تحقیق آشنائی با روتر 💯

دانلود تحقیق آشنائی با روتر باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

تحقیق آشنائی با روتر

تحقیق-آشنائی-با-روترلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 98 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏آشنائی با روتر‏
‏استفاده از روترها در شبکه به امری متداول تبديل شده است . يکی از دلايل مهم گسترش استفاده از روتر ، ضرورت اتصال يک شبکه به چندين شبکه ديگر ( اينترنت و يا ساير سايت ها ی از راه دور ) در عصر حاضر است . نام در نظر گرفته شده برای روترها ، متناسب با کاری است که آنان انجام می دهند : ” ارسال داده از يک شبکه به شبکه ای ديگر ” . مثلا” در صورتی که يک شرکت دارای شعبه ای در تهران و‏ ‏ يک دفتر ديگر در اهواز باشد ، به منظور اتصال آنان به يکديگر می توان از يک خط‏ ‏ leased‏ ( اختصاصی ) که به هر يک از روترهای موجود در دفاتر متصل می گردد ، استفاده نمود . بدين ترتيب ، هر گونه ترافيکی که لازم است از يک سايت به سايت ديگر انجام شود از طريق روتر محقق شده و تمامی ترافيک های غيرضروری ديگر فيلتر و‏ ‏در پهنای باند و هزينه های مربوطه ، صرفه جوئی می گردد .
‏انواع روترها‏
‏روترها را می توان به دو گروه عمده سخت افزاری و نرم افزاری تقسيم نمود:
‏روترهای سخت افزاری‏ : روترهای فوق ، سخت افزارهائی می باشند که نرم افزارهای خاص توليد شده توسط توليد کنندگان را اجراء می نمايند (در حال حاضر صرفا” به صورت black box‏ به آنان نگاه می کنيم ).نرم افزار فوق ، قابليت روتينگ را برای روترها فراهم نموده تا آنان مهمترين و شايد ساده ترين وظيفه خود که ارسال داده از يک شبکه به شبکه ديگر است را بخوبی انجام دهند . اکثر شرکت ها ترجيح می دهند که از روترهای سخت افزاری استفاده نمايند چراکه آنان در مقايسه با روترهای نرم افزاری، دارای سرعت و اعتماد پذيری بيشتری می باشند . شکل زير يک نمونه روتر را نشان می دهد . ( Cisco 2600 Series Multiservice Platform‏ )

‏منبع : ‏سايت سيسکو
2
‏روترهای نرم افزاری‏ : روترهای نرم افزاری دارای عملکردی‏ ‏ مشابه با روترهای سخت افزاری بوده و مسئوليت اصلی آنان نيز ارسال داده از يک شبکه به شبکه ديگر است. يک روتر نرم افزاری می تواند يک سرويس دهنده NT‏ ‏ ‏، يک سرويس دهنده نت ور و يا يک سرويس دهنده لينوکس باشد . تمامی سيستم های عامل شبکه ای مطرح ،دارای قابليت های روتينگ از قبل تعبيه شده می باشند .
‏در اکثر موارد از روترها به عنوان فايروال و يا gateway‏ ‏ اينترنت ، استفاده می گردد . در اين رابطه لازم است به يکی از مهمترين تفاوت های موجود بين روترهای نرم افزاری و سخت افزاری ، اشاره گردد : در اکثر موارد نمی توان يک روتر نرم افزاری را جايگزين يک روتر سخت افزاری نمود ، چراکه روترهای سخت افزاری دارای سخت افزار لازم و از قبل تعبيه شده ای می باشند که به آنان امکان اتصال به يک لينک خاص WAN‏ ( از نوع Frame Relay‏ ، ISDN‏ و يا ATM‏ ) را خواهد داد .يک روتر نرم افزاری ( نظير سرويس دهنده ويندوز ) دارای تعدادی کارت شبکه است که هر يک از آنان به يک شبکه LAN‏ متصل شده و ساير اتصالات به شبکه های WAN‏ از طريق روترهای سخت افزاری ، انجام خواهد شد .
‏مثال 1 :‏ ‏ استفاده از روتر به منظور اتصال دو شبکه به يکديگر و ارتباط به اينترنت
‏فرض کنيد از يک روتر مطابق شکل زير به منظور اتصال دو شبکه LAN‏ به يکديگر و اينترنت ، استفاده شده است . زمانی که روتر داده ای را از طريق يک شبکه LAN‏ و يا اينترنت دريافت می نمايد ، پس از بررسی آدرس مبداء و مقصد ، داده دريافتی را برای هر يک از شبکه ها و يا اينترنت ارسال می نمايد . روتر استفاده شده در شکل زير ، شبکه را به دو بخش متفاوت تقسيم نموده است .( دو شبکه مجزاء ) . هر شبکه دارای يک هاب است که تمامی کامپيوترهای موجود در شبکه به آن متصل شده اند . علاوه بر موارد فوق ، روتر استفاده شده دارای اينترفيس های لازم به منظور اتصال هر شبکه به آن بوده و از يک اينترفيس ديگر به منظور اتصال به اينترنت ، استفاده می نمايد . بدين ترتيب ،‏ ‏ روتر قادر است داده مورد نظر را به مقصد درست ، ارسال نمايد .
3
‏ ‏مثال 2:‏ ‏ استفاده از روتر در يک شبکه LAN‏
‏فرض کنيد از يک روتر مطابق شکل زير در يک شبکه LAN‏ ، استفاده شده است . در مدل فوق ، هر يک از دستگاههای‏ ‏ موجود در شبکه با روتر موجود نظير يک gateway‏ برخورد می نمايند . بدين ترتيب ، هر يک از ماشين های موجود بر روی شبکه LAN‏ که قصد ارسال يک بسته اطلاعاتی ( اينترنت و يا هر محل خارج از شبکه LAN‏ ) را داشته باشند ، بسته اطلاعاتی مورد نظر را برای gateway‏ ارسال می نمايند . روتر ( gateway‏ ) نسبت به محل ارسال داده دارای آگاهی لازم می باشد . ( در زمان تنظيم خصلت های پروتکل TCP/IP‏ برای هر يک از ماشين های موجود در شبکه يک آدرس IP‏ برای gateway‏ در نظر گرفته می شود ) .‏ ‏ شکل زير نحوه استفاده از يک روتر به منظور دستيابی کاربران به اينترنت در شبکه LAN‏ را نشان می دهد :
‏ ‏مثال 3:‏ ‏ استفاده از روتر به منظور اتصال دو دفتر کار
‏فرض کنيد ، بخواهيم از روتر به منظور اتصال دو دفتر کار يک سازمان به يکديگر ، استفاده نمائيم . بدين منظور هر يک از روترهای موجود در شبکه با استفاده از يک پروتکل WAN‏ نظير ISDN‏ به يکديگر متصل می گردند . عملا” ، با استفاده از يک کابل که توسط ISP‏ مربوطه ارائه می گردد ، امکان اتصال به اينترفيس WAN‏ روتر فراهم شده و از آنجا سيگنال مستقيما” به شبکه ISP‏ مربوطه رفته و سر ديگر آن به اينترفيس
5
WAN‏ روتر ديگر متصل می گردد . روترها ، قادر به حمايت از پروتکل های WAN‏ متعددی نظير‏ ‏ Frame Relay , ATM‏ , HDLC‏ و يا PPP‏ ، می باشند .
‏مهمترين ويژگی های يک روتر :
‏روترها دستگاههای لايه سوم ( مدل مرجع OSI‏ ) می باشند .
‏روترها ماداميکه برنامه ريزی نگردند ، امکان توزيع داده را نخواهند داشت .
‏اکثر روترهای مهم‏ ‏ دارای سيستم عامل اختصاصی خاص خود می باشند .‏
‏روترها از پروتکل های خاصی به منظور مبادله اطلاعات ضروری خود ( منظور داده نيست ) ، استفاده می نمايند .
‏نحوه عملکرد يک روتر در اينترنت‏ ‏ : مسير ايجاد شده برای انجام مبادله اطلاعاتی بين سرويس گيرنده و سرويس دهنده در تمامی مدت زمان انجام تراکش ثابت و يکسان نبوده و متناسب با وضعيت ترافيک موجود و در دسترس بودن مسير ، تغيير می نمايد .
‏روتر و نقش آن در شبكه های WAN‏
‏بخش اول :‏ ‏ مفاهيم اوليه
‏روتر يكی از دستگاه های شبكه ای مهم و حياتی است كه از آن در شبكه های LAN‏ و WAN‏ استفاده می گردد .
‏روتر يك نوع كامپيوتر خاص است كه دارای عناصر مشابه يك كامپيوتر استاندارد شخصی نظير پردازنده ، حافظه ، خطوط داده و اينترفيس های مختلف ورودی و خروجی است. روترها به منظور انجام عمليات بسيار خاص كه عموما” نمی توان آنان را توسط كامپيوترهای شخصی انجام داد ‌، طراحی شده اند . مثلا” با استفاده از روتر می توان دو شبكه را به يكديگر متصل تا در ادامه امكان مبادله اطلاعات بين آنان فراهم گردد . روتر ، همچنين بهترين مسير ارسال داده از يك شبكه به شبكه ای ديگر را تعيين می نمايد.

 

دانلود فایل