تحقیق آلبرت انیشتین 14 ص 💯

دانلود تحقیق آلبرت انیشتین 14 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آلبرت انیشتین 14 ص

تحقیق-آلبرت-انیشتین-14-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 14 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏آلبرت انیشتین
‏مقدمه
‏آلبرت انیشتین ‏در چهاردهم مارس 1879 در شهر اولم که شهر ‏متوسطی از ناحیه و ورتمبرگ آلمان بود متولد شد. اما شهر مزبور در زندگی او اهمیتی ‏نداشته است، زیرا یک سال بعد از تولد او خانواده وی از اولم عازم مونیخ گردید. پدر ‏آلبرت ، ‏هرمان انیشتین ‏کارخانه‌ کوچکی برای ‏تولید محصولات الکترو شیمیایی داشت و با کمک برادرش که مدیر فنی کارخانه بود از آن ‏بهره‌برداری می‌کرد. گر چه در کار معاملات بصیرت کامل نداشت. پدر آلبرت از لحاظ ‏عقاید سیاسی نیز مانند بسیاری از مردم آلمان گر چه با حکومت پروسیها مخالفت داشت، ‏اما امپراتوری جدید آلمان را ستایش می‌کرد و صدر اعظم آن «بیسمارک» و ژنرال «‏مولتکه» و امپراتور پیر یعنی «ویلهم اول» را گرامی می‌داشت.
‏مادر انیشتین که قبل از ازدواج پائولین ‏کوخ نام داشت بیش از پدر زندگی را جدی می‌گرفت و زنی بود از اهل هنر و صاحب ‏احساساتی که خاص هنرمندان است و بزرگترین عامل خوشی او در زندگی و وسیله تسلای وی ‏از علم روزگار موسیقی بود. آلبرت کوچولو به هیچ مفهوم کودک اعجوبه‌ای نبود و حتی ‏مدت زیادی طول کشید تا سخن گفتن آموخت، بطوری که پدر و مادرش وحشت زده شدند که ‏مبادا فرزندشان ناقص و غیر عادی باشد. اما بالاخره شروع به حرف زدن کرد، ولی غالباً ‏ساکت و خاموش بود و هرگز بازیهای عادی را که مابین کودکان انجام می‌گرفت و موجب ‏سرگرمی کودک و محبّت فی مابین می‌شود را دوست نداشت.
‏آل‏برت مرتباً و هر سال ‏از پس سال دیگر طبق تعالیم کاتولیک تحصیل کرد و از آن لذّت فراوان می‌برد وحتّی در ‏مواردی از دروس که به شرعیات و قوانین مذهبی کاتولیک بستگی داشت چنان قوی شد که ‏می‌توانست در هر مورد که همشاگردانش قادر نبودند به سؤالهای معلّم جواب دهند او به ‏آنها کمک می‌کرد.
‏انیشتین جوان در ده سالگی مدرسه ابتدائی را ترک کرد و در ‏شهر مونیخ به مدرسه متوسطه «لوئیت پول» وارد شد. در مدرسه متوسطه اگر مرتکب خطایی ‏می‌شدند، راه و رسم تنبیه ایشان آن بود که می‌بایست بعد از اتمام درس ، تحت نظر یکی ‏از معلّمان ، در کلاس توقیف شوند و با درنظر گرفتن وضع نابهنجار و نفرت انگیز ‏کلاسهای درس ، این اضافه ماندن شکنجه‌ای واقعی محسوب می‌شد.
‏ذوق هنری
‏ذوق هنری انیشتین چنان بود که او وقتی پنج ساله بود، روزی پدرش ‏قطب نمایی ‏جیبی ‏را به وی نشان داد، خاصّیت اسرار آمیز عقربه مغناطیسی در کوک تأثیر عمیقی ‏گذاشت. با وجود آنکه هیچ عامل مرئی در حرکت عقربه تأثیری نداشت، کودک چنین نتیجه ‏گرفت در فضای خالی باید عاملی وجود داشته باشد که اجسام را جذب کند. وقتی که
‏انیشتین پانزده ساله بود حادثه‌ای اتفاق افتاد که جریان زندگی او را به راه جدیدی‏ ‏منحرف ساخت‏.
‏هرمان پدر او در کار تجارت خویش با مشکلاتی مواجه شد و در پی آن ‏صلاح را در آن دیدند که کارخانه خود را در مونیخ بفروشد و جای دیگری را برای کسب و ‏کار خود ترتیب دهند. از آنجا که وی خوش بین و علاقمند به کسب لذّتهایی بود، تصمیم ‏گرفت که به کشوری مهاجرت کند که زندگی در آن با سعادت بیشتری همراه باشد و به این ‏منظور ایتالیا را انتخاب کرد و در شهر میلان مؤسسه مشابهی را ایجاد کرد. هنگامیکه ‏وارد شهر میلان شدند آلبرت به پدر خود گفت که قصد دارد تابعیت کشور آلمان را ترک ‏گوید. آقای هرمان به وی تذکر داد که این کار زشت و نابهنجار است.
‏دوران دانشجویی‏در این دوران مشهورترین مؤسسه فنی در اروپا مرکزی به ‏استثنای آلمان ، مدرسه دارالفنون سوئیس در شهر زوریخ بوده است. آلبرت در امتحان ‏داوطلبان شرکت کرد، ولی بخاطر اینکه در علوم طبیعی اطلاّعات وسیعی نداشت درامتحان ‏پذیرفته نشد. با این حال مدیر دارالفنون زوریخ تحت تأثیر اطلاّعات وسیع او در ‏ریاضیات واقع شد و از او درخواست کرد که دیپلم متوسطه‌ای را که برای ورود به

 

دانلود فایل