تحقیق اصطلاحات تخصصی اتومبیل 21ص 💯

دانلود تحقیق اصطلاحات تخصصی اتومبیل 21ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق اصطلاحات تخصصی اتومبیل 21ص

تحقیق-اصطلاحات-تخصصی-اتومبیل-21صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 27 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏اصطلاحات تخصصی اتومبیل
A‏ ‏
4WD‏ :
Four wheel drive‏ سيستم انتقال قدرت به 4 چرخ
16V‏ :
موتور 16 سوپاپ (مثلا در موتور 4 سيلندر براي هر سيلندر 4 سوپاپ در سر سيلندر باشد كه موتورهاي DOHC , SOHC‏ نيز از اين دسته هستند)
1 DIN‏ :
1,12 sae‏
1 KW‏ :
1,34 ece‏
‏1 KW‏ :
1,35 PSdin‏
ستون A‏ :
ستون در جلوي قسمت وسط بدنه اتومبيل كه سقف روي اين ستون است و داخل آن عناصر ايمني غير فعال تعبيه شده.
ABAT-VENT‏ :
شيشه جلوي كم ارتفاع و يا بر آمدگي باد شكن در اتومبيلهاي Speedster‏
ABAXIAL‏ :
ساختمان خارج محور
ABC‏ :
Active Body Control‏. سيستم هيدرو الكترونيكي مرسدس بنز كه جلوي خوابيدن بدنه اتومبيل به چپ و راست و جلو و عقب را ميگيرد. (در پيچها و هنگام ترمز اين سيستم كمك بسياري به پايداري اتومبيل دارد)
ABS‏ :
Anti Blocker System‏. سيستم الكترونيكي كه قفل كردن چرخها را در هنگام ترمزهاي شديد و ترمز روي سطوح لغزنده از قبل توسط سنسورها پيش بيني كرده و با شل و سفت كردن ديسكها در ميليونومهاي ثانيه باعث ميشود چرخها حداكثر چسبندگي را داشته باشند و بدين ترتيب در سختترين شرايط نيز حاكميت فرمان دست راننده باشد.اين سيستم در ترمزهاي آني نيز اجازه فرار از برخورد را نيز به راننده ميدهد و امروزه بسياري از توليد كنندگان اتومبيل انرا به صورت استاندارد روي محصولات خود ارائه ميدهند و بعضي ميز با درخواست مشتري آنرا روي اتومبيل خريدار نصب ميكنند.
‏3
AC‏ :
air condition‏ ايركانديش , كولر. شبيه به يخچال كار ميكند ,توسط يك كمپرسور ماده گازي تحت فشار قرار گرفته گرم و تبديل به مايع شده و سپس سرد ميشود. بعد از بخار شدن سريع خنك ميشود.براي كاركرد كمپرسور مصرف سوخت اتومبيل كمي افزايش ميابد.
ACC‏ :
Adaptive Cruise Control‏ سيستم كه در ترافيك فاصله و سرعت اتومبيل را با اتومبيلهاي ديگر تنظيم ميكند.بخصوص اين سيستم مانع تاثير گذاري منفي وسايل نقليه بار بر بر ايمني جاده و ترافيك ميشود. DaimlerChrysler‏ سيستم ديگري را پيشرفت داده كه علاوه بر اين فاصله را با خطوط جاده نيز تنظيم ميكند.
ACEA‏ :
اتحاديه توليد كنندگان اتومبيل اروپا. بزرگترين كار اين اتحاديه تعيين يك نرم براي روغنهاي موتور و راحتي كار رانندگان در پمپ بنزينها بود.
ADB‏ :
Automatische Differantial Bremse‏. نوع الكترونيكي ديفرانسيلهاي قفل دار
ADEZYON‏ :
نيروئي كه باعث به هم چسبيدن مايعات و يا مواد به هم ديگر ميشود.
AERODINAMIK‏ :
علم جريان هوا يا همان علم باد كه براي اتومبيلها خيلي مهم است چون با مقاومت كم در برابر هوا مصرف بنزين هم كاهش ميابد.بهترين مقدار مقومت در برابر هوا براي اتومبيلها cw=‏0,26 ميباشد و آيروديناميك بد اتومبيلهاي SUV‏ هم تا 0.45 ميتواند باشد.
AFS‏ :
Active‏ Fahrwerks Stabilierung‏. در اصل همان كار ABC‏ را انجام ميدهد.اين سيستم در Citroen‏ Xantia Activa‏ مورد استفاده قرار گرفته است.
AIRBAG‏ :
كيسه هوا. در برخوردها و تصادفات حداكثر محافظت و ايمني را براي سرنشينان تامين ميكند.
وقتي تصادف روي ميدهد با اعلام سنسورها كيسه هاي هوا باز شده و جلوي وارد آمدن ضربات ناشي از تصادف را به سرنشينان ميگيرند.(اگه زياد بخوام توضيح بدم خودش يه مقاله ميشه)
‏3
Air Filter‏ :
فيلتر هوا. با عبور هواي ورودي به موتور از داخل اين فيلتر كه از معمولا از جنس كاغذ مخصوصي ساخته شده جلوي ورود ذرات و گرد و خاك به موتور گرفته ميشود تا تحت اثر اين ذرات در موتور ساييدگي ايجاد نشود و همچنين حرارت هواي ورودي تنظيم ميشود و صداي مكش هوا نيز تا حد زيادي كاهش ميابد.
Air Flow Meter‏ :
در داخل هواكش دريچه اي وجود دارد كه به نسبت شدت جريان هوا باز و بسته ميشود و ECU‏ نيز متناسب با اين ميزان پاشش سوخت را مشخص ميكند.
AQUA PLANNING‏ :
عبور اتومبيل از آب بطوري كه لاستيكها با زمين تماس نداشته باشند و آب از زير پروفيل لاستيك خارج نشده بلكه به اطراف پخش شود.
Acceleration‏ :
شتاب.
Active Safety‏ :
تمام اجزايي كه ايمني اتومبيل را بالا ميبرند. مانند ABS , ESP‏ , لاستيكها , ترمزها , شكل آيروديناميك اتومبيل و …
ALB‏ :
Anti Lock Brakes‏. نوع ساده و اوليه سيستم ABS‏. سيستم ترمزي كه در هنگام كشيده شدن لاستيكها بر روي زمين با ريتم مشخصي ترمزها را گرفته و ول ميكند.
AMPERMETR‏ :
ابزار اندازه گيري و نشان دهنده ميزان جريان ورودي و خروجي باطري.
Anti Freez‏ :
ضد يخ. مايعي كه از 50% گليكول و 50% آب تشكيل شده.در هواي سرد آب داخل رادياتور يخ زده و به سيستم خنك كننده آسيب برساند.با اضافه كردن ضد يخ به آب رادياتور ميتوان از يخ زدگي جلوگيري كرد.درضمن مانع مانع ايجاد زنگ و رسوب در داخل رادياتور و سيستم خنك كننده موتور ميشود.
‏4
ASC+T‏ :
Automatische Stabilitats Control+Traktion‏. سيستم كه از سوي BMW‏ مورد استفاده قرار گرفته و وضعيت چرخهاي عقب را به طور دائم تحت نظر دارد.وقتي چرخهاي عقب بلغزند يا چسبندگب خود را از دست بدهند ASC+T‏ عمل كرده و ترمزها و موتور را به نحوي كنترل ميكند كه اتومبيل از مسير خارج نشود.
ASR‏ :
Anti-Schlupf-Regelung‏ سيستم كنترل آنتي پاتيناژ.سيستم كه جلوي هرز گردي چرخهاي محرك را ميگيرد و بدين ترتيب باعث حفظ پايداري ميشود.اين سيستم به دو نحو ميتواند كار كند : يا به صورت الكترونيكي قدرت موتور را كاهش ميدهد و يا بر روي چرخي كه هرز گردي ميكند ترمز اعمال ميكند.ASR‏ نام مخفف اين سيستم است كه از سوي مرسدس بنز مورد استفاده قرار ميگيرد و و برايTraction Control‏ از سوي توليد كنندگان مختلف نامهاي مختلفي استفاده ميشود.مانند ETC , TC‏ و TSC‏.
ATF‏ :
روغن گيرباكس اتوماتيك.براي فرمان هيدروليك نيز ميتواند مورد استفاده قرار گيرد.
AWD‏ :
All Wheel Drive‏ نام مخفف اتومبيلهاي چهار چرخ محرك
AWS‏ :
All Wheel Steering‏. سيستمي كه فرمان ميتواند هر 4 چرخ را يك جا كنترل كند.
AUTODIMMING‏ :
شكست نور توسط آينه داخل اتومبيل. كه با سياهتر شدن آينه و پخش نور , نور بالاي ماشين عقب باعث ناراحتي و كاهش ديد و مزاحمت راننده اتومبيل جلويي نميشود.
—————————‏——————————————————————————–
B‏
BAS‏ :
سيستمي كه در ترمزهاي آني فشار داخل هيدروليك ترمز را زياد كرده و باعث پخش يكسان قدرت ترمز به چرخها ميشود
benzene‏ :
بنزين.هيدرو كربني كه از نفت خام بدست مي آيد و در اتومبيلهاي با موتور بنزيني به عنوان سوخت مورد استفاده قرار ميگيرد و بفرمول

 

دانلود فایل