ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی

ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی

ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی

ادبیات تحقیق و پیشینه پژوهش عوامل پذیرش و ویژگی های بانکداری الکترونیکی

دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 210 کیلو بایت
تعداد صفحات 73
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

توضیحات:

ادبیات تحقیق وپیشینه پژوهش عوامل پذیرش وویژگی های بانکداری الکترونیکی

73 صفحه قالب ورد قابل ویرایش

ادبیات تحقیق وپیشینه پژوهش عوامل پذیرش وویژگی های بانکداری الکترونیکی
73 صفحه قالب ورد قابل ویرایش

بخشی ازمتن:

بانكداری الكترونیك شامل كلیه كانال های الكترونیكی است كه مشتریان برای دسترسی به حساب های خود و نقل و انتقال وجه بین حساب ها و یا پرداخت صورت حساب های خود از آن استفاده می كنند. این كانال ها شامل اینترنت ، موبایل ، تلفن ، تلویزیون دیجیتال ، دستگاه های خود پرداز و كارت های بانكی و یا استفاده از خدمات الكترونیكی در داخل شعبات بانك ها می باشد. مفهومی دیگر از بانكداری الكترونیك استفاده از فن آوری های پیشرفته نرم افزاری و سخت افزاری مبتنی بر شبكه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الكترونیكی است و می تواند باعث حذف نیاز به حضور فیزیكی مشتری در شعبه بانك ها شود و می توان آن را استفاده از تكنولوژی پیشرفته شبكه ها و مخابرات شبكه ها جهت انتقال منبع (پول) در سیستم بانكداری معرفی نمود. بانكداری الكترونیك در واقع اوج استفاده از تكنولوژی انفورماتیك در جهت حذف دو قید زمان و مكان از خدمات بانكی است. به عبارت دیگر اگر تا دیروز ساعت كار بانك ها ، تعداد و محل استقرار شعب بانك ها ، عوامل اصلی تسهیل گردش پول در جامعه شناخته می شدند ، امروزه با ارائه خدمات بانكداری الكترونیك هم چون بانكداری خانگی ، مینی بانك ها و … این عوامل كم كم به دست فراموشی سپرده شده اند. (صادقی، 1389)

این باور كه بانكداری الكترونیكی یكباره به وجود آمده است كاملاً اشتباه است. این نوع بانكداری مسیری را طی چند دهه طی کرده است و هنوز راه طولانی برای رسیدن به حد نهایی و تكامل خود در پیش روی دارد. جایی كه استفاده از نیروی انسانی و عملیات دستی به حداقل ممكن رسیده و به جای آن سیستم های شبكه ای و رایانه ای گسترده تر و با امنیت بالا كاربرد دارد ، جایی است كه بانكداری الكترونیك كامل نمایان می شود. (نصر اصفهانی و همكاران، 1389)

فهرست برخی ازمطالب:

ویژگی های بانكداری الكترونیكی

سرعت

درستی(صحت)

تجربه ( مهارت) مشتری

انواع بانكداری الكترونیك

بانکداری خانگی

بانکداری از راه دور

بانکداری اینترنتی

تلفن بانک

بانکداری از طریق تلویزیون بانکی

و… .