امنیت و دسترسی به داده ها در شبکه 82 ص 💯

دانلود امنیت و دسترسی به داده ها در شبکه 82 ص باکیفیت

🟢 بهترین کیفیت

🟢 ارزان

🟢 دانلود با لینک مستقیم و زیپ نشده

🟢 پشتیبانی 24 ساعته

امنیت و دسترسی به داده ها در شبکه 82 ص

امنیت-و-دسترسی-به-داده-ها-در-شبکه-82-صلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 83 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏0
‏موضوع تحقیق:
‏امنیت و دسترسی به داده ها در شبکه
‏فهرست مطالب:
‏عنوان
‏صفحه
‏مقدمه
‏2
‏اصول مهم مباحث امنيتي
‏7
‏ب‏ا کاربرد فايروال آشنا شويم
‏8
‏1
‏رويکردي عملي به امنيت شبکه لايه بندي شده
‏9
‏امنيت تجهيزات شبکه
‏26
‏امنيت تعاملات الکترونيکي
‏33
‏تهديدهاي وب با تكيه بر IIS
‏36
‏امنيت ديجيتال
‏47
‏ده نکته براي حفظ امنيت شبکه
‏48
‏منابع
‏53
‏مقدمه
‏امروزه کامپیوتر در زندگی روزمره‏ٔ‏ اشخاص نقش مهمی را بازی می‏‌‌‏کند. و در تمام جنبه‏‌‏های فردی زندگی شخص نفوذ پیدا کرده است. این امر از سوی نشان به توسعه یافتگی و سرعت دادن به کارهای روزمره و از سوی دیگر به ما یاد آوری می‏‌‌‏کند. که چنین وسیله ایی به این مهمی نیاز به نگهداری ویژه دارد. نابودی و به سرقت رفتن اطلاعات از روی آن ممکن است به ضررها و ضربه‏‌‏های جبران ناپذیری تبدیل شود.
‏مقدمه چرا امنیت ؟ و چرا برای خانه‏ٔ‏ شما اگر یک نگاه عمیق و دقیق به قضیه بیندازیم می‏‌‌‏بینیم که کامپیوتر شما همیشه در خطر دزیده شدن است البته نه از نظر فیزیکی علتش هم این است که شما چیزهایی زیادی در آن دارید شماره‏ٔ‏ کارت اعتباری شما، اطلاعات حساب بانکی و خیلی چیزهای دیگر که آنها پیدایش می‏‌‌‏کنند با این اطلاعات آنها می‏‌‌‏توانند خودشان را در دنیای مجازی جای شما جا نزنند. به جای شما خرید کنند با اسم شما به دوستان شما بی احترامی کنند. و خیلی چیزهای دیگر که مطمئنا به نفع شما نیست .
‏2
‏البته فقط اینهانیست شاید شماره و مشخصات برای دسترسی رایگان به اینترنت یا فایلهای شما روی هارددیسک همه و همه دلایل خوبی برای یک حمله باشند مخصوصا که در کشور ما هیچ قانونی جلوی این کارهای را نمی‏‌‏گیرد و با ورود خانواده DSL‏ و ضعیف بودن امنیت در کارهای شخصی زمینه بسیار خوبی برای اینکار پدید آمده است بسیار از مردم عادی به این مهم آگاه نیستند که در بعضی از موارد می‏‌‌‏توان جلوی یک فاجعه را با کمی دانش و چند پیشگیری ساده گرفت نکته این است که برای یک حمله نیاز نیست شما در دسترس باشد آنها می‏‌‌‏توانند با زدن یک ایمیل یا فرستادن یک فایل ویروسی تمام اطلاعات مورد نظر خود را بدست بیاورند که در 90% مواقع حملات آنها در مقابل کامپیوتر بدون امنیت شما موفقیت آمیز است حاصل یک حمله ممکن است حتی لطمات سخت افزاری روی Case‏ شما نیز باشد.
‏یک مثال خوب برای این بی دقتیها ویروس MSBLAST‏ بود که توانسته بود تقریبا اکثر کامپیوتر بی دفاع شخصی را مختل کند و بعضی از ارگانها را تا مرز تعطیلی پیش ببرد. با توجه بی ضرری MSBLAST‏ و عمق فاجعه می‏‌‌‏شود. با یک شبیه سازی امکان آمدن ویروس X‏ یا نرم افزار هک Y‏ با قدرت پاک کردن دیسک سخت افزاری شما عمق فاجعه را بهتر درک کرد اما چه کسانی در جنگ با X‏ و Y‏ پیروز می‏‌‌‏شوند در ادامه مقاله به همین موضوع خواهیم پرداخت.
‏کمی تفکر در مورد امنیت سیستم شخصی قبل از اینکه به اقدامات امنیتی که شما باید انجام بدهید برسیم شما باید از تجربات قبلی خود در کارهای روزمره خود استفاده کنید. ببینید کامپیوتر شما مثل آپارتمان شماست چه اقداماتی برای حفظ امنیت آپارتمانتان و وسایل درون آن انجام دادید چه وسایلی برای افزایش امنیت آن در آن نصب کرده اید.
‏برای مثال شما می‏‌‌‏دانید اگر اطلاعات خود را فریاد بزنید همسایه‏‌‏ها به راحتی صدای شما را می‏‌‌‏شنوند و از اطلاعات شخصی شما با اطلاع می‏‌‌‏شوند و یا کلید خانه را دست هر کس نمی‏‌‏دهند یا هر وقت از خانه خارج می‏‌‌‏شوند در را قفل می‏‌‌‏کنید حال موارد را در حالت کامپیوتر ی بازبین می‏‌‌‏کنیم.
‏3
‏شما در رایانه خود هیچ وقت نباید. Password‏های ساده انتخاب کنید و آنها را به راحتی به دیگران بگویید یا هر وقت از پشت رایانه خود می‏‌‌‏روید باید آن را قفل کنید در همه‏ٔ‏ سیستم عامل قابلیت Log off‏ و Lock system‏ وجود دارد.
‏بحث امنیت در جاهایی مثلInternet‏ بسیار مهم است که هر کس هر چیزی را بهتر بشناسد اشتباه‏‌‏های کمتری و دقت بیشتری در نگهداری آن دارد ما در این بحث می‏‌‌‏خواهیم به سایتها همان قدر اعتماد کنیم که می‏‌‌‏شود به آنها اعتماد کرد.
‏اعتماد ( Trust‏ )
‏بشر معمولا روی ظاهر اشخاص به آنها اعتماد می‏‌‌‏کنند ولی این روش نمی‏‌‏تواند همواره درست در یک اصطلاح ساده می‏‌‌‏توان گفت اینترنت به پایه‏‌‏های همین اعتماد پایه گذاری شده است. در دهه شصت کامپیوترها به فراگیری امروزه نبودند ولی در جاههایی به دانشگاه‏‌‏ها و موسسات دولتی کاربرد داشند در آن زمان دولت ایالات متحده‏ٔ‏ آمریکا تصمیم به ایجاد پروژه ایی برای اتصال این موسسات را گرفت و نام این پروژه Arpanet‏ گذاشت Arpanet‏ مخفف Advance Research project Agency‏ می‏‌‌‏باشد و در همانجا اصل شبکه‏‌‏ها پایه گذاری شده و امنیت پیشرفته معنا پیدا کرد.
‏البته در ابتدا کسانی که قصد آزار داشته باشند بسیار کم بودند و رایانه‏‌‏ها هم به صورت کاملا روشن و بدون هیچ تکنیک خاصی برای احزار حویت با هم کار می‏‌‌‏کردند تا زمانی که e- commerce‏ شروع به کار می‏‌‌‏کند. و آن زمان بود که استفاده از Security‏ به معنای امروزی شروع شد با یک مثال ساده ادامه می‏‌‌‏دهیم فرض کنیم بسته این به دست شما برسد و آدرس روی آن برای شما ناآشنا باشد آیا شما به محتویات درون آن اعتماد می‏‌‌‏کنید مطمئنا نمی‏‌‏توان اعتماد کرد پس در اینجا اصل اعتماد اصولا بی معناست این شرایط در اینترنت می‏‌‌‏تواند بر روی email‏ها روی دهد و حتی ممکن است بر روی packet‏ها نیز انجام شود ( به کوچکترین تکه ایی در شبکه جابجا می‏‌‌‏شود. در اصطلاح بسته یا packet‏ می‏‌‌‏گویند )

 

دانلود فایل