بررسی نظریه های معاصر، فرآیندی و محتوایی انگیزش

بررسی نظریه های معاصر، فرآیندی و محتوایی انگیزش

هدف از این تحقیق بررسی نظریه های معاصر، فرآیندی و محتوایی انگیزش می باشد.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

بررسی نظریه های معاصر، فرآیندی و محتوایی انگیزش

هدف از این تحقیق بررسی نظریه های معاصر، فرآیندی و محتوایی انگیزش می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 38
حجم 212/699 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی نظریه های معاصر، فرآیندی و محتوایی انگیزش می باشد.

 

 

نظریه‌های محتوایی انگیزش از توصیف «هست» و «نیازها» صحبت می کنند و نظریه پردازان محتوایی درصدد شناخت و مشخص کردن عواملی هستند که موجب انگیزش انسان برای کار می شود. به عبارت دیگر تئوریهای محتوایی بیشتر به مسائل درونی انسان و عوامل انگیزش توجه دارند و در جستجوی چیزهایی هستند که رفتار فرد را برای انجام کار فعال می سازد (نایلی، 1373). 

 

 

نظریه سلسه مراتب نیازها: 
ابراهام مازلو  مدل خود را درباره انگیزش انسانی، بر مبنای تجربه کلنیکی خود در سال 1943 ارایه داد. وی احتیاجات بشری را به پنج طبقه تقسیم نموده و آن را سلسله مراتب نیازها می نامد که عبارتند از: 
•    نیازهای فیزیولوژیک – ارضای سائقه های تشنگی، گرسنگی و جنسی 
•    نیازهای ایمنی – رهایی از ترس آسیب های برونی، تغییرات شدید برونی 
•    نیازهای مربوط به تعلق – میل به داشتن روابط عاطفی و مراقبتی یعنی دریافت محبت و حمایت شخصی از ناحیه دیگران 
•    نیاز به قدرت و منزلت – احترام و ارج گذاری مثبت از جانب همسالان و وابستگان 
•    خودیابی یا شکوفایی – فرصت برای ارضای توان بنیادین فرد تا حد نزدیک تر شدن به خود طبیعی (میچل ، 1987). 

 

 

 

نظریه نیازهای بالفعل مورای:

یکی دیگر از ساختارهای جالب نیازها، نظریه نیازهای بالفعل مورای است. مفروضات اين نظريه توسط مورای شناسایی شد و اتکینسون عقاید مورای را به شکلی محکم و کاربردی تبدیل کرد. همانند سلسله مراتب نیازهای مازلو، نظریه نیازها بر این فرض استوار است که مردم نیازهایی دارند که رفتار آنها را بر می انگیزاند. مکانیزم هایی که نیازها را فعال می سازند تا حدودی در این مدل پیچیده تر هستند. به عقیده مورای چند طبقه نیاز برای اکثر افراد مهم می باشد و تعدادی از این نیازها ممکن است به درجات مختلف و همزمان فعال باشند. به عبارت دیگر نیازهای مضاعف، رفتار همزمان را برانگیخته می سازند و ترتیب از پیش تعیین شده الزامی نیست (محمدزاده و مهروژان، 1375). 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف مفهومی انگیزش

تعریف عملیاتی انگیزش

2-1- مقدمه    8
2-2- پیشینه‌ی نظری    8
2-2-1- انگیزش    8
پیشرفت تحصیلی    11
عوامل موثر در پيشرفت تحصيلي    12
انگیزه پیشرفت تحصیلی    13
انواع انگیزش    14
نظریه های انگیزش:    16
1-    نظریه های معاصر انگیزش    16
نظریه انگیزش پیشرفت    16
نظریه‌های محتوایی    18
نظریه سلسه مراتب نیازها:    18
جدول 2-1- قویترین نیازها و ویژگیهای آن از دیدگاه مورای (محمدزاده و مهروژان، 1375).    19
نظریه های فرایندی    22
جهت گيري هاي انگيزشي    22
انگیزش و خودپنداره    24
2-3- پیشینه‌ی پژوهشی    25
2-3-1- پیشینه‌ی داخلی    25
2-3-2- پیشینه‌ی خارجی    32
منابع    34

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢