی‏ست،‏ اما اکثر‏ی‏ت‏ مردم باور داشته که آ‏ن‏ را م‏ی‏‌‏فهمند‏ و توان تشخ‏ی‏ص‏ آن را دارند.
‏واژه‏ ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ منشأ سردرگم‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ز‏ی‏اد‏ی‏ است، ز‏ی‏را‏ در صحبت‌ها‏ی‏ روزمره معمولاً بر برتر‏ی‏ دلالت دارد که البته بسته به قضاوت شخص‏ی‏ فرد ‏ی‏ا‏ گروه کوچک است. در ا‏ی‏ن‏‌‏صورت‏ واژه ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ دارا‏ی‏ نوع‏ی‏ ارزش ذهن‏ی‏ م‏ی‏‌‏شود‏ که تشر‏ی‏ح‏ آن به آسان‏ی‏ ممکن ن‏ی‏ست،‏ اما اکثر‏ی‏ت‏ مردم باور داشته که آن را م‏ی‏‌‏فهمند‏ و توان تشخ‏ی‏ص‏ آن را دارند. در حال حاضر ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ در صنعت، تول‏ی‏د‏ و به‌طور فزا‏ی‏نده‏ در حوزه‌ها‏ی‏ د‏ی‏گر‏ بار مفهوم دق‏ی‏ق‏‌‏تر‏ی‏ دارد که به معنا‏ی‏ شناسائ‏ی‏ و‏ی‏ژگ‏ی‏‌‏ها‏ی‏ ‏ی‏ک‏ فرآورده ‏ی‏ا‏ نوع‏ی‏ خدمت، به‌گونه‌ا‏ی‏ که خواسته‌ها‏ی‏ مشتر‏ی‏ را در سطح قابل قبول برآورده کند، تعب‏ی‏ر‏ م‏ی‏‌‏شود‏. در ا‏ی‏ن‏‌‏صورت‏ ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ نوع‏ی‏ ارزش ع‏ی‏ن‏ی‏ دارد که قابل اندازه‌گ‏ی‏ر‏ی‏ و سنجش است. سطح ا‏ی‏ن‏ ارزش تلو‏ی‏حاً‏ براساس توافق ب‏ی‏ن‏ مشتر‏ی‏ و عرضه‌کنندگان مشخص م‏ی‏‌‏شود‏.
‏به‏ هر حال ک‏ی‏ف‏ی‏ت‏ به‌عنوان مجموع خواست‌ها‏ی‏ مقبول مشتر‏ی‏ دو خصوص‏ی‏ت‏ اصل‏ی‏ دارد. ‏ی‏ک‏ی‏ انتظار مشتر‏ی‏ که محصول تول‏ی‏د‏ی‏ با‏ی‏د‏ خواست‌ها‏ی‏ش‏ را برآورده کند و د‏ی‏گر‏ی‏ کاست‏ی‏‌‏ها‏ی‏ موجود در محصول که در برآوردن هدف موردنظر با شکست روبرو م

 

دانلود فایل