تحقیق اصلاح الگوی مصرف راهکارهای اجرایی اصلاح الگوی مصرف 18 ص 💯

دانلود تحقیق اصلاح الگوی مصرف راهکارهای اجرایی اصلاح الگوی مصرف 18 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اصلاح الگوی مصرف راهکارهای اجرایی اصلاح الگوی مصرف 18 ص

تحقیق-اصلاح-الگوی-مصرف--راهکارهای-اجرایی-اصلاح-الگوی-مصرف-18-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 22 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏اصلاح الگوی مصرف ‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 1
‏اصلاح الگوی مصرف
‏راهکارهای اجرایی اصلاح الگوی ‏مصرف
‏اصلاح الگوی مصرف که به معنی ‏نهادینه کردن روش صحیح استفاده از منابع کشور است، سبب ارتقای شاخص‌های زندگی و ‏کاهش هزینه‌‌ها شده و زمینه ای برای گسترش عدالت است.
‏از طرفی الزام مصرف بهینه باعث می شود تا علاوه بر پیشرفت علمی ‏ناشی از ارتقای فن آوری در طراحی و ساخت وسایل و تجهیزات بهینه مطابق با ‏استانداردهای جهانی، فرصت توزیع مناسب منابع و به تبع آن پیشرفت در دیگر بخش هایی ‏که کمتر مورد توجه بوده است نیز فراهم گردد. از این رو ارتباط منطقی بین نامگذاری ‏سال اول دهه پیشرفت و عدالت به “اصلاح الگوی مصرف” بیشتر نمایان می شود.
‏اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ‌‌سازی پایدار است و این خود ‏نیازمند راهکارهایی است تا همه افراد جامعه الزام رفتارهای اصلاح مصرف را احساس ‏کنند و به تدریج این اصلاح نهادینه شده و به یک رفتار پایدار و نهایتا به یک فرهنگ ‏در تمامی عرصه های مصرف تبدیل شود.
‏اصلاح الگوی مصرف ‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 2
‏اصلاح الگوی مصرف در دو سطح “تولید کالا” و “مصرف کالا” قابل بررسی ‏است. در سطح تولید کالا که از مرحله تبدیل مواد خام تا انتقال و توزیع به مصرف ‏کننده را شامل می شود، نیاز است که سازندگان و تولیدکنندگان هر دو بخش دولتی و ‏خصوصی علاوه بر رعایت ضوابط زیست محیطی، فن آوری تولید کالاهای خود را با ‏استانداردهای جهانی و حتی الامکان مناسب با اقلیم هر منطقه مطابق کنند.
‏هم اکنون هدرروی در حوزه انرژی کشور نه صرفاً در بخش مصارف خانگی و ‏مشاغل خدماتی و تجارتی، بلکه در پالایشگاه ها، نیروگاه ها، خطوط انتقال برق، لوله ‏های آب، واحدهای تولیدی و خودورها نیز‏ ‏در مقایسه با استانداردهای جهانی قابل قبول ‏نیست. در کشورما حدود یک پنجم برق تولیدی به مصرف روشنایی می رسد که 69 درصد آن در ‏خانه ها است لذا با استفاده از لامپ های کم مصرف می توان تاحدود زیادی در این‏ ‏زمینه ‏صرفه جویی کرد. تولید انرژی و حرارت از منابع تجزیه شونده و نو همچون باد، خورشید و ‏زباله ها در مناطقی که قابل استفاده است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
‏اصلاح الگوی مصرف ‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 4
‏در بخش ساخت و ساز باید اجرای آیین نامه ها و مقررات مهندسی از ‏جمله مبحث 19 مقررات ساختمان که به بهینه سازی ساختمان در مصرف انرژی مربوط می شود، ‏نهادینه شود. همچنین تولید مواد خوراکی از جمله نان باید با ضایعات کمتری همراه ‏باشد. باید توجه به استفاده بیشتر از مواد قابل بازیافت در تولید الزامی گردد و ‏دهها موارد مشابه دیگر که باید در هر صنف مورد توجه قرار گیرد.
‏در سطح “مصرف کالا” باید برای فرهنگ سازی نحوه مصرف بهینه خصوصاً ‏آب، برق و گاز که تهیه آنها برای مصرف کننده سهل الوصول تر است آموزش از طریق ‏مدارس، رسانه ها، تولیدکنندگان، وزارت نیرو و شرکت گاز بسیار موثرتر باشد. همچنین ‏مردم ایران به علت پیوند با دین و مظاهر مقدس دینی به خوبی سنت های نهادینه شده را ‏می پذیرند و بدان آن ارج می‏ ‏نهند لذا می توان در بخش آموزش‏ ‏ از تعالیم و آموزه های ‏دینی که بر صرفه جویی تاکید دارند نیز بیشتر بهره برد.
‏از آنجا که جهت تغییر الگوی مصرف، شناخت عمیق نیازهای هردو بخش ‏مردمی و دولتی ضروری است‏ ‏باید مصرف سرانه دهک ها با سطح دستمزدها و استانداردهای ‏مصرف جهانی دقیقاً مقایسه شود و سپس درصد و میزان یارانه لازم برای هریک از کالاها
‏اصلاح الگوی مصرف ‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 4
‏مشخص شده و قیمت یارانه ای و غیریارانه ای آن تعیین گردد. بنابراین می توان دریافت ‏که اصلاح الگوی مصرف هم نیاز (و حتی پیش نیاز) هدفمندسازی یارانه هاست. تمامی این ‏موارد جز با وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن میسر نیست و از این روست که نقش و ‏تاثیر مجلس در اصلاح الگوی مصرف‏ ‏ نمایان تر می شود.
‏آموزش‏ ‏نياز‏ ‏جدي‏ ‏اصلاح‏ ‏الگوي‏ ‏مصرف
‏جام‏ ‏جم‏ ‏آنلاين‏: ‏رهبر‏ ‏معظم‏ ‏انقلاب‏ ‏در‏ ‏پيام‏ ‏نوروزي،‏ ‏سال‏ 88 ‏را‏ ‏سال‏ ‏اصلاح‏ ‏الگوي‏ ‏مصرف‏ ‏ناميدند‏ ‏كه‏ ‏در‏ ‏خور‏ ‏توجه‏ ‏و‏ ‏اهميت‏ ‏بخشيدن‏ ‏به‏ ‏مقوله‏ ‏درست‏ ‏مصرف‏ ‏كردن‏ ‏است‏. ‏بديهي‏ ‏است‏ ‏كه‏ ‏اصلاح‏ ‏الگوي‏ ‏مصرف‏ ‏بايد‏ ‏در‏ ‏تمام‏ ‏زمينه‏‌‏ها‏ ‏صورت‏ ‏پذيرد‏ ‏و‏ ‏اختصاص‏ ‏به‏ ‏بخش‏ ‏خصوصي‏ ‏و‏ ‏دولتي‏ ‏ندارد‏ ‏و‏ ‏همه‏ ‏بايد‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏دخيل‏ ‏باشند‏.
‏مصرف‏ ‏صحيح،‏ ‏قناعت‏‌‏ورزي‏ ‏و‏ ‏پرهيز‏ ‏از‏ ‏اسراف‏ ‏و‏ ‏بيهوده‏ ‏مصرف‏ ‏كردن‏ ‏امري‏ ‏است‏ ‏كه‏ ‏در‏ ‏آموزه‏‌‏هاي‏ ‏ديني‏ ‏ما‏ ‏نيز‏ ‏مورد‏ ‏تاكيد‏ ‏قرار‏ ‏گرفته‏ ‏و‏ ‏پيش‏ ‏از‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏هر‏ ‏نكته‏ ‏اقتصادي‏ ‏و‏ ‏اجتماعي‏ ‏در‏ ‏اين‏ ‏زمينه‏ ‏مي‏‌‏توان‏ ‏ديني‏ ‏و‏ ‏شرعي‏ ‏بودن‏ ‏اين‏ ‏توصيه‏ ‏را‏ ‏سرلوحه‏ ‏كار‏ ‏قرار‏ ‏داد‏.‏در‏ ‏اين‏ ‏مجال‏ ‏كوتاه‏ ‏مي‏‌‏خواهيم‏ ‏به‏ ‏راهكارهايي‏ ‏كه‏ ‏در‏ ‏حوزه‏ ‏انرژي‏ (‏آب،‏ ‏برق،‏ ‏گاز،‏ ‏نفت،‏ ‏بنزين‏ ‏و‏ ‏گازوئيل‏)‌ ‏براي‏

 

دانلود فایل