تحقیق آشنایی با برخی مفاهیم و واژه های مورد عمل در بازرگانی خارجی 💯

دانلود تحقیق آشنایی با برخی مفاهیم و واژه های مورد عمل در بازرگانی خارجی باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آشنایی با برخی مفاهیم و واژه های مورد عمل در بازرگانی خارجی

تحقیق-آشنایی-با-برخی-مفاهیم-و-واژه-های-مورد-عمل-در-بازرگانی-خارجیلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 23 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏مقدمه :
‏زنجیره کارهای اجرائی در بازرگانی خارجی در برگیرنده امور مختلف و متفاوت و در عین حال به هم پیوسته ای است که مدیران بازرگانی خارجی و تجار و کلیه اشخاص و شرکتهائی که به نحوی با واردات و صادرات کالا سر و کار دارند لزوماً از وقوف و کاربرد آن بی نیاز نمی باشند و بالطبع آگاهی از اطلاعات مورد نیاز در بازرگانی خارجی برای نامبردگان ‏از ضروریات ‏امر می باشد‏.
‏این جزوه با هدف ارائه مهمترین اطلاعات و مقررات و مسائل مختلف در بازرگانی خارجی تهیه شده و حاوی اطلاعات ، مفاهیم و واژه های بنیادی در مسائل اجرائی بازرگانی خارجی می باشد. که امید است مورد بهره برداری همکاران محترم و جامعه بازرگانی استان قرار گرفته شود. ‏
‏2
‏1- اینکوترمز (INCOTERMS)‏ یا شرایط تجارت بین الملل :
‏در دهه 1930 میلادی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC)‏ مطالعاتی را در زمینه تفسیر اصطلاحات تجاری به عمل آورد و مقرراتی را برای تفسیر یکنواخت اصطلاحات بازرگانی بین المللی در سال 1936 برقرار نمود که به اینکوترمز معروف گشت‏.
‏ اینکوترمز که در برگیرنده اصطلاحات بازرگانی بین المللی است در واقع تعیین کننده ضوابط بین خریدار و فروشنده در معاملات تجاری است ‏که ‏آخرین آن اینکوترمز 2000‏ می باشد که منتشر گردیده است.
‏اینکوترمز 2000‏ به چهار گروه اصلی طبقه بندی شده است :
‏گروه E‏ : ‏در این گروه فقط از یک واژه EXW‏ به معنی تحویل کالا در نقطه عزیمت استفاده شده است. ‏(‏نقطه عزیمت ممکن است محل کار، محل انبار، کارخانه، مزرعه و یا هر نقطه دیگری باشد که توافق شده است.‏) فروشنده کاری نمی کند مگر واگذاری کا لا در محل تعیین شده به خریدار.‏
‏گروه F‏ : ‏که دارای سه واژه می باشد :
‏* FAS‏ :‏ ‏کالا در کنار کشتی و روی اسکله در بندر بارگیری (مبداء) ‏تحویل می گردد.
‏* FOB‏ :‏ ‏کالا لزوماً ‏باید روی عرشه کشتی و در مبداء تحویل گردد.
‏* FCA‏ :‏ کالا به شرکت حمل در نقطه یا محل تعیین شده تحویل گردد.
‏گروه C‏ ‏که در این گروه فروشنده مسئولیت انعقاد قرارداد حمل و پرداخت کرایه حم‏ل کا لا تا مقصد را بعهده دارد و شامل اجزاء زیر است :
‏* CFR‏ :‏ فروشنده مسئولیت پرداخت کرایه حمل ‏تا بندر تعیین شده در مقصد ‏را قبول می کند.
‏* CPT‏ :‏ تحویل کالا ‏ب‏ا کرایه و یا هر نوع وسیله نقلیه ‏تا محل تعیین شده در مقصد ‏انجام می شود.
‏* CIF‏ : ‏فروشنده علاوه بر کرایه حمل ، مسئولیت انعقاد قراداد بیمه و پرداخت هزینه آن ‏تا محل تعیین شده در مقصد ‏را نیز عهده دار می شود.
‏* CIP‏ : ‏تحویل کالا ب‏ا کرایه حمل و بیمه بدون کشتی ‏و تا محل تعیین شده در مقصد ‏انجام می شود.
‏گروه D‏ :‏ در این گروه فروشنده بیشترین مسئولیت را در معامله به عهده دارد در حالی که کمترین مسئولیت متوجه خریدار است و اج‏ز‏ا‏ء‏ آن ‏عبارتند از :
‏3
‏* DES‏ :‏ خریدار باید کالا را برای ورود ترخیص کند. ( تحویل کالا در عرشه کشتی و در مقصد )
‏* DEQ‏ :‏ ترخیص کالا در گمرک مقصد بعهده خریدار است ‏. (تحویل کالا در ‏ا‏سکله و در مقصد)
‏* DAF‏ :‏ ترخیص کالا برای ورود بعهده فروشنده است. (تحویل کالا در مرز تعیین شده )
‏* DDU‏ :‏ تحویل کالا در محل تعیین شده در مقصد بدون ‏ترخیص و بدون پرداخت حقوق ‏گمرک‏ی آن‏
‏* DDP‏ :‏ ترخیص کالا برای ورود بعهده فروشنده می باشد. (تحویل کالا در انبار خریدار یا گمرک مقصد‏ و پرداخت تمام حقوق و عوارض مربوطه‏)
‏4
‏2- مناطق آزاد تجاری (FREE TRADE ZONE)‏
‏مناطق آزاد تجاری عبارت از نواحی محصور و حفاظت شده ای است که معمولاً در کنار سواحل دریاها و یا مناطقی که از جهت حمل و نقل سریع کالاها دارای امتیازات و تسهیلات ویژه ای می باشد ایجاد می گردد.
‏سازمان UNIDO‏ ‏وابسته به سازمان ملل متحد مناطق آ‏‍‏زاد تجاری را اینگونه تعریف می کند : ‏«‏مناطق آزاد تجاری عبارتست از محرکه ای در جهت تشویق صادرات صنعتی‏»‏
‏3- تجارت متقابل (Counter trade)‏ :
‏تجارت متقابل قدیمی ترین شیوه مبادلات تجاری است. در این نوع معاملات معمولاً قراردادها و مقاوله نامه هایی بین دو دولت انجام می پذیرد و بانکهای مرکزی دو دولت با افتتاح حساب های ویژه نسبت به عملیات تجاری و مالی اقدام می کنند.
‏شیوه های مهم تجارت متقابل عبارتند از :
‏الف: معاملات دو جانبه (فروشنده خریدار) در اینگونه معاملات فروشنده یا صادرکننده در ازاء کالائی که به طرف دیگر می دهد صد در صد کالا دریافت می کند.
‏ب: معاملات سه جانبه ( فروشنده واسطه خریدار)
‏ج : همکاری صنعتی (Buy Back)‏ : در این روش یک طرف ماشین آلات و دانش فنی و امکانات تولید یک محصول را در اختیار دیگری قرار می دهد و طرف دیگر تعهد م‏ـ‏ی کند پس از بهره برداری برای یک دوره زمانی معینی تمام یا بخشی از تولیدات را در اختیار او قرار دهد. ‏
‏4- صادرات (EXPORT)‏ :
‏کسب درآمد ارزی یکی از مهمترین ابزارهای رشد و توسعه اقتصادی است که این مهم از طریق فروش تولیدات یا خدمات به کشورهای دیگر حاصل می شود و آن را صادرات م‏ـ‏ی نامند.
‏انجام صادرات و فروش کالا در بازارهای خارجی از ظرافت و حساسیت های خاصی برخوردار است که عدم توجه به آنها ممکن است ‏نابودی سرمایه های مالی و انسانی را به دنبال داشته باشد.
‏مراحل انجام صادرات‏ عبارتند از :

 

دانلود فایل