تحقیق اصول زیست شناسی 💯

دانلود تحقیق اصول زیست شناسی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اصول زیست شناسی

تحقیق-اصول-زیست-شناسیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 10 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏این مقاله در مورد زیست ‏شناسی است، برای مشاهده زیر شاخه های آن ‏جدول ‏طبقه بندی زیست شناسی ‏را ملاحظه کنید.
‏زیست ‏شناسی ‏علم ‏شناخت حیات است( این لغت ‏از کلمه ‏یونانی بیاس به معنی زندگی و لوگاس یعنی ‏دلیل منطقی تشکیل شده است). زیست شناسی به ویژگیها و ‏رفتارهای موجودات، چگونگی تشکیل ‏گونه ‏ها و انواع ‏موجودات و روابطی که آنها با هم دارند و به محیط زیست آنها مربوط می شود. زیست ‏شناسی طیف گسترده ای از رشته های علمی که اغلب رشته های علمی مستقل بحساب می آیند ‏را شامل می شود. روی هم رفته زیست شناسان حیات را از روی دامنه وسیعی از شاخصها ‏مورد مطالعه قرار می دهند.
‏در مقیاس ذره ای و ‏مولکولی‏، ‏زندگی مورد بررسی ‏زیست شناسی مولکولی، ‏زیست شیمی ‏و علم ‏وراثت مولکولی ‏است. در مقیاس ‏سلولی، مورد مطالعه زیست شناسی سلولی و در ‏مقیاس های چند سلولی، مورد نظر ‏فیزیولوژی، ‏کالبد شناسی ‏و ‏بافت ‏شناسی ‏است. زیست شناسی رشدی حیات را در مقیاس رشد و نمو اندام یک موجود مورد ‏مطالعه قرار می دهد.
‏با بالا بردن مقیاس ها به بیش از یک موجود، ‏علم ‏وراثت ‏چگونگی عملکرد ‏وراثت ‏بین والدین و فرزندان را مورد بررسی ‏قرار می دهد. ‏رفتار شناسی جانوری ‏رفتار گروهی بیش از یک ‏موجود را مطالعه می کند. علم ‏وراثت جمعیتی ‏میزان یک جمعیت کل را در در ‏نظر دارد و علم ‏سیستماتیک ‏شاخص
2
‏چند گونه ای اجداد موجودات ‏را بررسی می کند. ‏جمعیت ‏های بهم وابسته ومحل سکونتشان در ‏بوم شناسی ‏و زیست شناسی تکاملی مورد مطالعه ‏قرار می گیرد. یک رشته نظری جدید ‏ستاره شناسی( ‏یا زیست شناسى ‏گاز ‏بى اثر ‏گزنون ) ‏نام دارد که احتمالات وجود حیات در ‏کرات دیگر غیر از زمین را مورد بررسی قرار می دهد.
‏زیست شناسی تنوع حیات را ‏مورد برررسی قرار می دهد( در جهت عقربه های ساعت از سمت چپ در بالا) ای . کولی، ‏درخت سرخس، بز کوهی و سوسک جالوت.
‏اصول زیست شناسی
‏گرچه زیست شناسی بر خلاف علم ‏فیزیک ‏که معمولا ‏سیستم های زیست شناختی را بر حسب اشیایی که تسلیم قوانین فیزیکی تغییر نا پذیر ‏تشریح شده با ‏ریاضیات ‏را توصیف ‏نمی کند، با اینحال توسط بسیاری از اصول و مفاهیم اصلی توصیف می گردد که شامل: ‏جامعیت، تکامل، تنوع، تسلسل، هم ایستایی و فعل و انفعالات می گردد.
3
‏نمایش نمودار DNA ‏در ابتدای
‏ماده تکوینی
‏جامعیت: زیست شیمی، سلول ها و کد وراثتی
‏واحد ها و فرهایند های رایج ‏جامع بسیاری وجود دارد که برای گونه های مشخص ‏حیات ‏ضروری می باشد. بعنوان مثال تمام گونه ‏های حیات از ‏سلول ‏هایی تشکیل شده اند، که در عوض، این ‏سلول ها بر پایه یک سری زیست شیمی عمومی با زیر ساخت ‏کربن ‏استوارند . تمام موجودات از طریق ماده وراثتی که بر پایه ‏نوکلئیک اسید دی ان ای ‏استوار است از یک ‏کد وراثتیجامع استفاده می کنند.در مبحث ‏رشد،موضوع فرایند های جامع نیز بیان می شود ، مثلا در بیشتر موجودات چند ‏یاخته ‏اى قدمهای اولیه در رشد رویان مراحل ‏ریخت شناسی مشابهی دارد و ‏ژن‏های مشابهی را شامل می شود .
‏تکامل : هدف اصلی زیست شناسی
‏یکی از اهداف اصلی و سازمانده ‏در زیست شناسی این است که تمام حیات از طریق یک فرایند ‏تکامل ‏از یک ‏خاستگاه مشترک ‏ناشی شده است . در واقع این ‏یکی از عللی است که موجود زیستی تشابه قابل توجهی از واحدها و فرایند هایی که در ‏بخش قبل تشریح شد را بروز می دهد . ‏چارلز داروین ‏نظریه تکامل را بعنوان یک ‏نظریه قابل دوام با برشمردن نیروی محرک آن بنا نهاد : نظریه انتخاب اصلح در ‏طبیعت . ( ‏الفرد راسل والاس ‏یکی از همکاران شخص پی
4
‏برنده به این مفهوم شناخته می شود ) . ‏رانش وراثتی ‏بعنوان یکی از شیوه های به ‏اصطلاح ترکیب امروزی پذیرفته شده است .
‏تاریخچه تکاملی ‏گونه ‏ها که گویای ‏خصوصیات اجزای مختلفی است که از آن ناشی شده، به همراه رابطه شجره ای اش با دیگر ‏گونه ها ، ‏تاریخ نژادی جانور ‏یا گیاه نامیده می شود. ‏دیدگاه های گوناگون زیادی در زیست شناسی اطلاعات مربوط به زیست شناسی را به وجود ‏آورده است. این اطلاعات مقایسه های زنجیره های اسید دزوکسی ریبونوکلئیک که منجر به ‏زیست شناسی مولکولی ‏و ‏ژنومیک ‏می شود، و مقایسه های سنگواره ها با ‏دیگر گونه های موجودات باستانی در علم ‏فسیل ‏شناسی ‏را شامل می شود. زیست شناسان روابط تکاملی را با روش های مختلف سامان ‏داده و بررسی می کنند که این شیوه ها شامل ‏تکامل نژادی، ‏فنتیک، و ‏رده ‏بندی جانداران ‏بر حسب جد مشترک می شود. وقایع مهم در تکامل حیات، آنگونه که ‏بتازگی زیست شناسان به آنها پی برده اند در این خط زمانی تکاملی بطور مختصر بیان ‏شده است.
‏گوناگونی موجودات زنده

 

دانلود فایل