تحقیق اصول و فنون تبليغ 💯

دانلود تحقیق اصول و فنون تبليغ باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اصول و فنون تبليغ

تحقیق-اصول-و-فنون-تبليغلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 44 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏اصول و فنون تبليغ
‏معنا و مفهوم تبليغ : به معناي پخش كردن ، انشاء‌ كردن ، چيزي را شناساندن
‏امروزه واژه ‏ ‏تبليغ سياسي يا پروپاگاندا ‏ ‏بيشتر به معناي تاثير گذاري ‏ ‏بر عقيده است و هدف براي تحت تاثير قراردادن عقايد ،‌نگرشها و يا اعمال ديگران با استفاده از نمادهايي چون كلمات ،‌اشارات ، پلاكاردها ،‌موسيقي ،‌ لباس ، نشانها ، آرايش مو و…
‏تعريف تبليغات ( تبلغ ) : تلاشي است سازمان يافته و آگاهانه به منظور دستكاري در احساس و ادراك و تغيير نگرش در رفتار مخاطب در جهت اهداف خاص مبلغ
‏اهداف تبليغات :‏ ‏ 1- شكل دهي به برداشت ها‏  ‏ 2- دستكاري ادراكات‏  ‏ 3- هدايت رفتارهاي خاص
‏اركان يا چهار ركن اصلي تبليغات:
‏1-گوينده و نويسنده پيام كيست ؟ ( پيام رسان )
‏2- چه ميگويد و چه مينويسد ؟ (‌پيام )
‏3- چه وسيله اي براي گفتن و نوشتن به كار مي برد؟ ‏ ‏(‌وسيله ارتباطي )
‏4- براي چه كساني مي گويد و مي نويسد؟ و تاثير اين گفتن و نوشتن چيست؟ ( پيام گيران )
‏ 
‏ويژگيهاي پيام رسان (‌گوينده‏ ‏ و نويسنده‏ ‏ پيام )‏ ‏ :
‏الف )‌اعتبار : اعتبار پيام رسان يعني ميزان پذيرش او به وسيله مخاطبين در دو بعد 1- كفايت‏ ‏ 2- قابل اعتماد بودن
‏1- متخصص و قابل اعتماد بودن
‏2- ظاهرا طوري وانمود نمايد كه نفع شخصي ندارد
‏2- تحت تاثير قراردادن افراد
‏3- دوست داشتن و تمايل مخاطب به پيام رسان
‏ب)‌ جذابيت: علاقه مخاطب را جلب و جذب نمايد .
‏1- همانند سازي يا مشابهت مسائلي چون سن ،‌شغل ، جنس ، تحصيلات و …
‏2- آشنايي و‏ ‏ محبوبيت (‌استفاده از چهره هاي آشنا و محبوب و جذاب )
‏ج)‌ وسيله ارتباطي : ( ماهيت پيام ) :1- ساختار پيام ‏ ‏استدلال و اثر تقدم و تاخر در پيام ( روشن بودن و ابهام نداشتن پيام —
‏ ‏2-‏ ‏ ‏ ‏سبك پيام : قابل فهم بودن ، تكرار پيام ، تنوع در محتواي پيام‏ ‏ ‏  ‏3-‏ ‏ ‏جاذبه پيام : ترغيب ، صريح بودن ، تحريك احساسات
‏ 
‏زمينه ارائه پيام و ويژگيهاي آن :
‏1- توجه : ( تيتر و فونت )‏    ‏ 2- ادراك : (بعد از توجه بايد درك كرد )‏   ‏ 3- پذيرش: (‌توفيق پيام در پذيرش آن است )
‏ويژگيهاي مخاطبان :
‏1- جنسيت : (‌زن و مرد ) —
‏2- عزت نفس : (‌بلند نظري ، تغيير عقيده به سختي )
‏3- تجربه پيشين مخاطب : ( محيط آرام زندگي ، شخصي خوشحال و آسوده ، پيام راحت و بر عكس )
‏شيوه هاي مختلف تبليغ و اقناع:
‏1-‏ ‏ روش همراهي‏ ‏ 2-‏ ‏ روش انگيزش تفكر‏ ‏  ‏ 3- روش الگويي‏  ‏ 4- روش تمثيلي‏   ‏ 5- روش تدريجي و مرحله به مرحله
‏6-‏ ‏ روش استدلالي‏   ‏ 7-‏ ‏ روش غير مستقيم : (1- روش شايعه پراكني‏ ‏ 2- روش خبر رساني )‏  ‏ 8- روش تداعي معاني( از طريق شبيه سازي ،‌تكرار پيام تبليغي ،‌تحريم ‌تشويق‏ ‏ شونده ، ترساندن تبليغ شونده ،‌اثر جمع به فرد ) 9- روش شعاري
‏رعايت موارد ذيل براي بكار گيري هر يك از شيوه هاي تبليغ:
‏ ‏1- شناخت و بكار گيري نظرات و استعدادهاي نهفته انسانها
‏2- بكارگيري وجدان اخلاقي و بيدار كردن وجدان‏ ‏
‏3- استفاده از روشهاي محسوس (‌حكايت ، تمثيل ، نمايش ،‌سمعي و بصري )
‏4- طرح و برنامه ريزي جامع و شامل حال تمامي دسته ها و گروه ها
‏5- متناسب با مخاطبين (‌كودكان ،‌جوانان ، و … فرق كند )
‏6- بايد متين ، سخن نرم و سرشار از مهر و محبت
‏ 
‏شيوه هاي تبليغي از ‏ ‏نظر دادگران در مفهوم عام
‏1- روش لقب گذاري‏   ‏ 2- انتقال‏   ‏ 3- شهادت‏  ‏ 4- توده پسند‏   ‏ 5- تكرار‏  ‏ 6- ضد تبليغ‏   ‏ 7- پنهان و آشكار‏   ‏ 8- شست شوي مغزي‏  ‏ 9- تظاهر به يكپارچگي
‏ 
‏روشهاي ‏ ‏شست شوي مغزي در تبليغات سياسي :

 

دانلود فایل