انواع نظریه های دلبستگی در روانشناسی

انواع نظریه های دلبستگی در روانشناسی

هدف از این تحقیق انواع نظریه های دلبستگی در روانشناسی می باشد.

✔️ بهترین کیفیت در سطح فروشگاه های اینترنتی

✔️ قابلیت ویرایش فایل

✔️ دانلود سریع با لینک مستقیم

انواع نظریه های دلبستگی در روانشناسی

هدف از این تحقیق انواع نظریه های دلبستگی در روانشناسی می باشد.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 34
حجم 145/465 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق انواع نظریه های دلبستگی در روانشناسی می باشد.

 

مفهوم نظری بالبی درباره ی دلبستگی، الگویی بی نظیر، اصیل و بسیار بنیادی برای درک تحول اجتماعی و روانشناختی نوزاد انسان، و همچنین پیامدهای کوتاه مدت و بلندمدت شکست ها در دلبستگی را، ارائه می دهد. ایده های بالبی منعکس کننده ی نفوذ روانکاوی و روابط موضوعی است که وی قبلاً با آنها آشنایی داشته است. از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

 

 

سالیوان  و مدل بین فردی 
سالیوان (1946)، بر این باور است که نیاز نوزاد به محبت و عطوفت، مشتمل بر دسته ای از تنشهاست  که اغلب آنها، ریشه در عدم تعادل در جهان فیزیکی- شیمیایی  درون و بیرون نوزاد دارد که برآورده شدنشان، نیاز به درگیر شدن  و روابط نزدیک بین  فردی دارند. او همچنین بیان کرد که یکی از نیازهای جزء نیازهای فیزیکی- شیمیایی نیست و آن، نیاز به ارتباط است، نیاز بنیادین انسان برای برقراری ارتباط با مراقبان که آن نیز بستگی دارد به تنش های نوزاد و دیگران. مراقب بر اساس تنش های خود و نوزاد، اقدام به برآورده کردن نیازهای او می کند. سالیوان معتقد است که نوزاد پروارندن آنچه را که او شخصیت بخشی  زود هنگام نام می نهد، آغاز می-کند. در دنیای سالیوان شخصیت بخشی این چنین تعریف می شود: بازنمایی   تجارب نوازد با دیگران در محیط مراقب، این شخصیت بخشی بر دو نوع بنیادین است: تجارب رضایت بخش یا عدم رضایت بخش با دیگران (براندل و رینجل، 2007). 

 

 

 

نظریه هورنای 
نظریه کارن هورنای (1973) یک نظریه روان رنجوری را بر اساس اضطراب اساسی دوران کودکی ارائه داده و اظهار نمود زمانی که والدین نتوانند رابطه ای گرم و عاطفی را برای کودک فراهم آورند کودک دچار اضطراب اساسی می شود، کودک در چنین شرایطی باید روش هایی را پیدا کند تا بتواند با دنیای اطرافش مقابله کند و کنار بیاید. بنابراین راهکارهایی را برای خود گسترش می دهد که در اوایل زندگی انتخاب کرده است. یک کودک ممکن است به سمت مردم، در مقابل مردم و یا دور از مردم حرکت کند. در واقع دو دسته اول از نوع ناایمن و سومین راهکار شبیه الگوی اجتنابی است (ابراهیم نژاد1389) 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 تعريف دلبستگي 
 اهميت دلبستگي 
 ديدگاه دلبستگي 
 نظريه هاي دلبستگي 
 ساليوان و مدل بين فرد 
نظريه كردار شناسي 
نظريه هورناي 
نظريه روانشانسي انفرادي آدلر 
نظريه يادگيري اجتماعي 
عزت نفس و دلبستگي 
رابطه دلبستگي و انواع اختلالات اضطرابي 
پژوهشهاي انجام شده در داخل و خارج از كشور

 

منابع و مآخذ
منابع فارسی    
منابع انگلیسی


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

☑️ پشتیبانی 24 ساعته 🟢