تحقیق آشنایی با وسایل آزمایشگاه 20 ص 💯

دانلود تحقیق آشنایی با وسایل آزمایشگاه 20 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آشنایی با وسایل آزمایشگاه 20 ص

تحقیق-آشنایی-با-وسایل-آزمایشگاه-20-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 20 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏وسایل آزمایشگاه‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 2
‏آشنایی با وسایل آزمایشگاه
‏ 
‏بورت
‏بورت لوله شیشه‌ای مدرج و طویلی است که در انتهای آن یک شیر جهت کنترل خروج محلول ‏از آن نصب شده است. چون از بورت برای برداشتن حجمهای مختلفی از محلولهای مخصوص ‏تیتراسیون استفاده می‌شود، لذا به قسمتهای کوچکی درجه بندی شده است. در ‏تیتراسیونهای ‏معمولی از بورتی که دقت آن 0.1 ‏میلی لیتر است استفاده می‌شود.
‏معمولا این بورتها گنجایش 50 تا 100 میلی ‏لیتر را دارند.در تیتراسیونهای حساس از بورتهای 10 میلی لیتری که تا 0.01 یا 0.02 ‏میلی لیتر مدرج استفاده شده می‌شود.زمانیکه نیاز به تکرار مداوم تیتراسیون باشداز ‏بورتهای اتوماتیک استفاده می‌شود. در این حالت محلول در ظرف پائینی بورت اتوماتیک
‏وسایل آزمایشگاه‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 2
‏ریخته شده و توسط کیسه هوایی که به آن وصل شده است بورت مرتبا پر می‌شود.
 
‏ارلن ماير
   ‏ظرفي است براي حرارت دادن و يا انجام بعضي از واکنشهاي ‏شيميايي استفاده مي شود و در برابر حرارت مقاوم است. درجاتي که روي ارلن و بشر ‏نوشته شده تقريبي هستندو حجم تقريبي محلول را نشان مي دهند و قابل اطمينان نيستند.
 
‏آبفشان
‏براي شستشوي ظروف آزمايشگاهي و براي به حجم رساندن محلولها ‏در بالن ژوژه و يا ريختن آب مقطر در ظرف واکنش بکار مي ‏رود.
‏ ‏بوته چيني
‏بوته چيني (كروزه چيني): بوته آزمايشگاهي ظرف مخروطي (مخروط ناقص) شبيه انگشتانه است كه ليه هاي آن كاملاً صاف و جداره هاي داخلي و خارجي آن صاف و صيقلي است. اگرچه بوته آزمايشگاهي را از جنس فلز (بويژه از نيكل). گرافيت و سفال (بوته گلي يا سفالي) نيز مي سازند اما اين بوته ها عمدتاً از جنس چيني تهيه مي شود و معمولاً داراي سرپوش است
‏وسایل آزمایشگاه‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 4
‏                                                                                                                                                                             ‏                                                         ‏ .
‏شيشه ساعت
‏شيشه ساعت: شيشه ساعت ابزاري است و همان طور كه از نامش پيداست شبيه شيشه ساعت است و در اندازه هاي مختلف ساخته مي شود.
‏كاربرد: از شيشه ساعت براي تبخير سريع مايع ها و محلول ها استفاده مي شود‏.‏
‏ ‏قيف شيشه اي
‏قيف شيشه اي: ابزار مخروطي شكل است كه در قسمت پايين آن لوله باريك و بلندي قرار دارد. نوك اين لوله مورب است. شيشه بدنه قيف معمولاً 60 درجه است.
‏كاربرد: از قيف براي انتقال محلول از ظرفي به ظرف ديگر استفاده مي شود
‏قطره چگان
‏قطره چكان: وسيله اي شيشه اي يا پلاستيكي است كه يك طرف آن داراي حباب لاستيكي قابل ارتجاع و طرف ديگر آن يك ميله شيشه اي (يا پلاستيكي) با نوك بسيار باريك است طول لوله قطره چكان با ارتفاع دهانه ظرف محتواي مايع مورد استفاده متناسب مي باشد و از چند سانتي متر تجاوز نمي كند.
‏وسایل آزمایشگاه‏……………………‏…………………………………………..‏………‏…………. &‏ 5
‏بالن حجمي‏: ظرفي شيشه اي با گردن باريك و دراز است كه بر روي آن خطّ نشانه حلقوي وجود دارد. گنجايش بالن حجمي با عددي كه بر روي آن نوشته شده است مشخص مي شود كه حدّ آن همان خط نشانه است.
‏استوانه مدرج
‏استوانه مدرج: لوله شيشه اي استوانه اي شكل، مشابه لوله آزمايش است كه در پايه اي از جنس پلاستيك جاي مي گيرد و يا عموماً داراي پايه پهن شيشه اي است كه مي تواند آن را روي ميز به طور قائم نگهدارد. لبه آن مانند بشر، برگشتگي شيارمانندي براي خالي كردن محلول دارد. تفاوت درجه بندي آن با بورت و پيپت در اين است كه درجه هاي كوچكتر آن در پايين قرار دارد.
‏ 
‏بشر:‏ بشر يا ليوان آزمايشگاهي وسيله استوانه اي شكل است كه در اندازه هاي مختلف از شيشه و يا پلاستيك ساخته مي شود.
‏ ‏اسپاتول
‏اسپاتول: ابزار چيني يا فلزي است كه داراي 2 قسمت مي باشد، يكي دسته و ديگري تيغه. كه كمي پهنتر است. از اسپاتول براي نرم كردن مواد جامد و برداشتن آن استفاده مي شود. لازم است يادآوري كنيم كه مواد شيميايي را نبايد با دست برداشت. براي برداشتن مواد ابزاري مانند: اسپاتول، انواع قاشق هاي چيني و پلاستيكي و يا فلزي را بايد به كار برد

 

دانلود فایل