آشنایی با زندگانی شهید بهشتی

آشنایی با زندگانی شهید بهشتی

آشنایی با زندگانی شهید بهشتی

آشنایی با زندگانی شهید بهشتی

دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2 مگا بایت
تعداد صفحات 28
برای فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

فهرست مطالب

مقدمه

تولد

دوران کودکی و تحصیلات

مهم ترین فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهید بهشتی

سفر شهید بهشتی به آلمان

فعالیت های شهید بهشتی بعد انقلاب

تهمت های ناروا به شهید بهشتی

ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی

مهم ترین آثار شهید بهشتی

شهادت

منابع

مقدمه

سید محمد حسینی بهشتی(۱۳۰۷-۱۳۶۰ش) از روحانیون مؤثر درانقلاب اسلامی ایرانبود. بهشتی درحوزه علمیه قمشاگرد علمایی مانندآیت الله بروجردی،امام خمینی،محقق دامادوعلامه طباطبائیبود. وی از معدود روحانیان تحصیل‌کرده دانشگاهی و آشنا به زبان‌های انگلیسی و آلمانی بود. او از بنیان‌گذران و اساتیدمدرسه علمیه حقانیاست که دروس دینی را به روش‌های جدیدتر آموزش می‌داد ودبیرستان دین و دانشرا نیز با هدف تقویت علمی جوانان مذهبی تاسیس کرد.
بهشتی از مخالفان نظام سلطنتیپهلویحاکم برایرانبود و علیه آن مبارزه سیاسی می‌کرد به همین دلیل مدتی از ایران خارج شد و در این مدت درمرکز اسلامی هامبورگدرآلمانفعالیت می‌کرد. در سال۱۳۴۹ به ایران بازگشت و بر فعالیت‌های فرهنگی از جمله تدوین کتب درسی دانش‌آموزان متمرکز شد. در آستانه پیروزیانقلاب اسلامی ایران،رهبری انقلاباو را به عنوان یکی از اعضای شورای انقلاب انتخاب کرد و بعد از پیروزی نیز از موثرترین افراد در تنظیم قانون اساسی بود و به عنوان نخستین رئیس قوه قضائیه درجمهوری اسلامی ایرانفعالیت خود را آغاز کرد.

تولد

محمد حسین بهشتی دوم آبان سال 1307 شمسی در اصفهان به دنیا آمد.

پدرش از روحانیوناصفهانوامام جماعتمسجد لومبان بود و به کارهای مذهبی مردم می پرداخت و برای تبلیغ و رسیدگی بهمسائل شرعی، به روستاهای اطرافاصفهانمی رفت و به فعالیت دینی، سخنرانی و بیان احکام مشغول بود ونماز جماعتاقامه می کرد و مشکلات آنان را برطرف می ساخت.
مادرش نیز زنی پاکدامن و پرهیزکار بود و در انجاماحکام شرعیوآداب اسلامیدقت نظر داشت. این بانوی محترم دخترحضرت آیت الله حاج میر محمد صادق خاتون آبادی است. ایشان از مراجع بزرگوار و محققان صاحب نام بود.

فایل پاورپوینت 28 اسلاید