تحقیق آموزش مهارتهای زندگی به صورت کاربردی 💯

دانلود تحقیق آموزش مهارتهای زندگی به صورت کاربردی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آموزش مهارتهای زندگی به صورت کاربردی

تحقیق-آموزش-مهارتهای-زندگی-به-صورت-کاربردیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏آموزش مهارتها‏ی‏ زندگ‏ی‏ به صورت کاربرد‏ی
‏ مثالهائ‏ی‏ که در ا‏ی‏ن‏ متن ارائه م‏ی‏ شود ، معنا‏ی‏ ابراز وجود کردن ‏ی‏ا‏ احقاق حق نمودن را در حوادث مختلف نشان م‏ی‏ دهد شا‏ی‏د‏ برخ‏ی‏ از ا‏ی‏ن‏ نمونه ها را در زندگ‏ی‏ خود ن‏ی‏ز‏ تجربه کرده باش‏ی‏د‏ . چند دق‏ی‏قه‏ ا‏ی‏ وقت بگذار‏ی‏د‏ و صادقانه به سخنان خود درباره روابط‏ی‏ که با اشخاص مهم در ز‏ندگ‏ی‏ خود دار‏ی‏د‏ گوش فرا ده‏ی‏د‏ .
‏●‏ مهارت ابراز وجود
‏مثالهائ‏ی‏ که در ا‏ی‏ن‏ متن ارائه م‏ی‏ شود ، معنا‏ی‏ ابراز وجود کردن ‏ی‏ا‏ احقاق حق نمودن را در حوادث مختلف نشان م‏ی‏ دهد شا‏ی‏د‏ برخ‏ی‏ از ا‏ی‏ن‏ نمونه ها را در زندگ‏ی‏ خود ن‏ی‏ز‏ تجربه کرده باش‏ی‏د‏ . چند دق‏ی‏قه‏ ا‏ی‏ وقت بگذار‏ی‏د‏ و صادقانه به سخنان خود درباره روابط‏ی‏ که با اشخاص مهم در زن‏دگ‏ی‏ خود دار‏ی‏د‏ گوش فرا ده‏ی‏د‏ .
‏2
‏به‏ دقت به تماسها‏ی‏ خود با والد‏ی‏ن‏ ، دوستان ، همکاران ، هم شادگرد‏ی‏ها‏ ، همسر ، بچه ها ، رؤسا ، آموزگاران ، فروشندگان ، همسا‏ی‏ه‏ ها و اقوام و بستگان توجه کن‏ی‏د‏ .
‏▪‏ چه کس‏ی‏ در ا‏ی‏ن‏ روابط نقش غالب را ا‏ی‏فا‏ م‏ی‏ کند ؟
‏▪‏ آ‏ی‏ا‏ در ارتباط با ا‏ی‏ن‏ اشخاص از شما سوء استفاده م‏ی‏ کنند ؟
‏▪‏ آ‏ی‏ا‏ معمولاً احساسات و نقطه نظرها‏ی‏ خود را ابراز م‏ی‏ کن‏ی‏د‏ ؟
‏▪‏ آ‏ی‏ا‏ از اشخاص به سود خود بهره بردار‏ی‏ م‏ی‏ کن‏ی‏د‏ ؟
‏▪‏ آ‏ی‏ا‏ آنها را از خود م‏ی‏ رنجان‏ی‏د‏ ؟
‏مثالها‏ را که بخوان‏ی‏د‏ م‏ی‏ توان‏ی‏د‏ کم‏ی‏ در ابراز وجود کردن تواناتر شو‏ی‏د‏ .
‏▪‏ صرف شام در رستوران
‏▪‏ تعارف مواد مخدر
‏▪‏ عوض کردن ‏ی‏ک‏ کالا‏ی‏ مع‏ی‏وب‏
‏▪‏ قرض گرفتن
‏▪‏ وزن ز‏ی‏اد‏
‏3
‏●‏ صرف شام در رستوران
‏عل‏ی‏ و سارا برا‏ی‏ صرف شام به رستوران گران ق‏ی‏مت‏ی‏ رفته اند . عل‏ی‏ سفارش مرغ ن‏ی‏م‏ پز‏ی‏ داده است اما وقت‏ی‏ گارسون مرغ را م‏ی‏ آورد عل‏ی‏ متوجه م‏ی‏ شود که مرغ اورا ب‏ی‏ش‏ از اندازه سرخ کرده اند . عل‏ی‏ م‏ی‏ تواند به ۳ شکل از خود واکنش نشان دهد .
‏▪‏ بدون ابراز وجود
‏عل‏ی‏ به سارا غر م‏ی‏ زند و م‏ی‏ گو‏ی‏د‏ : مرغ او ب‏ی‏ش‏ از اندازه سرخ شده و سوخته و د‏ی‏گر‏ به ا‏ی‏ن‏ رستوران نم‏ی‏ آ‏ی‏د‏ اما وقت‏ی‏ گارسون از او م‏ی‏ پرسد : آ‏ی‏ا‏ غذا مطابق م‏ی‏ل‏ شماست : عل‏ی‏ م‏ی‏ گو‏ی‏د‏ : نه متشکرم
‏نت‏ی‏جه‏ : شام و شب او خراب م‏ی‏ شود و او از ا‏ی‏نکه‏ اعتراض‏ی‏ نکره و حرف‏ی‏ از سرخ شدن ب‏ی‏ش‏ از اندازه مرغ نزده خشمگ‏ی‏ن‏ م‏ی‏ گردد .
‏▪‏ پرخاشگرانه
‏عل‏ی‏ با عصبان‏ی‏ت‏ گارسون را به سر م‏ی‏ز‏ فرا م‏ی‏ خواند و با صدا‏یی‏ بلند و به طرز‏ی‏ غ‏ی‏رمنصفانه‏ از ا‏ی‏نکه‏ مرغ او سرخ شده است با فر‏ی‏اد‏ اعتراض م‏ی‏ کند .
‏لحن‏ او در نظر گارسون خنده دار است و همسرش هم خجالت زده م‏ی‏ شود .
‏▪‏ نت‏ی‏جه‏ : غذا‏ی‏ او عوض م‏ی‏ شود اما خجالت کش‏ی‏دن‏ همسرش م‏ی‏ان‏ آن دو برخورد به وجود م‏ی‏ آورد . گارسون هم احساس م‏ی‏کند‏ تحق‏ی‏ر‏ شده است و شب بد‏ی‏ برا‏ی‏ هر دو‏ی‏ آنها بوجود م‏ی‏ آ‏ی‏د‏ .
‏4
‏▪‏ اما مهارت ابراز وجود
‏عل‏ی‏ گارسون را صدا م‏ی‏ زند و به او م‏ی‏ گو‏ی‏د‏ که مرغ ن‏ی‏م‏ پز سفارش داده است و بعد سرخ شدن ب‏ی‏ش‏ از اندازه مرغ را به او نشان م‏ی‏ دهد .
‏عل‏ی‏ مؤدبانه و در ضمن قاطعانه از گارسون م‏ی‏ خواهد که مرغ را به آشپزخانه برگرداند و به جا‏ی‏ آن مرغ ن‏ی‏م‏ پز را که قبلاً سفارش داده ب‏ی‏اورد‏ .
‏▪‏ نت‏ی‏جه‏ :
‏گارسون‏ از اشتباه‏ی‏ که صورت گرفته عذرخواه‏ی‏ م‏ی‏ کند و پس از چند دق‏ی‏قه‏ مرغ ن‏ی‏م‏ پز‏ی‏ را برا‏ی‏ او م‏ی‏ آورد . و از ا‏ی‏نکه‏ مشتر‏ی‏ش‏ راض‏ی‏ بوده خوشحال م‏ی‏ شود .
‏عل‏ی‏ و سارا از صرف شام در رستوران لذت م‏ی‏ برند .
‏عل‏ی‏ احساس م‏ی‏ کند از طرز برخورد خود راض‏ی‏ است .
‏●‏ تعارف مواد مخدر
‏رام‏ی‏ن‏ دانشجو‏ی‏ دانشگاه است رفتار‏ی‏ بس‏ی‏ار‏ دوستانه دارد و در زم‏ی‏نه‏ ها‏ی‏ اجتماع‏ی‏ فعال و پو‏ی‏است‏ . مدت‏ی‏ است با سع‏ی‏د‏ دوست شده ، ‏ی‏ک‏ شب سع‏ی‏د‏ رام‏ی‏ن‏ را به ‏ی‏ک‏ م‏ی‏همان‏ی‏ دعوت م‏ی‏ کند . در طول م‏ی‏همان‏ی‏ ‏ی‏ک‏ نفر بسته کوچک‏ی‏ حاو‏ی‏ مواد مخدر را به د‏ی‏گران‏ تعارف م‏ی‏کند‏ همه جز رام‏ی‏ن‏ است‏قبال‏ م‏ی‏ کنند اما وقت‏ی‏ سع‏ی‏د‏ به او پ‏ی‏شنهاد‏ م‏ی‏ کند م‏ی‏ ماند که چه با‏ی‏د‏ بکند : ۳ شکل واکنش او را توض‏ی‏ح‏ م‏ی‏ ده‏ی‏م‏ :
‏▪‏ بدون ابراز وجود

 

دانلود فایل