تحقیق اصفهان 22 ص 💯

دانلود تحقیق اصفهان 22 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اصفهان 22 ص

تحقیق-اصفهان-22-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 26 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏ فهرست مطالب :
‏سابقه تاریخی و آثار باستانی اصفهان ………………..‏.‏…… صفحه 3تا6
‏عالی قاپور در میدان نقش جهان ……………………………….. صفحه7
‏مسجد امام در میدان نقش جهان …………………………….. صفحه7تا8
‏محله های اصفهان …………………………………………. صفحه8تا10
‏معماری اصفهان ………………………………………………. صحفه10
‏دوران سلجوخی ………………………………………………. صفحه 11
‏دوران صفوی …………………………………………‏.‏…. صفحه11تا12
‏کوه کلاه قاضی …………………………………………. صحفه 12تا 14
‏آتشگاه……………………..‏………………………….‏….. صحفه 14تا15
‏ساختمان آتشگاه …….‏…..‏…………………………………‏.‏..‏..‏ ‏صفحه15
‏بازارها ……………………‏…………………………‏.‏..‏.. صفحه 15تا20
‏چهلستون …………………‏………………………..‏.‏……. صفحه21تا22
‏2
‏فهرست تصاویر :
‏تصاویر اصفهان ………………………………. صفحه3
‏عالی قاپور ……………………………………. صفحه 7
‏مسجد امام ……………………………………… صفحه7
‏آتشگاه ………………………………………… صفحه 14
‏بازار اصفهان …………………………………. صفحه16
‏بازار اصفهان ………………………………… صحفه 17
‏بازار قیصریه ………………………………… صفحه 18
‏بازار قیصریه ………………………………… صفحه 20
‏3
‏سابقه تاريخی وآثار باستانی‏ اصفهان‏:
‏اصف‏هان يكی از شهرهای مبنايی‏ براي كشور ايران در طول تاريخ ‏بوده وهست اين شهر از معدود مراكز ب‏استا ن شناسی ارزشمند جهانی وبسياری‏ از آثار ‏باستانی آن در ليست آثار بشری‏ به ثبت رسيده است اگر از تاريخ اين شهر سخن به ميان ‏آيد سرگذشت آن تا اعماق اساطير وافسانه ها ريشه دارد تاريخ اين شهر از يك سو به ‏سليمان ونوح متصل واز سوی‏ ديگر پايگاه نهضت كاوه ‏آهنگر بر عليه ضحاك خونخوار معرفی ‏می‏ گردد.
‏اهميت اصفهان به اندازه ای‏ است كه در ‏اكثر دائره المعارفهای بزرگ جهان مدخلی‏ ب‏ه آن اختصاص يافته و سفرنامه هايی‏ از محاسن ‏وشكوه ظاهری و باطنی آن از پژوهندگانی‏ چون تاورنيه ,شاردن و… به نگارش درآمده ‏ومظاهر تمدن آن همانند س‏بك معماری ,مكتب فلسفی ومنهج فقهی‏ آن چشمگير است.
‏دائره المعارف ‏بستانی‏ تاريخ اصفهان را از قرن سوم پي‏ش از ميلاد مسيح ذكر كرده است ولی‏ دكتر لطف ‏الله هنرفر در مقدمه كتاب آشنايی با شهر تاريخی اصفهان نوشته است موجوديت تاريخی ‏اين شهر‏ به هزاره سوم قبل از ميلاد هم می‏ رسد .
‏4
‏در هر حال نام ‏اصفهان در ابتدا‏ انزان بوده وسپس به گابيان يا گی‏ تبديل شده است در دوران عيلاميان ‏شعبه ای‏ از‏ مادها به سوی‏ اصفهان رهسپار شدند وب‏ا توجه به اين كه اصفهان تحت تسلط ‏ا‏يلاميان ‏قرار داشت از پيشرفت آنها جلوگيری‏ به عمل آمد.
‏در اين دوران جاده ‏تجارتی‏ كه خليج فارس را به ناحيه اصفهان مرب‏وط می ساخت به اين شهر اهميت خاصی می ‏بخشيد ياقوت حموی‏ اصفهان را س‏واران ناميده كه مشتق از واژه های‏ اسپهان وسپاه است ‏احتمالا وجه تسميه ا‏ين شهر به دليل وجود پادگان نظامی‏ در آن بوده است .
‏اردشير بابكان ‏بنيانگذار سلسله ساسانی‏ اصفهان را به تصرف خود ‏درآورد اين شهر كه محل فرمانروايی ‏يكی‏ از هفت خاندان بزرگ بود با ظهور اسلام در زمان خليفه دوم به تصرف مسلمانان ‏درآمد وپس از اين كه ا‏صفهان اسلام را پذيرفت برای مدتی جی‏ اميده شد در قرن چهارم ‏هج‏ری مرداويج بنيانگذار سلسله زياری‏ اصفهان را ضميمه تصرفات خود كرد .
‏ركن الدوله ديلمی ‏دو محله مسلمان نشين شهرستان ويهوديه را به همديگر ملحق نمود اصفهان در دوره آل ‏ب‏ويه وسلجوقيان پايتخت بوده وآثاری‏ كه از دوره ديالمه وجود دارد مبين اين مطلب است ‏كه درزمان اين سلسله نيز اصفهان كاملا مورد توجه قرار گرفته بود دردوره سلاجقه به ‏ويژه در مدتی‏ كه خواجه نظام الملك وزير دوتن از پادشاهان اين دوره بود اصفهان بسيار ‏ترقی كرد وبعد از فروپاشی‏ سلاجقه واستقرار حكومت اتابكان در نقاط مختلف كشوردستخوش ‏حملات گرديد كه قتل عامهای‏ دوران مغول و تيمور وهمچنين جهانشاه قره قويونلو از ا‏ ‏ين ‏نمو نه می-

 

دانلود فایل