بررسی روابط مشترک معماری و موسیقی و تأثیر گذاری آنها بر هم 43 ص 💯

دانلود بررسی روابط مشترک معماری و موسیقی و تأثیر گذاری آنها بر هم 43 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

بررسی روابط مشترک معماری و موسیقی و تأثیر گذاری آنها بر هم 43 ص

بررسی-روابط-مشترک-معماری-و-موسیقی-و-تأثیر-گذاری-آنها-بر-هم-43-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 34 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏1
‏فهرست‏ :
‏چکیده………………………………………………………………………‏…………………………………‏2
‏فصل اول‏:
‏مقدمه…………………………………………………………………………………………….‏…..‏……3
‏فصل دوم‏:
‏ادبیات تحقیق…..‏………………………………………………………………‏…………………….‏….4
‏فصل سوم:
‏نتایج
‏نقل معمار‏ی از دیدگاه معماران………‏……………………………………………………..‏………‏6
‏نقل موسیقی از دیدگاه موسیقیدان ها‏…‏…………‏………………………………………………..7
‏آفرینش مفهوم در موسیقی…………‏………………………………………………………………..‏10
‏آفرینش مفهوم در معماری……‏…..‏………………………………………………………………….21
‏پیوند ها و اشتراکات…..‏………………………………………………………………………….‏……‏30
‏فصل چهارم:
‏نتیجه گیری…………………….‏……..‏…………………………………………….‏………………….
‏فصل پنجم:
‏فهرست منابع و مراجع……………….‏………………………………………………………….
‏2
‏مقدمه‏:
‏جستجوی عوامل مشترک هنرها خود یکی از روشهایی است که میتواند تأثیرپذیری هنرها از یکدیگر را آگاهانه افزایش دهد‏ و ابتکارات تازه ای سبب شود در این مقاله به وجود اشتراک و ارتباط دو عرصه از هنر یعنی معماری و موسیقی پرداخته شده است. در اینجا به خواص صوت که عبارتند از نیرو یا شدت، سنگینی، کشش، اوج و… می پرداریم.این خواص درمعماری نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
‏مسأله تحقیق‏: معماری و موسیقی دارای فاکتورهای مشترک و تاثیر بر همدیگر هستند.
‏موضوع تحقیق‏: بررسی روابط مشترک معماری و موسیقی و تأثیر گذاری آنها بر هم
‏پرسش تحقیق‏: آیا معماری و موسیقی به عنوان دو رشته هنری بر هم تأثیر گذارند ؟
‏اهداف تحقیق‏: 1- بررسی معماری و مفهوم آن
‏ ‏ ‏ 2- بررسی موسیقی و مفهوم آن
‏ ‏ ‏ 3- بررسی عوامل مشترک این دو
‏ ‏ ‏ 4- بررسی نحوه تأثیر گذاری آنها با توجه به اشتراکات
‏روش جمع آوری اطلاعات‏ :
‏کتابخانه( یادداشت برداری ،خلاصه کردن مطالب با ذکر منبع برای استفاده در بخش ادبیات تحقیق)
‏ اینترنت (استفاده از سایت های مرتبط)
‏پیشینه تحقیق‏ :
‏ایانیس زناکیس معمار و موسیقیدان در سال 1976 کتابی با عنوان “موسیقی معماری
‏ Musique Architecture‏” به بررسی پیوند بین دو حوزه خلاقه معماری و موسیقی پرداخته است. این کتاب مجموعه مقالاتی است شامل نظریه های زناکیس .او در این کتاب نظریه ای نو برای ساختن یک شهر نمونه موسیقی ارائه داده است.
‏کتاب موسیقی معماری از سه بخش تشکیل شده است :‏ 1- ‏موسیقی
‏ 2- معماری‏
‏ 3- موسیقی معماری

‏اشتراکات معماری و موسیقی:
‏معماري
‏موسيقي
‏3
‏فضا درمعماري
‏موسيقي درمعماري
‏معماري بومي
‏موسيقي عاميانه
‏معماري مذهبي
‏موسيقي مذهبي
‏معماري منومونتال
‏موسيقي يادماندني يا يادگاري
‏معماري سودبخش
‏موسيقي تبليغاتي و سرگرم كننده
‏بهره گيري از نمادهاي مردمي
‏بهره گيري از نواهاي ملي
‏بهره گيري از پديده هاي طبيعت
‏بهره گيري از پديده هاي طبيعت
‏تقليد
‏تقليد
‏بهره گيري از رنگ در معماري
‏رنگ آميزي در موسيقي
‏سنگيني و ثقل در بنا
‏سنگيني و ثقل در موسيقي
‏كشش در موتيف هاي بنا
‏كشش اصوات و گاه لحن ها
‏بلندي و ارتفاع در معماري
‏اوج و حضيض در موسيقي
‏گليساندو يا سهمي هاي هذلولي
‏گليساندو در موسيقي
‏هيپربل Hyperbol‏ در معماري
‏هيپربل در اجراي گليساندوها در موسيقي
‏تضاد در موتيف ها
‏تضاد در ملودي و آرموني
‏تكرار موتيف ها در بنا
‏تكرار موتيف ها در موسيقي
‏قرينه سازي
‏قرينه سازي
‏برقراري ريتم در نما و سطوح گوناگون دربنا
‏وزن يا ريتم موسيقي
‏احساس ( به مدد سايه روشن و رنگ در صدا )
‏احساس درموسيقي به ويژه در اجرا
‏هماهنگي در معماري
‏هماهنگي يا آرموني در موسيقي
‏تناسبات و بهره برداري از نسبت طلايي
‏تناسبات در آرموني
‏فرم در معماري
‏فرم در موسيقي
‏خط در معماري
‏خط در موسيقي
‏سايه روشن در معماري
‏سايه روشن درموسيقي به مدد هماهنگي و شدت و ضعف صدا
‏رنگ در معماري
‏رنگ درموسيقي
‏نقش رياضي در معماري
‏نقش رياضي در تئوري موسيقي
‏نقش اكوستيك در بنا
‏اكوستيك در موسيقي
‏مسايل رواني و اهميت آن در معماري
‏مسايل رواني و اهميت آن در موسيقي
‏4
‏ ‏
‏معماران ونقل معماري
‏ معماران بر اين باورند كه ابزاري كه براي نماياندن فضاي ساخته شده در اختيار دارند براي چنين امري كامل و كافي نيست ؛ همچنان كه همين ابزار ، براي بازآفريني آن چه در تصور ديگران بوده و براي ما بايد به عين درآيد ، نارسايي هايي اساسي دارد . معماران ، براي نماياندن فضاي كالبدي اي كه مي بينند يا ديده اند ، از تخته رسمي استفاده مي كنند كه حجم ها را به وسيله مقاطع و نماهايي چندگونه كه مكمل يكديگرند و در مقياس هايي مترتب و مكمل روي صفحـه كاغذ يا روي صفحـه ‏«‏ ويدئو ‏»‏ – خواه بـه سكـون و خواه به حركت ‏–‏ نشان مي دهد و از ديدگاه هايي محدود متظاهر مي كند . در حقيقت امر ، صفحه اي بي رنگ بي هيچ گونه حافظه و خاطره ، اما منقوش به خطوطي با نسبت ها و اندازه هايي قرار داده شده ، مي خواهد نمايانگر فضايي شود كه به غنايي بيش وجود دارد يا در راه به وجود آمدن است .
‏ معماران مي توانند ، با ‏«‏ ديدن ‏»‏ ابزاري كه گفتيم ، بعضي از ويژگي هاي معمارانه فضاي كالبدي يا فضاي ساخته شده مورد نظر را بازشناسند و ، از راه سخن ، به ديگران بازشناسانند . در كتاب هاي تاريخ و مجله هاي نقد و بررسي معماري بسيارند مواردي كه خواننده را از راه يك يا چند تصوير ارايه شده به درون مباحثي گونا گون مي برند : از تدابيري كه در زمينه آهنگ حركت و ترتيب منظرها اتخاذ شده تا ارتباطاتي كه تعيين كننده شيوه كاربري فضا به شمار مي روند و جز اين ها . ديگران اما ، با ديدن نقشه هاي يك بنا و با شنيدن توصيف هاي آن ، موفق نمي شوند به جامعيت انديشه ها و به رمز و راز ساختماني كه با اين ابزار نمايانده مي شود پي برند و هميشه هاله هايي از ابهام گرداگرد تصويري كه مي خواهد وضعيتي عيني را از ذهني به ذهن ديگر انتقال دهد ، حايل ميان معمار و غيرمعمار ، وجود دارند . به كوتاه سخن اين كه معماران هنوز ابزارهايي كامل و كافي كـه براي بازشناسي فضاي معماري لازم است در دست ندارند ؛ و البته اين ، موضوعي شناخته شده به شمار مي آيد ، به آن حد كه گفت و شنود در زمينه اش را مي توان از بديهيات شمرد . معماران شمار قابل توجهي از ويژگي هاي فضاي معماري را مي شناسند كه قادر به نمايان داشتن آن ها از راه تصوير نيستند و مي دانند كه رنگ و سايه ، تعدد نقشه ها به مقياس هاي گونا گون و ترسيم هاي پرسپكتيو ، تجهيز صفحه كاغذ ‏–‏ مونيتور ، عناصر نمادين و ارايه ماكت … نمي توانند ، آن چه را كه بايد ، بنمايانند .
‏موسيقي سازان و نقل موسيقي

 

دانلود فایل