پیری پوست با 13 اشتباه

پیری پوست با 13 اشتباهبراي داشتن پوست سالم و شاداب لازم است عادت هاي مضري را که باعث پيري پوست مي شود بشناسيد واز آن ها پرهيز کنيد. دراين مطلب به تعدادي از عادت هاي نادرست اشاره مي کنيم.

سونا: به نقل از سايت «Prevention» استفاده زياد از سونا باعث افتادگي پوست مي شود، بنابراين، استفاده از سونا را به حداقل برسانيد.

استفاده بيش از حد از لوازم آرايشي: بگذاريد پوست نفس بکشد تا اين امر مانع از گرفتگي منافذ، بروز جوش و پيري زودرس شود.

رانندگي:هنگام رانندگي يا نشستن در خودرو، روي قسمتي از بدن که در معرض نور خورشيد قرار مي گيرد، ضد آفتاب بيشتري بزنيد.

معاينه نشدن چشم: استفاده از لنز يا عينک هايي که نمره آن قديمي شده است باعث مي شود فرد براي ديدن روي چشم فشار وارد کند و در نتيجه خط هاي ريز و چين و چروک دور چشم ظاهر مي شود. بنابراين لازم است هر سال يک بار به چشم پزشک مراجعه کنيد.

اخم کردن: حرکت هاي مداوم عضله به شکل گيري خط اخم منجر مي شود. سعي کنيد از درهم کشيدن صورت، غنچه کردن لب و… که چين و چروک و خط هاي دائمي ايجاد مي کند، بپرهيزيد.

استرس:استرس باعث ايجاد لکه، جوش، کدري، جوش هاي ريز و… صورت مي شود. بهترين راه حل، اين است که به فعاليت هايي مانند يوگا، خواندن کتاب، پياده روي و آشپزي بپردازيد.

مصرف انواع شيريني:مصرف بالاي مواد قندي با آسيب رساندن به کلاژن باعث افتادگي پوست مي شود. پس به جاي مصرف قند مصنوعي از مواد داراي قند طبيعي مانند ميوه استفاده کنيد.

خشک شدن لب:لب شامل ۳ تا ۵ لايه سلولي است و خشکي پوست باعث پيري سريع آن مي شود. بنابراين از مرطوب کننده لب حاوي وازلين، گليسيرين و ديمتيکون استفاده کنيد.

نداشتن تحرک: ورزش درمان همه مشکلات است.ورزش، با افزايش جريان خون به پوست صورت نشاط مي بخشد. از طريق تعريق، سموم بدن را دفع مي کند و پوست هاي مرده را پاک سازي مي کند تا پوست جديد دربيايد. ورزش نکردن، لکه هاي مربوط به سن را افزايش مي دهد.

مصرف زياد قهوه: کافئين، يکي از علت هاي خشکي پوست است.

بنابراين آب را جايگزين نوشيدني هاي حاوي کافئين کنيد.

کمبود خواب: داشتن ۸ ساعت خواب کامل که توصيه تمام محققان است، نه تنها به فرد نشاط مي بخشد بلکه باعث احياي پوست نيز مي شود.

خواب ناکافي باعث کدري پوست و انسداد منافذ مي شود.

رژيم گرفتن: بالا و پايين رفتن وزن به شل شدن فيبرهاي موجود در پوست منجر مي شود و به مرور زمان خط هاي چاقي و افتادگي به وجود مي آورد.

نخوردن آب کافي: مصرف روزي ۸ ليوان آب، ميزان چين و چروک را کاهش مي دهد، علاوه بر آن به پوست نشاط مي بخشد.

غذا نخوردن:شايد کاهش وزن، مهم ترين هدف باشد. اما بايد به شيوه صحيحي انجام شود.نخوردن غذا پوست را سريع تر خشک و پير مي کند.

نظر دهید

پاسخ دهید